#1 Skrevet Desember 22, 2008 hei hei folkens er ny her så vill nå bare hilse på pluss eg har ett spørsmål!!! holder på og skal skifte register reim på fruen sin audi a4 1,9 tdi 110 hk... og nede på veiven så må eg av med det store reim hjulet det har eg forstått. men henger dette kun i dei 4 umbrako skruene eller må eg ut med den bolten i mitten og???? har prøvd og løsne den i mitten men ikkje f... så viss noen kan hjelpe så er eg veldig takknemlig ghilsen frustrert hjemme mekaniker!!!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 22, 2008 Selve reimhjulet for profilreima sitter festet med umbrakoene ja. Hender det henger litt fast i irr/rust så slå litt forsiktig på det med ei gummiklubbe e.l. Bare ikke skade rillene på hjulet. Den store 19 mm tolvkant bolten i midten holder nedre tannreimshjul fast til veiva og trenger ikke løsnes for å skifte reim. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 22, 2008 ja det fant eg ut etter litt plunder men ellers takk....! men har nå nytt problem den vill ikkje starte kan være batteriet og da siden det er 2 kjappe tørn og så dar den veldig seint rundt...eller det kan være att dieselen har runnet til bake i tanken siden bilen har stått på bukker fremme i 2 døgn eller att eg har merka heilt på tryne men kan liksom ikkje forstå det heller fordi eg låste av hjulet til diesel pumpa og merket alle dei andre og alt stemte etter att eg hadde tørnet den 2 ganger rundt.... noen som har noen tips ??? ja og så har batteriet vært ute av bilen i over ett døgn kansje det kan ha noe betydning???? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 22, 2008 Har du prøvd bakkestart? Finner fort ut om den vil starte eller ikke da. Kan ikke skjønne at dieselen skal renne tilbake på noe vis. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 22, 2008 Hjelper ikke mye med bakkestart når du ikke får gløda. Høres ut som batteriet trenger å lades ja. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 22, 2008 fikk start på den til slutt!!! men den er blitt velldig treg og starte må kjøre den på starteren mens eg har gassen i bånn og så kommer den litt etter litt ca 10 15 sek og så starter den skikkelig og går helt fint men den ryker mer en den noen gang har gjort på tom gang men den går helt fint på tomgang ingen hard gange eller noe... har dette med fin justering på diesel pumpa og gjøre eller... for eg har sjekket merkinga mi flere ganger og den er helt korrekt!!!!håper noen kan hjelpe meg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 22, 2008 Har du sjekka timinga dynamisk med f.eks. Vag-Com? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 22, 2008 ja hadde nettopp ein kompis her med ein sånn blå liten sak som sjeket opp feil koder via det stikket med aske begeret. eneste den kom med var tempratur føleren på lade luften. men den har vært galen lenge så den har ingenting med att den er treg startet... men stod og såg litt på denne diesel pumpa og det er en bolt som du kommer til på de siden pumpa står og så er det 4 andre bolter som du kommer til bakom reg drevet til pumpa.går det ann og fin stille den litt. skal jo ikkje måtte holde bånn gass og kjøre den på starteren lenge for og få gang på den!!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Desember 22, 2008 Da har du ikke sjekka timinga, bare sjekka feilkoder. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Desember 22, 2008 oki da blei eg ikkje så veldig klok... er dette noe ett bil verksted kan finne ut av uten att den må stå der flere timer å det koster en formue eller bør eg prøve mer selv???? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Desember 22, 2008 Mener å huske når vi byttet på en passat 1,9tdi så måtte vi stille reimen en tann feil for at timingen skulle bli rett når vi strammet den til. Var hvertfall noen prøvemonteringer og dra motoren rundt for så å sjekke at alt var på riktig plass før vi fikk det til den gangen. Startet uten nøling etterpå hvertfall. Ville prøvd å lese ut feilkoder med med VAG-Com hvis jeg var deg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Desember 22, 2008 Vil ikke stå i feilkoder hvis det ikke er alvorlig feil. Kan gjøres slik med Vag-Com og trenger ikke verksted til det: http://www.ross-tech.com/vag-scope/TDIGraph.html Er timinga feil justeres pumpa mekanisk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Desember 22, 2008 er det noen som har auto hidden tegninger på innstillinga på reg reima da sånn att eg kan sjekke det opp i mot den att alt er som det skal !!!! eg kan jo ikkje ha bommet med ei tann da hadde den vell ikkje startet ??? morro med audi når jule ferien går i garasjen hehe;);) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Desember 22, 2008 Den vil starte på en tann feil!! I utgangspunktet trenger du ikke ha merkene på rett plass, bare du merker alle deler mot ett fast punkt. Har skiftet ganske mange reimer på utrolig mange forskjellige bilmerker, og alle her ulike merker, så det går raskere å bare merke med f.eks en permanenet marker, kritt e.l. Hvis du er redd for at merkene skal bli vasket bort, så går det også å sette ett lite kjørnemerke eller en ripe som merke. Funker gull:-) Finner eg alle merkene, så bruker eg selvfølgelig de, men noen bilmerker har ett låseverktøy for kammene, og da er det enklere som sagt å bare lage noen merker. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Desember 23, 2008 Pumpa trenger 99% sikkert dynamisk justering som nevnt før her. Dvs. pumpa vris mens motoren går på tomgang. Måleverdier leses samtidig av via diagnoseapparat og pumpa vris til disse stemmer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Desember 23, 2008 så det eg bør gjøre da siden eg ikkje har tilgang på slikt verktøy selv. er og få den på ett verksted da som kan audi og få dem til og stille timinga slik att den blir rett??? men skal sjekke om eg kan få låne den vag-com av han kompisen min til og se om eg finner ut av det siden eg fikk en god forklaring oppi her tusen takk for all hjelp folkens ;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet November 27, 2010 Ser det er en gammel tråd, men bruker en normal mann i gata lang tid på bytting med reimhjul og vannpumpe? Skal til med dette i disse dager. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...