#1 Skrevet Desember 22, 2008 Noen forslag ? Har montert 7a kammer i AAN toppen min. Bruker de orginale AAN kambukkene som satt der før og bukkene er på rette plassen. Får ikke turna motoren når bukkene er dratt løst nedtil. De må slakkes 1-2mm opp før motoren turner. Skrur dem til igjen og motoren står børr. Har timet rektig og løftere, kammer og bukker er smurt inn med assebleylube ! Takker for evnt. svar 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 22, 2008 Bytta nr 6 og 9. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 22, 2008 Det kan være tilfelle altså ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 22, 2008 Det rare er at både 6 og 9 er 100% identiske. Både med oljesmørings spor og nummer. Samme faen hvordan jeg vrir og vender. Men er innsug og eksos kam tynnere\tykkere enn hverandre da kansje ? Takk for svar 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 22, 2008 Det rare er at både 6 og 9 er 100% identiske. Både med oljesmørings spor og nummer. Samme faen hvordan jeg vrir og vender. Men er innsug og eksos kam tynnere\tykkere enn hverandre da kansje ? Takk for svar Ingen av bukkene er identiske selv om det ser slik ut.....under produksjon har de sittet montert og deretter er linjen til kammene borret. Dermed må man ikke forbytte noen, heller ikke 6 og 9. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 22, 2008 Og du er sikker på at du har satt kam bukkene riktig vei, der undersiden på tallet peker hvilken retning ? I verste fall så har du en banan topp eller banan kam 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 22, 2008 Kam problemer veit du ALLT om Anders;-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 23, 2008 problem solved 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Desember 23, 2008 Hva var problemet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Desember 23, 2008 Hva var problemet da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Desember 23, 2008 Kam problemer veit du ALLT om Anders;-) Hehe, burde ha teken på det nå kanskje ja hehe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Desember 23, 2008 Hadde 2 bukker som er 100% like både olje medbringerspor VAG nr, skråkant osv og begge heter 9 samma faen. Sikkert en feil fra fabrikken. Så de måtte flyttes om på. Kikket på en 7a topp til en kompiss og de hadde tydelig forskjellige bukker på 6 og 9 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Desember 23, 2008 Ha, du skylder meg en øl til sommeren 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Desember 23, 2008 Ha, du skylder meg en øl til sommeren Skal ha det i bakhodet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Desember 27, 2008 Tydelig de som har hatt fingra i toppen før har stokket om på bukker. Sjekket nå en komplett org urørt topp. Kan enkelt se forskjell på 6 og 9 bukken. Merkelig. Men nå sveiver motoren rundt iallefall 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Desember 27, 2008 Da ville jeg ha sjekket klaring med plasticage under bikkene på 6 og 9, siden det virker som om en av dem ikke hører til der. Da er det muligheter for at det er feil klaringer.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Desember 27, 2008 Har sjekket klaringer, og motoren har gått mange tusen mil med kam bukken der så det går nok bra. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...