Parklyspærer uten motstandskit-hva skjer?

Anbefalte innlegg

Har montert led parklys H6W i min A4 03 modell og fått følgende resultat: blinkende lyspærer! Jeg har ikke montert motstandskit men er det noen som har prøvd å montere tilsvarende pærer og fått samme resultat uten motstandskit? Jeg kjører nå med led parklys H6W uten problemer...lurer på om det er pærene eller bilen/elektronikken:confused:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er kun fordi led pærene bruker for lite strøm så bilen tror at pæra er gåen. Går fint men irriterende at det viser feil, bare og hive inn motstand så slepper du feilmeldingene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det dreier seg ikke om feilmeldinger her, men blinkende pærer. Har ikke autosjekk på min bil, dessuten kjører jeg med parlysled allerede av annen type som går helt fint...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette har jeg opplevd selv. Byttet pæra og alt var i orden :o

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette har jeg opplevd selv. Byttet pæra og alt var i orden :o

Jeg har prøvd å bytte 3 pærer av samme sorten men alle blinker!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var da merkelig. Har du sjekket at du får skikkelig kontakt? Det som skjedde før jeg byttet var at pæra tilslutt gikk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var da merkelig. Har du sjekket at du får skikkelig kontakt? Det som skjedde før jeg byttet var at pæra tilslutt gikk.

Har filt av den ene tappen på en av pærene for å se om det gikk bedre men samme resultat, blinking. Det første som skjer etter at jeg skrur på lysene er at den lyser ca ett sekund deretter begynner den å blinke. Det har skjedd med 3 pærer som sagt, har ikke prøvd å bytte på høyre siden av bilen ennå der det allerede står en ledlyspære av annet merke som lyser helt fint. Skjønner det ikke.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Diode park lys pærene mine blinket også uten motstander.

Går ut fra at det er autocheck en som står for den blinkingen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Diode park lys pærene mine blinket også uten motstander.

Går ut fra at det er autocheck en som står for den blinkingen.

Javel, godt å høre at det nærmer seg en forklaring. Da ligger det sannsynligvis i autocheck som, alle B6 har antar jeg? Det forklarer imidlertid ikke hvorfor alt går fint med andre ledpærer jeg har brukt...med mindre disse trekker mye mer strøm enn andre led slik at de ikke slår ut på autocheck?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du prøvd å snu pæren ?

Diodepærer kan kun stå en vei for å virke.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du prøvd å snu pæren ?

Diodepærer kan kun stå en vei for å virke.

Disse jeg har kan ikke snus, er en "topp" og en "bunn"...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Disse jeg har kan ikke snus, er en "topp" og en "bunn"...

Han mener om du har snud den, når setter den ned i støpslet, ta den ut igjen og snu den 180 grader og ned igjen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Han mener om du har snud den, når setter den ned i støpslet, ta den ut igjen og snu den 180 grader og ned igjen.

Ja har prøvde det dessuten har jeg prøvd tre forskjellige pærer med samme resultat...forklaringen ligger trolig i at disse ledpærene ikke har innebygd motstand noe de jeg har hatt trolig må ha hatt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.