Ny airbag i s6 c4. Hvilke ledninger skal hvor?

Anbefalte innlegg

Hei,

har kjøpt meg et 3-eiket s4 ratt med airbag. Samt et adapter på ebay som øker dimmen på rattstammen "fra gammel til ny"

Lurer på hva jeg skal gjøre med det gammle mellomleddet som ledningene er koblet via slik at en skal kunne svinge på rattet uten at ledningene blir strekt.

Kommer ledninger i klem når jeg skal ha på det nye rattet.

Noen som har montert et slikt ratt å kan si meg hva som ble gjort?

Må vel bare modifisere slik at det passer?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nytt spm.

Det er to sorte ledninger som går til den gammle airbagen.

På den nye er de blå og brun.

Hva er hva? Og hvordan finner jeg ut hvilke som skal kobles sammen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Før jeg roter litt i garasjen for å sjekke ledningene......

Er det slik at det sitter fast en firkantet sleperingplate med runde hjørner bak på rattet, mens S4 rattet ikke har det?

Og hvis det er slik, så bør vi kanskje vurdere å bytte ratt? Jeg har treeket S-ratt fra A6 96 mod og trenger et til 94 mod S4. Et evt bytte forutsetter naturligvis at ditt er like fint som mitt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Yess det er en slik plate som hører til det gammle rattet.

Rattet er helt strøkent, og er av typen 2000mod eller noe i den duren.

Vet du noe ang ledningene?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

........som øker dimmen på rattstammen "fra gammel til ny"

Beklager, når ratttet er ca 2000 mod så er det nyere enn jeg trodde. Ble forledet av det su skrev over her, så jeg trodde du hadde adapter fra gammel til ny (dvs før din S6, altså S4 før 94).

Da har jeg hverken peiling på ledninger, eller noe å bytte.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som vet hvordan man kobler en airbag?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg funnet ut at det spiller ingen rolle hvordan en kobler airbagen, den smeller uansett :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Samt et adapter på ebay som øker dimmen på rattstammen "fra gammel til ny"

Har du link til en slik adapter på Ebay?

Og var Airbag kontaktene på de nye og gamle rattet likt?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

http://cgi.ebay.de/Adapter-Lenkrad-Audi-80-100-200-A4-mit-kleiner-Nabe_W0QQitemZ260340453489QQcmdZViewItemQQptZAutoteile_Zubehör?hash=item260340453489&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=72%3A1229%7C66%3A2%7C65%3A12%7C39%3A1%7C240%3A1318

Nei pluggene var ikke like.

Det spiller ikke noen stor rolle heller.

Største problemet ved montering var at sleperingsplaten måtte modifiseres litt for at det nye rattet skulle passe(Frese bort litt i senterhullet). Brukte orginal sleperingsplate. Denne kom i klem mellom ratt og rattstamme før rattet traff det nye conet(adaptret) slik at bilen ble tung på rattet.

Klippte en ring av bly å la rundt det nye adaptret. Da fikk jeg stor nok avstand slik at platen ikke kom i klem!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.