Anbefalte innlegg

Hey....

 

Er nå PIST igjen etter å ha fått bilen tilbake fra litt lakk og div... ALLTID er det noe dritt som jeg ikke er fornøyd med.. Vel vel, skal utdype det i en annen tråd..

 

Saken er at jeg har fått lakkstøv på mine felger til A8`en. Bytta til vinterdekk i går og har kost meg på badet nå i 1,5 time med EN felg. Det er jo en kromkant på disse felgene og jeg tenkte jeg skulle teste om noe tok lakkstøvet. Prøvde først med Glym sin Super Resin Polish uten hjelp. Hadde Autosol i kassa, men var litt skeptisk iom den inneholder en del slipemiddler. Testa en liten flekk og det ble totalt fritt for lakkstøv og blankt som bare julingen. Tok meg 1,5 time å få en felg god som ny, forbanna DRITT..

 

Btw, noen som noen gang har prøvd Autosol på lakk? For å fjerne feks lakkstøv, forurensinger osv? Lager jo ikke riper på krom? Vet det er mange som bruker det på båtene sine og med MEGET godt resultat(skal teste på min og)..

 

 

Oppsummering: Autosol er konge:tilber:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, jeg har prøvd Autosol Chrom-polish på lakk. Den fungerer som rubbing pga slipemidlene som du selv nevnte.

 

Som du også nevnte så er det mange som bruker de på plastbåtene. Hvis en har en eldre bil med matte baklys og blinklysglass f.eks. så kan man bruke Autosol også der, for å blanke dem opp igjen. Helt som nye blir de ikke, men det er ikke langt unna!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På plastlykter så kan du ta de med autosol, event vannslipepapir, og deretter med klarlakk, da blir de visst blanke igjen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Brukte autosol på innsuget på bilen min også. Blei stor forskjell etter 1 minutts arbeid... Ser for meg korleis det hadde blitt etter nokre timar : ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Støpegutta bruker Autosol for å få formen knallblank, kan fikse selv supermatte baklyktglass, og får vekk riper på dårlige leie-DVD'er! Vidundermiddel spør du meg.. Brukte 4 tuber og 5 uker på å blankpolere alle delene på Gilera trial-moppen min i '84. Har et kronisk anstrengt forhold til kjøleribber etter det..

Har også brukt det til å glatte ut ny lakk i stedet for rubbing, men det var på den gamle crownen som hadde lakkert maskeringstape i stedet for en del av forskjermen.. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Bjørn Eirik Ødegård

Brukte 4 tuber og 5 uker

 

Autosol kan også kjøpes i 1kg boks ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare for å komme med et PIB spørsmål: Hvor får jeg kjøpt rimelig Autosol i Oslo området?

 

Skriv pm

 

Mvh Magnus

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Magnus Pharo Sellgren

Bare for å komme med et PIB spørsmål: Hvor får jeg kjøpt rimelig Autosol i Oslo området?

 

Skriv pm

 

Mvh Magnus

 

En del bensinstasjoner som har autosol....

 

Glenn

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan det brukes på glass? front lyktene mine begynner å bli litt ripete...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Magnus Pharo Sellgren

Bare for å komme med et PIB spørsmål: Hvor får jeg kjøpt rimelig Autosol i Oslo området?

 

Skriv pm

 

Mvh Magnus

 

Clas Ohlson selger 1kg`s bokser

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Øystein Wilthil

Hey....

 

 

 

Btw, noen som noen gang har prøvd Autosol på lakk? For å fjerne feks lakkstøv, forurensinger osv? Lager jo ikke riper på krom? Vet det er mange som bruker det på båtene sine og med MEGET godt resultat(skal teste på min og)..

 

 

Oppsummering: Autosol er konge:tilber:

 

Brukte autosol for å få ren lakken på en mercedes som jeg har.

Det fungerte som bare rakker`n det. La et skikkelig lag med polish utenpå igjen og bilen er like blank i dag.( Var vel i fjor sommer jeg gjorde det). Nå skal det og legges til at bilen blir bare brukt i finvær.Brukte også autosol på på vinduene på kalesjen og lykteglassa på mercen og de ble omtrent som nye.

Autosol er et kjempeprodukt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Glenn Ove Pedersen

Kan det brukes på glass? front lyktene mine begynner å bli litt ripete...

 

Jeg tror ikke det har noen særlig effekt på glass, men hvis hovedlyktene dine er av plastikk så burde det funke.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er golf mk4 look så jeg tror det er glass ja.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.