Hjelp! Ujevn gange på lave turtall 2.0TFSi Tip

Anbefalte innlegg

Har dukket opp problemer med ujevn gange på lavt turtall de siste dagene. Setter jeg den i manuell og holder den over 2000 o/min går den helt fint. Under 2000 rykker det og er ujevnt innimellom, uansett gir. Når den er varm og jeg stopper bilen går den ujevnt på tomgang. Setter jeg den i D eller R så kan den kubbe om jeg ikke gir gass.

Noen som har noen ide om hva det kan være? Kan det være så enkelt som kondens? Har aldri opplevd det på nyere biler....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

feil på oljeåndings ventilen som sitter på toppdeksel. ny endret type på de. kan føre til forbrenningsutsetter på enkelt sylindere. om det ikke er garanti på bilen så e det bare skru den av og se om pakkningen på den sitter feil eller om den er knekkt inni på ventildelen. også vært borte i dyser med mye koks og dårlig sprøytebilde som fører til fusk. det er mine første tanker..:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker. Skal få sjekket dette.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.