#1 Skrevet Desember 22, 2008 Batteriet mitt begynner å se mørkt på tilværelsen nå så tenkte å bytte dette.. Tenkte å gå for Sønnak Millenium. Men så googler jeg litt på nettet å finner denne: http://www.passatworld.com/forums/showthread.php?t=248616&highlight=change+battery " If you disconnect the power to the ECU, the car loses track of an adjustment for the throttle body and the car runs like crap, if at all. You will then (most likely) need a VAG-COM to reset the adjustment. Moral of the story: Provide another power source to the car while replacing its battery." Jeg har allerede fra før løsnet fra jord fra batteri i forbindelse med stereo oppkobling, så skaden har vel allerede skjedd. Jeg har aldri hørt noe om dette. Kan ikke si jeg har merka forskjell på hvordan bilen går heller.. Noen som har? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 22, 2008 Dette er et problem du ikke trenger å bry deg noe om, ser du har TDI og de har ikke gasspjeld, så trenger ingen grunninnstilling her, eneste du trenger og gjøre er å grunninnstille de elektriske rutene dine. (sånn at de går helt opp uten at du trenger å holde bryteren inne) Regner med du kan dette? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 22, 2008 Dette er et problem du ikke trenger å bry deg noe om, ser du har TDI og de har ikke gasspjeld, så trenger ingen grunninnstilling her, eneste du trenger og gjøre er å grunninnstille de elektriske rutene dine. (sånn at de går helt opp uten at du trenger å holde bryteren inne) Regner med du kan dette? Ja riktig! Men det var bra å høre Nei det kan jeg faktisk ikke.. Hehe.. Nå skjønner jeg jo hvorfor jeg har måtte holde knappen inne Mye pes det eller? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 22, 2008 Noen som har byttet til en type større batteri en orginalt? Tenkte på plass, og type etc og evt problemer. Ryktes om svært trang plass på Passat. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 22, 2008 Ja riktig! Men det var bra å høre Nei det kan jeg faktisk ikke.. Hehe.. Nå skjønner jeg jo hvorfor jeg har måtte holde knappen inne Mye pes det eller? Veldig lettvindt. Ta vinduet helt ned, kjør det opp på topp. Og hold knappen inne i 3sek. Da grunninnstiller du ruta, så du trenger kun et enkelt trykk på bryteren så går vinduet helt opp/ned. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 22, 2008 Noen som har byttet til en type større batteri en orginalt? Tenkte på plass, og type etc og evt problemer. Ryktes om svært trang plass på Passat. Nettopp skiftet batteriet på min 3BG selv, er veldig trangt om plassen, gikk fint og ta det ut. Men inn var det værre, ville ikke ødelegge noe plast (den ved frontruta) så jeg tok og skrudde av viskerarmene og lirket av plata i nedkant på ruta + 3 metallklips. Da ble operasjonen mye lettere, og ikke noe plastikk tok kvelden. L x B x H = 278 x 175 x 190 Dette er målet på det jeg satt inn, er nok mulig og klemme inn et litt større, har du stereo ville jeg muligens gått for Optima red top. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 22, 2008 Takk for alle råd! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 22, 2008 ÉN ting jeg lurer noe helt forferdelig på! Hvorfor snakker ALLE om Optima RED TOP til stereo???? Red Top er jo til stor oppstartstrøm, og tåler ikke hurtigutladninger, mens YELLOW TOP er best på hurtigutladninger.... Er det ikke da mer logisk og bruke YELLOW TOP til stereo? Eller har jeg sovet i geografitimen igjen? RED TOP YELLOW TOP 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Desember 22, 2008 yellow top brukes helst til stereo ja. Ettersom det er en dieselbil er det likevel greit å ha redtop pga høy startstrøm. Smak og behag! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...