#1 Skrevet November 14, 2004 er det noen som sitter med info om justering og evt mengde og shims til 2.2 sprut. 84 mod 90 q. bosch holder korta jvli tett til brystet,får ikke noe info fra dem. har akurat sveisa toppen da den gikk for lean,og nå har jg skrudd opp t trykket i tilegg .og vil være sikker på at den får nok suppe. på forhånd takk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 14, 2004 Start med å sjekke bensintrykk på mengdefordeleren. Koble ifra slangen som går til Kaldstartdysa (blå dyse) på mengdefordeleren(på turen inn i fordeler). Koble til en bensintrykksmåler med banjo tilkobling. Du må også tjuvkoble bensinpumpa, koble +12V til Varmkjøringsregulators plugg til den ledningen som ikke er brun. Da vil pumpa starte. Eller forbikoble releet til pumpa som sitter i sikringsboksen Trykket skal være mellom 4,7 - 5,2 Bar på denne årsmodell Er trykket i nedre grense bytt filter og evt. pumpe. Originalt skal det sitte en stor shims på stempelet i mengdefordeleren. Det er også noen biler som har noen små tilleggsshims Har du for mange shims så kan trykket gå ned igjen og det avhenger av hvor god pumpa er To store går som regel fint. Etterpå må Co justeres (evt juster co skrue der motoren går finest på tomgang) Co2 bør justeres med Co2måler da det aldri blir rett uten. Med klokka gir høyere Co ( umbrakoskruvjern 3mm) Falskluft mellom innsug og mengedfordeler gir mindre suppe. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 14, 2004 oki,det hjalp meg endel,takk skal du ha! har tileggsprut og jeg da. men det betyr jo egentlig ikke noe i den sammenhengen. redd for at den ikke får nok nå veit du. er veldig knotete med det shims og fjærgreiene,må jo opp og igjen til det blir passe da m andre ord.anyway takk for hjelpa. Jarle. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...