Anbefalte innlegg

Første bud er releer på lysene pluss gode pærer, strømmen til lampene går ikke via releer originalt, men bare gjennom lysbryteren. Det er ganske normalt at det er spenningsfall her, og det skjer ofte at bryteren til slutt går i stykker pga brente kontakter. Med releer unngår du dette!

 

Hadde oppe min lysbryter hendel på rattstammen. Rensket opp og pusset brente poler. og vips så funka lyshornet også: smil : Forholdshvis enkel jobb egentlig:)

 

Noen som har tips til hvordan man kobler automatisk kjørelys på en S4 93mod. Jeg gjorde litt moding i går, men ble ikke helt bra, fikk ikke automatisk lys i dashbordet samt at jeg mista muligheten til å sette på parklys med tenningen på: dum :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bygge om til xenon er jo også en bra løsning.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I tillegg til nevnte releer, kan det å skifte til 15 volts spenningsregulator være det siste lille ekstra. Er sikkert en 14,2 volts som står i. Det kombinert med philips sine nye x-trem power pærer blir det meget bra lys.

Faktisk å foretrekke framfor de billigste Xenon kittene, med pærer og ballaster som ryker rett som det er...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde oppe min lysbryter hendel på rattstammen. Rensket opp og pusset brente poler. og vips så funka lyshornet også: smil : Forholdshvis enkel jobb egentlig:)

 

Noen som har tips til hvordan man kobler automatisk kjørelys på en S4 93mod. Jeg gjorde litt moding i går, men ble ikke helt bra, fikk ikke automatisk lys i dashbordet samt at jeg mista muligheten til å sette på parklys med tenningen på: dum :

 

Funnet ut noe mere? Er óg interessert i å få koblet kjørelysene til tenninga, men med mulighet for å bruke kun parklys..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I tillegg til nevnte releer, kan det å skifte til 15 volts spenningsregulator være det siste lille ekstra. Er sikkert en 14,2 volts som står i. Det kombinert med philips sine nye x-trem power pærer blir det meget bra lys.

Faktisk å foretrekke framfor de billigste Xenon kittene, med pærer og ballaster som ryker rett som det er...

 

Hvor får man kjøpt 15V spenningsregulator, og hva kan evt gå istykker om man skifter til 15v regulator? Trenger bedre fulltlys på S4'n min.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bygge om til xenon er jo også en bra løsning.

 

helt enig..

kjøp et ordentlig xenon sett og bytt lykteglassene dine. jeg fikk bedre lys enn det er på nye biler med xenon, men du kommer fort opp i 5-6 tusen..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kombinert med philips sine nye x-trem power pærer blir det meget bra lys.

 

Har du en link til slike?:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Funnet ut noe mere? Er óg interessert i å få koblet kjørelysene til tenninga, men med mulighet for å bruke kun parklys..

 

Har foreløpig lagt det på is, i håp om at det skal dukke opp et koblingsskjema etterhvert.

I og med at det ikke er relè som styrer lysa, (styringen går direkte via lysbryteren på rattstammen), så kompliserer det koblingen noe.

 

Det jeg til nå har koblet selv fungerte bare delvis, dessuten så oppdaga jeg at radioen plutslig ble stille. Etter at jeg slår radio av/på igjen så er lyden tilbake. Jeg misteker at det har med at både radio og de uorginale xenon slåes på sammtidig med tenningen. Har noe sinnsykt støy i høytalerene når jeg slår av tenningen, tror xenon boksen er skylt i det.

 

Jeg hadde håpet på en enkel løsning for kjørelys, men desverre så tror jeg ikke det:( Skal forske litt mer når jeg får tid og legge ut koblingsskjema om jeg finner på noe lurt:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men hvorfor vil du ha kjørelys på bilen? bare å vippe på brytern:p

Er ikke verdt brye sånn jeg ser det å koble om. Men har koblingsskjema til lysbrytern liggende, om du trenger.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Går det ikke gjennom reléer på S4 da? Hva er 301-reléet i bilen min da?

 

Edit: Fikk meg faktisk til å gå ut å sjekke nå! 301: Blinklys, arbeidslys (nærlys) og bremselys. Monterte xenon på mine lamper i går skjønner du. Anbefaler deg dette om øyene dine begynner å bli slitne :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men hvorfor vil du ha kjørelys på bilen? bare å vippe på brytern:p

Er ikke verdt brye sånn jeg ser det å koble om. Men har koblingsskjema til lysbrytern liggende, om du trenger.

 

Går det ikke gjennom reléer på S4 da? Hva er 301-reléet i bilen min da?

 

Edit: Fikk meg faktisk til å gå ut å sjekke nå! 301: Blinklys, arbeidslys (nærlys) og bremselys. Monterte xenon på mine lamper i går skjønner du. Anbefaler deg dette om øyene dine begynner å bli slitne :P

 

Fjærnlys går direkte på bryteren + at bryteren går til en masse annet dill også.

Hadde vært litt artig å få tilbakemelding på om du fikk støy på høytalerene etter at du monterte xenon, spessielt i det du slår av tenningen.

 

Har koblingsskjema (Bentley CD), men ellers takk:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke noe støy på høyttalerene. Hvorfor skulle jeg ha det?

 

Har ikke automatiske kjørelys om du tenker i den retningen. Ikke vil jeg ha det heller

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hjelper kollosalt mykje å ta av lyktglassene og vaske glasset og reflektoren, gjorde det på gamlebilen min, det blei en ny verden...

 

Hei

 

På min Audi S4 sedan 92 mod så har jeg så dårlig nærlys, er det noen som har noe tips om hva jeg kan gjøre for å få bedre lys .

 

Kan godt tenke meg litt bedre fjernlys også

 

Det er linselys på nærlysene og jeg har ikke automatisk kjørelys.

 

Hva kan jeg skifte til? . nyere lykter av samme type : nyere lykter av nyere type eller kanskje xenon lys

 

Noen som har vært bort i dette og som kan anbefale hva jeg skal gjøre og eventuelt hva det vil koste.

 

Thanks

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tar opp denne tråden igjen. Lurer litt på spenningsfall selv kanskje er problemet på høyre siden? Skal måle etterhvert for å se om det kan være problemet.

Er det noen som har et koblingsskjema til å ordne rele` til lysene? Evnt noen som har gjort dette før? Finnes det noen kit som kan brukes?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.