Bygge om boggie vogn(kabe grand de luxe) til Bil transport henger?

Anbefalte innlegg

Noen med erfaring om og bygge om campingvogn til bil transport henger? ? Tips, triks, kostnader mm?

Dette er en boggie vogn,har hørt det skal la seg gjøre..

MVH Frank

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen med erfaring om og bygge om campingvogn til bil transport henger? ? Tips, triks, kostnader mm?

Dette er en boggie vogn,har hørt det skal la seg gjøre..

MVH Frank

Her må jeg følge med, da jeg har tenkt på det mange ganger.

Har den nok totalvekt? Du må vel betale årsavgift på camping og det er jo ikke så bra.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Totalvekt er vel kansje verre med ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her må jeg følge med, da jeg har tenkt på det mange ganger.

Har den nok totalvekt? Du må vel betale årsavgift på camping og det er jo ikke så bra.

Totalvekt ja, hmm, skal se om finner vognkort, årsavgift, ja var det?!Kansje man kan få den godkjennt som biltransport henger og slippe unna billigere? Hvis ingen på forumet vet om dette, er nok det beste og spørre om dette på biltilsynet, de er sikkert skeptisk til slike prosjekt, men hvem vet. Må jo være noen som har gjort dette før. Får google litt og se om man finner ut noe..: rolleyes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

vi har en henger som er bygget om fra en boggi henger til biltransporter. den er registert som "eget" og totalt vekt på 1600kilo, dvs 1140 nyttelast.

litt lite, men duger til golfer og småbiler.

ombyggingen ble nok gjort rundt 1990-2000 så veit ikke hva det kan ha kostet, men ser at akslene er forsterket på midten, mulig de er breddet uten at jeg skal si det for sikkert.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg slapp både omregistreringsavgift og årsavgift på min henger. Dette fordi egenvekta var under 350 kg. Denne har jeg 1100 kg totalvekt på tror jeg det var. Den er bygd på ett gammelt Adria understell.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

vi har en henger som er bygget om fra en boggi henger til biltransporter. den er registert som "eget" og totalt vekt på 1600kilo, dvs 1140 nyttelast.

litt lite, men duger til golfer og småbiler.

ombyggingen ble nok gjort rundt 1990-2000 så veit ikke hva det kan ha kostet, men ser at akslene er forsterket på midten, mulig de er breddet uten at jeg skal si det for sikkert.

oki, takker for svar, kan nok bli litt lite med 1140 i nyttelast, kansje vi da har unskyldning for og lette Audien med 100 kilo;) Vi får se...arti og leke med tanken iallefall, om muligheten har jeg om jeg vill:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.