#1 Skrevet Desember 27, 2008 Hei. Var ute å kjørte en tur med bilen min her om dagen hvor jeg klarte å kjøre den tom for bensin. Målern viste utrolig 3/4 tank men det viste seg at jeg var helt tom. At den viste feil viste jeg men dette var ekstremt.Den har tidligere vist kansje 10 liter feil ca men nå er det helt bak mål. Noen som aner hva dette kan være? Er det instrumentpanelet tro eller flotøren i tanken?Er forresten den vanskelig å bytte?Håper på tips 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 27, 2008 ofte tankmåleren bak i tanken som er def. spes quattro bilene har vært plaget med dette.. om det er feil ved instrumentet så pleier dette å "henge" når du slår av tenningen. tankgiveren kan måles ved hjelp av vagcom eller hos forhandler. er en ganske enkel jobb bytte disse... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 27, 2008 Hvis det er S bilen så har jeg en Flotør liggende fra en S4 om du trenger. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 27, 2008 det som også kan hende er at slangen som går fra pumpen og opp av tanken pleier å komme i veien for flotøren, og gjerne hindrer den i å flyte ned med nivået, og da viser seff måleren feil. har selv samme problem. men ikke giddet å putte hånden i tanken for å vri slangen unna veien. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 27, 2008 Nåla synker helt ned dit den skal når tenningen slås av.Det skal den vel også gjøre? Jeg har en 95 Audi S6 men jeg kommer nok til å kjøpe meg den flotøren ny for å være sikker på at den viser riktig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 27, 2008 ja, da er det flotøren. enten blir den hindret ellers er den gåen. måleren er tross alt elektronisk så den skal synke til bunn uten strøm. om den hadde hengt oppe da også hadde det vært måleren i dashen som hadde vært problemet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 27, 2008 ja, da er det flotøren. enten blir den hindret ellers er den gåen. måleren er tross alt elektronisk så den skal synke til bunn uten strøm. om den hadde hengt oppe da også hadde det vært måleren i dashen som hadde vært problemet Når du skriver hengt oppe så mener du at målern viser full tank f.eks når den skal vise tomt?? Eneste som gjør meg noe usikker på at det flotøren er at lysene i instrumenpanelet er gått. Altså sikring nr 7 går så fort parklys blir slått på så jeg har ikke noe lys der..At det kansje kunne gått utover bensinmålern og: klø : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 27, 2008 Er det forresten mulig å sjekke om den flotøren jeg har er gåen?Har hørt disse koster en 1200kr så hvis jeg kan spare noe på å evt fikse den jeg har så gjør jeg jo det..Isteden for å betale for en ny hvis den jeg har alt funker 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Desember 27, 2008 Er det 2-delt tank på bilen din? Jeg har selv en a3 quattro og sliter med at pumpa som skal pumpe bensinen i fra den ene siden til den andre,ikke er helt med,og da får jeg kun kjørt på den ene tanken med en redusert rekkevidde pga dette. Tankmåleren viser da kvart tank,og kjører jeg lengre da stopper den. Kan det være noe av det samme problemet du evt har? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Desember 28, 2008 da mente jeg at om måleren hadde vist f.eks halv tank etter at tenning er slått av sier det seg selv at det da er dashbord gaugen som er noe gale med. når den ikke har strøm. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Desember 28, 2008 Er det 2-delt tank på bilen din?Jeg har selv en a3 quattro og sliter med at pumpa som skal pumpe bensinen i fra den ene siden til den andre,ikke er helt med,og da får jeg kun kjørt på den ene tanken med en redusert rekkevidde pga dette. Tankmåleren viser da kvart tank,og kjører jeg lengre da stopper den. Kan det være noe av det samme problemet du evt har? Tror ikke jeg har 2 delt tank.Ikke det jeg vet ihvertfall..Men noen her inne kan kansje svare meg på det??Pumpa mi er helt splitter ny og er en 044 bosch motorsport pumpe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Desember 28, 2008 hehe.. samme som meg. kjørte bilen tom en uke etter jeg byttet til min 044 pumpe pga slangen ligger i veien for flotøren :-P 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Desember 29, 2008 hehe.. samme som meg. kjørte bilen tom en uke etter jeg byttet til min 044 pumpe pga slangen ligger i veien for flotøren :-P ok åssen sjekker jeg dette da?er det mulig å finne ut om flotøren er gåen også?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Desember 29, 2008 ok åssen sjekker jeg dette da?er det mulig å finne ut om flotøren er gåen også?? Du må gå inn via bagasjen, ta vekk teppe, slå opp den ringen som holder det hele på plass. Vri på lokket så du kommer inn til pumpa. Vedder en femmer på at en slange har vridd seg og ligger å sperrer for flotøren. Sjekk at alt henger fritt..Flotøren skal også gå fritt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...