ut/innmontering av motor 90q

Anbefalte innlegg

skal ta ut motoren på min 90 quattro 2.2 86 modell og lurer på hva som er enklest:

 

*løyse motoren fra kassa og ta den fram og ut (om den går klar med frontseksjon)

* skru av drivaksler/mellomaksling/girkassefester og ta ut både motor og kasse

 

regner med det er en del som har gjort dette før :)

motor.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ta av panser og front og napp den ut av girkassa :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

som du ser er panser allerede av :)

mener du å kutte av frontseksjon og sveise på igjen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror det er det folk vanligvis gjør.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slepp ned motor og girkasse.........da slipper du kutte av fronten!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kutte av? 90'n min er hakket nyere og der går det ann å skru av det som trengs for å få ut motoren. Vet ikke helt hvordan det er i bilen din da...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

trenger ikke og kutte noe på typ89 hvertfall, har vært ut med min motor opptil flere ganger..

 

Og det gikk greit og dele ved girkasse og trekke/heise motoren opp!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Pål Fivelstad

Slepp ned motor og girkasse.........da slipper du kutte av fronten!!

 

ok, får sjå meir på det imorgen. har brukt å gjort det du beskriver på audi 4'er vertfall.

 

så får folk skrike ut om noen har komplett 20v turbo-maskin liggende :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

eller bare løfte motoren opp??

 

 

funker det og, men man må lirke litt....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Petter Sanni Jacobsen

På typ 81/85 mener jeg at den delen må kuttes av for å få ut motoren den veien.

På typ 89 kan den skrus av.

 

Låner dette bildet av Jan Åge Borgen jeg...

Bildet er tatt fra http://home.no.net/glesne/Sider_no/mailingliste.htm

 

borgen_jan_aage_10.jpg

hehe den motoren ser ikke slik ut lenger :cool:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kommer til å senke det ned den dagen jeg skal bytte i min bil. Enten det eller ta ut motoren del for del. Ikke F om jeg kapper i bilen! : bråk :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Per Lindgren

Jeg kommer til å senke det ned den dagen jeg skal bytte i min bil. Enten det eller ta ut motoren del for del. Ikke F om jeg kapper i bilen! : bråk :

hehe da skulle du sett bilen til Jan Åge. Hadde vel grenet dine modige tårer du da Per.....med det grenrøret og den turboen han har så letter inn og utmontering voldsomt. Kun gjort pga mekkevennlighet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den kan lirkes ut om du slipper ned kassa endel i bakkant, men det enkleste er å ta av traversen og slippe alt pent ned under bilen. Fronten er sveiset på bilen din og kan derfor ikke demonteres.

 

Nettop gjort det :D

 

attachment.php?s=&postid=134676

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

takker for svar, blir nok til at den slippes ned. så får jeg vel bytta foringer i samme slengen :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.