#26 Skrevet Desember 27, 2008 (endret) Dersom det fortsetter med at det alltid må være noen som skal kverrulere når noen gir et råd her på forumet, så er det ikke lett for de som ikke kan like mye om motorer å vite hva de skal gjøre. Kjære Tom, det må da gå an å diskutere litt? Det er da ikke slik at førstemann som kaster ut av seg en bråsikker kommentar har den evige sannhet? Hvis meningen var at det skulle være lett å vite hva man skulle gjøre så kunne vi jo bare sagt: Motoren din er garantert ikke slitt pga høy kmstand, mye kjøring med høyt effektuttak, dårlig olje, lange oljeskiftintervaller eller dårlig filtrering av luft. Det du tror er slitekant er bare å se bort i fra, du kan bare montere toppakningen uten å sjekke noe som helst. Sannsynligvis er dette også riktig, men vi VET ikke. Det er trist om noen skulle bli forledet til å ikke kontrollere med nøyaktige målinger, dersom det skulle oppstå problemer i ettertid som det derav blir større usikkerhet omkring årsaken til. Og vi kan heller ikke utelukke om trådstarter faktisk har denne bilen som har gått 450.000 km (selv om det skulle stå 190 på telleren) og har fått long-life olje hver 35.000 km, og levd et hardt liv med masse kaldstarter på fjellet............det finner han best ut med målinger og ikke antakelser fra oss andre. Per ivar, jeg beklager men sylindermåleren min er nok også for langt unna til at jeg kan hjelpe deg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...