Anbefalte innlegg

Den siste uken har jeg hatt litt "seig" bremsepedal, håndbrekksvarsleren har også blunket!?. å i dag så får jeg tråkket hele pedalen i bunn.. har såvidt litt bremseffekt helt i bunn..

Prøvde å fylle på litt veske, å det ble borte, men tenkte det kanskje er greit å vente med det til jeg evt fant feilene.

Noen som har noen tips hvor jeg skal starte? gjort lite av dette før..

Å ikke minst , er det noen kjente feil med bremsesystemet til golf 4?

Takk for hjelp å tips..

Mvh Joachim

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan var nivået på bremsevæsken? Høres ut som du kanskje har en lekasje et sted

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den siste uken har jeg hatt litt "seig" bremsepedal, håndbrekksvarsleren har også blunket!?. å i dag så får jeg tråkket hele pedalen i bunn.. har såvidt litt bremseffekt helt i bunn..

Prøvde å fylle på litt veske, å det ble borte, men tenkte det kanskje er greit å vente med det til jeg evt fant feilene.

Noen som har noen tips hvor jeg skal starte? gjort lite av dette før..

Å ikke minst , er det noen kjente feil med bremsesystemet til golf 4?

Takk for hjelp å tips..

Mvh Joachim

hahaha jokke da! om det blir borte så er det tydligvis ALTFOR LITE,hehehe;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja regner med det er lekasje ett eller annet sted...

skal ha bilen på bukk i morgen å se litt mer da.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lekkasje i de bakre caliprene er en vanlig feil.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

syns jeg så en dam bak på høyre side i sta.. men er ikke tørt ute sjenerelt så kan ikke helt stole på det

hva må byttes osv da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

syns jeg så en dam bak på høyre side i sta.. men er ikke tørt ute sjenerelt så kan ikke helt stole på det

hva må byttes osv da?

Kommer jo ann på hva som er galt.. Kan være ventil/nippelen, kan være stempelet, bremseslanger, osv osv.. Lettest og se over alt, så finner du nok fort feilen;) Men husk og luft skikkelig, kan hende bremsevæska er veldig gammel rett og slett og bare fått luft i systemet av en eller annen grunn..: rolleyes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan være den tettningen rundt stempelet i kalippern. Får slik overhalingssett på biltema evt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

takk for tips gutter:D

tenker jeg prøver å lufte systemet i morgen

om jeg ikke finner noen stor lekkasje

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Typisk feil på Golf 4, Audi A3 og Skoda Octavia: Tetningsringene for bremseslangens banjobolt på calipperen bak lekker.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Typisk feil på Golf 4, Audi A3 og Skoda Octavia: Tetningsringene for bremseslangens banjobolt på calipperen bak lekker.

Dette, og den tykke plast vacum-slangen som går inn på bremsekraftforsterkeren.

Sjekk disse feilene først du.

:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

og den tykke plast vacum-slangen som går inn på bremsekraftforsterkeren.

Denne har jeg bytta på en golf4 også. Var sprekt og hadde null bremsekraftforsterker.

Men siden du har fyllt på væske ville jeg nok sett etter lekasje et sted :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne har jeg bytta på en golf4 også. Var sprekt og hadde null bremsekraftforsterker.

Men siden du har fyllt på væske ville jeg nok sett etter lekasje et sted :)

Var innom nye jobben en tur, å onkelen min titta på det, å han mente att vacum slangen var tett..

MEN de fant en lakasje bak i slangen som går ut til caliperen.

Men de hadde ikke på lager, men det hadde de på oppegård der Bjørnar K jobber så han skulle ta ut en til meg! :)

Var luft i hele den ene kretsen, derfor var pedalen sånn med minimal bremsekraft på ene kretsen sa han til meg...

så får bytte slangen, lufte opp igjenn hele systemet i jula så blir det vel bra håper jeg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var lekkasje på slangen ut til caliperen bak som var synderen.

Tråden kan derfor stenges..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.