Bytte av clutch i 02 a6 1,8tq

Anbefalte innlegg

:)Hei har en a6 som bare er kjørt 90000 km.Bilen er chippa opp til 220hk

av Børge Olsen,men nå slurer den mellom 3 og 4000 o.min ved pådrag.

bør jeg ha en forsterka clutch og i tilfellet hvilken?.

Er det mye jobb å bytte selv når man har tilgang på verksted?

Evt.pris på original/forsterket?

Kan noen hjelpe???:):)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det kan være en fordel å sette inn er forsterket når du først skal bytte. de orignale er ikke veldig glad i dreiemomentet på disse motorene etter at dem blir chippet.

det er en god del jobb. eksosanlegget må ned, bakaksling og drivlinje fram til girkassa, mulig du også må ned med forstillingen. så du skal vite hva du driver med når du gjør noe sånt.

veit ikke hva den orginale ligger på i pris men en forsterket med trykkplate osv kommer på ca 10.000.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for kjappt svar.Det blir nok bare byttet i originalt da.Skal jo ikke ha denne bilen så

lenge at jeg får problemer med det igjen.(Hun kjører maks 12000km i året)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg byttet til sachs clutch m/trykkplate, som er forsterka. Kjøpte den av Autopower, tåler vel noe rundt 400nm. Og prisen er omtrent som original. Så ville byttet til en som var forsterket når du først var ute med girkassa.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei jeg har allerede fått en pris på bytte av clutch på 12400,- hos merkeforhandleren her i Kristiansand.

Tror du/dere at de monterer andre ting enn original deler???

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei jeg har allerede fått en pris på bytte av clutch på 12400,- hos merkeforhandleren her i Kristiansand.

Tror du/dere at de monterer andre ting enn original deler???

Er de kundevennlige så bytter de sikkert delene for deg! Hvis ingen her inne bytter for deg da!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble det original-clutch?

Min slurer av og til og spesielt på 2. og 3. gir ved pådrag. Det som er litt rart at den kun er periodevis.

Var og sklei på nysnøen i stad og da er den i gang med sluringen. Synes det er litt rart. Ved normal kjøring merker jeg ikke til det.

Kan det være noe annet en clutchen som forårsaker dette?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.