#1 Skrevet Desember 27, 2008 Hei Har en passat 2.0 4m. 2001 mod. Den er gått ca 116 tusen. Jeg synses den bruker endel olje. Jeg har kjørt ca 2000 km og har etter fyllt 2 liter med olje, Er dette normalt? er det noen som kjenner til dette?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 27, 2008 Det var gaanske mye, prøv med et annet merke olje, det kan hjelpe. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 27, 2008 Ja skal prøve det, men det er vel noe galt siden bilen bruker mye olje. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 27, 2008 Hvis det er samme 2.0 liter som sitter i audi A4 så bruker de masse olje! Har vært mange motorbytter pga det, men er noe man bae må leve med.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 27, 2008 ok, har aldri hatt passat da får jeg belage meg på sjekke oljen litt oftere, før hadde jeg opel, så jeg er vant til den, men man må prøve noe nytt. Har kjørt opel i all min tid. Ha en riktig god jul og godt nytt år 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 27, 2008 Har selv en 2,0l AQY motor og den gikk de med ca 4 liter olje mellom hvert oljeskift (longlife). Hadde på noe "vidundermiddel" fra Forte før forrige service og det har senket forbruket men ikke stoppet. Kjører forøvrig på Shell longlife2 til den nette sum av 240,- pr. l. Ps. når bilen varsler "ølprufen" så må jeg fylle ca 1/2 l. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 28, 2008 Shell renner rett igjennom på min bil 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...