#1 Skrevet Desember 26, 2008 Hei lurer på om golf IV ble levert med de små smale dekkene som reservehjul? evnt, andre biler med samme boltsirkel som ble levert med det? hva koster evnt. ett sånn hjul hos møller? Driver med stereo i bilen og blir trangt om plassen. Men ofrer ikke reservehjulet. Men var om det var noe smalere å få tak i enn det 195/65-15" hjulet som ligger der nå. Evnt. om det er noen med 14" felg som passer på 5/100? Da kunne jeg gått ned til 175 dim. evnt. enda smalere. noe som ikke er så enkelt å få tak i på 15" felg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 26, 2008 golf 3 vr6 og gti har lite res-hjul og 5x100 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 26, 2008 Hvis du er ute etter å spare plass så kjøp deg en dekktett på boks og en liten kompressor på feks. clas ohlson. kommer på 200 kr til sammen og funker helt utmerket. Skal du ut på en lengre tur, så kan det lønne seg å slenge inn et reservedekk til akkurat den turen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 26, 2008 har hatt den diskusjonen om reservehjul på boks på bilstereoforumet. Og alle er enige om at det er noe herk igrunn. større hull enn 3mm så funker det visst ikke sier de, samt felgen blir grisete å er mye jobb å få ren. Så tror jeg går for reservehjul jeg:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 26, 2008 noen som vet hva det "lille" reservehjulet evnt, koster hos møller? kan vel ikke være mange kronene? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 26, 2008 skull ikke forundre meg om du kunne finne ett billig på skrapen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 26, 2008 Golf IV 4motion har også lite reservehjul. 125/etelleranna-18 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 26, 2008 Hei lurer på om golf IV ble levert med de små smale dekkene som reservehjul? evnt, andre biler med samme boltsirkel som ble levert med det? hva koster evnt. ett sånn hjul hos møller? Driver med stereo i bilen og blir trangt om plassen. Men ofrer ikke reservehjulet. Men var om det var noe smalere å få tak i enn det 195/65-15" hjulet som ligger der nå. Evnt. om det er noen med 14" felg som passer på 5/100? Da kunne jeg gått ned til 175 dim. evnt. enda smalere. noe som ikke er så enkelt å få tak i på 15" felg. Audi tt har lite smalt hjul i 18" som reserve. må nesten bruke dette for å få ca samme rulleomkrets .reservehjul fra golf 3 vil bli for lite;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Desember 26, 2008 har hatt den diskusjonen om reservehjul på boks på bilstereoforumet. Og alle er enige om at det er noe herk igrunn. større hull enn 3mm så funker det visst ikke sier de, samt felgen blir grisete å er mye jobb å få ren. Så tror jeg går for reservehjul jeg:) Ja, den diskusjonen kan bli lang, det er mange som mener det ene eller det andre. Men mange som driver med dekk jeg vet om, bruker dette selv til å tette hull, de bruker gjerne 2 bokser for å få det helt tett. Rengjøring er vist heller ikke noe problem, da de tar en runde med høytrykk på de. Har selv brukt dette noen ganger med stort hell, er tett til dekket er utslitt. Og skummet gikk lett av når en skulle fjerne det, så jeg personlig har bare positive erfaringer med dette. Men det hjelper jo selvfølgelig lite hvis dekket skulle revne, eller få en flenge. Da må en ha et dekk man kan slenge på. Derfor jeg har bokser og komp. til vanlig, skal jeg på lengre turer, så slenger jeg inn et reservedekk. Om dekket revner i nærmiljøet er det jo bare å hente det. Det tynne reservehjulet koster vel ca 1500-2000 hos vw-audi forhandler om jeg ikke husker helt feil. På et hugeri får du det sikkert for et par hundre kroner. Hvis de har i 5x100 vel og merke, det er jo ikke like lett å få tak i som 4x100. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Desember 26, 2008 var derfor jeg tenkte på om det var noen 14" felg å finne med 5/100. Så kunne jeg kjøpt ett smalere dekk. Anlegget blir montert i en ramme og jo smalere dekk jo mindre klaring trenger jeg for å få ut hjulet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Desember 26, 2008 Istedet for å lage en ny tråd da jeg lurer på nesten det samme, legger jeg inn her... Får man spacesavere med 5x112 boltsirkel? Jeg smeller subkasse og forsterker i reservehjulsbrønnen og vil ha et lett og lite reservehjul jeg kan slenge i gasskassen på campingvogna når vi drar på langtur. Det originale er 6,5x15" med 195/65-15...og svintungt. I nærområdene klarer jeg meg vel stort sett med skumboks og falken... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Desember 26, 2008 (endret) Min mk3 gti ble levert med et 115/70-15 hjul 5x100. Ville tatt en tlf runde til huggere å hørt litt. EDIT; HER har dem ihvertfall 5x14 et35 5x100 felger. Men kansje i breieste laget det også? HER får en jo 16" spacesaver m/125/70-16 5x100 om en ønsker litt rulleomkrets 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Desember 26, 2008 Istedet for å lage en ny tråd da jeg lurer på nesten det samme, legger jeg inn her...Får man spacesavere med 5x112 boltsirkel? Jeg smeller subkasse og forsterker i reservehjulsbrønnen og vil ha et lett og lite reservehjul jeg kan slenge i gasskassen på campingvogna når vi drar på langtur. Det originale er 6,5x15" med 195/65-15...og svintungt. I nærområdene klarer jeg meg vel stort sett med skumboks og falken... SER SÅNN UT, SELV OM DISSE IKKE DIREKTE ER SPACESAVERS 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Desember 26, 2008 SER SÅNN UT, SELV OM DISSE IKKE DIREKTE ER SPACESAVERS Oi oi oi...breddede 18" "spacesavers". Neppe originalt Passathjul dette - selv før bredding...Bør være minst mulig bredde, er jo kun snakk om å klare å komme seg til en plass man får hjelp. Er skeptisk til å kjøre uten reservehjul etter at ene 20" min revnet på ferie med campingvogn i sommer, og reservehjulet mitt lå igjen hjemme...man får ikke 225/30-20 på den lokale bensinstasjonen liksom... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...