#1 Skrevet November 15, 2004 Søkte litt, men fant ikke noe svar på det jeg lurte på.... Hvilken bredde på felgen bør det være for 245/40-19 dekk? Skal på en A8 2001. Er det ikke slik at det er flere felgbredder som kan gå på samme dekk? Hva for dette evt å si for kjøreegenskapene? Er det noen fordeler/ulemper med å ha brei/smal felg på samme dekk? Ellers lurer jeg også litt på det ang spacere. Ønsker å ha mest mulig org innpress, og da trengs det trolig spacere. Hvordan er lovligheten på dette, og evt grensa her? Gir dette også evt noen negative konsekvenser for kjøreegenskapene? Masse spørsmål her, men håper det er noen som kan gjøre meg litt mer opplyst 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 15, 2004 Med TÜV-godkjente spacere kan du endrer sporvidden med maks. 15mm pr. side...i hvert fall på biler registrert før 1.1.1994. Har ikke boken for biler registrert senere, men det er det sikkert noen andre som har... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 15, 2004 Desto breiere desto bedre Men ville tippe at den mest vanlige bredden på 245 dekk er 8,5". Kjører selv på 8,5x19 med 245 dekk bak og det passer fint... men selvsagt ingenting i vegen for å gå opp til 9,5 eller breiere. Når det gjeldere spacere ville jeg MYE heller endret innpress på felgene enn brukt spacere. Spacere er kun til bruk i nød dersom det ikke finnes andre metoder. Og det er absolutt ikke mer ulovlig å bruke f.eks. felger med innpress 30 enn felger med 50 og itillegg 20 mm spacere. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 15, 2004 Opprinnelig postet av Tord Askvig Desto breiere desto bedre Men ville tippe at den mest vanlige bredden på 245 dekk er 8,5". Kjører selv på 8,5x19 med 245 dekk bak og det passer fint... men selvsagt ingenting i vegen for å gå opp til 9,5 eller breiere. Når det gjeldere spacere ville jeg MYE heller endret innpress på felgene enn brukt spacere. Spacere er kun til bruk i nød dersom det ikke finnes andre metoder. Og det er absolutt ikke mer ulovlig å bruke f.eks. felger med innpress 30 enn felger med 50 og itillegg 20 mm spacere. Da det jo åpenbart blir dyrere jo breiere felgene blir, kommer jeg nok ikke til å gå for noe bredere enn nødvendig. Så da blir det altså 8,5 som blir det beste? (vil gjerne ha litt gummi stikkende ut av felgen) Ang innpress, så regner jeg med at du da tenker på at jeg bør finne noen felger med annet innpress? For det er vel ikke mulig å gjøre noe med innpresset på felgen i seg selv, uten å ta i bruk spacere? Har for så vidt allerede funnet felgene jeg vil ha, og de mener jeg det var 31 i innpress på. Org er 40. Noen forslag på hvordan dette kan bli best mulig på? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 15, 2004 jeg har 8.5x19 med 255/40 på A8 min og de er sånn du vil ha de, med litt dekk utom kanten... felgene mine er foresten et 30 og de går veldig fint de:) stikker ikke utom:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 15, 2004 Opprinnelig postet av Odd Ivar Aaram jeg har 8.5x19 med 255/40 på A8 min og de er sånn du vil ha de, med litt dekk utom kanten... felgene mine er foresten et 30 og de går veldig fint de:) stikker ikke utom:) Kult. Er du noe plaget av sporing på din eller? Du får sende meg noen bilder om du har noen Legge ut her, eller evt sende på mail? erik.sagen@online.no Gleder meg LITT til ny bil kan du si!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 15, 2004 Opprinnelig postet av Erik Sagen Da det jo åpenbart blir dyrere jo breiere felgene blir, kommer jeg nok ikke til å gå for noe bredere enn nødvendig. Så da blir det altså 8,5 som blir det beste? (vil gjerne ha litt gummi stikkende ut av felgen) Det ser kanskje bedre ut med bredere felg, men fordelen med smalere er vel at en får litt gummi på utsiden slik at en kan beskytte felgen litt samt at det skal litt mer til før felgen blir skeiv også. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 15, 2004 Opprinnelig postet av Bjørn Badowski Det ser kanskje bedre ut med bredere felg, men fordelen med smalere er vel at en får litt gummi på utsiden slik at en kan beskytte felgen litt samt at det skal litt mer til før felgen blir skeiv også. Var akkurat det som var tanken min også 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet November 15, 2004 Opprinnelig postet av Erik Sagen Kult. Er du noe plaget av sporing på din eller? Du får sende meg noen bilder om du har noen Legge ut her, eller evt sende på mail? erik.sagen@online.no Gleder meg LITT til ny bil kan du si!! har nesten ingen bilder av bilen, og får ikke tatt noen heler siden bilen står igarasjen. har begynt og plukke den ned for modding:) sporing er = null:) de er veldig gode biler og kjøre sjøl om de er store hjul;) og jeg skal ha større!! kommer til og lage en tråd om prosjektet etter hvert:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet November 15, 2004 sporing er = null 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet November 15, 2004 Opprinnelig postet av Erik Sagen Søkte litt, men fant ikke noe svar på det jeg lurte på.... Hvilken bredde på felgen bør det være for 245/40-19 dekk? Skal på en A8 2001. Har du kjøpt deg ny bil eller er du på leting? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet November 15, 2004 Opprinnelig postet av Dag Sekkesæter Har du kjøpt deg ny bil eller er du på leting? [/b] Ikke kjøpt ennå nei, men har nå startet så smått å lete etter bil i Tyskland. Sjekker opp litt priser. Ser du også har A8 2,5 TDI, som jeg skal ha. Hvor mye måtte du gi for den? Send gjerne på PM om du ikke vil skrive det her. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet November 15, 2004 Opprinnelig postet av Erik Sagen Ikke kjøpt ennå nei, men har nå startet så smått å lete etter bil i Tyskland. Sjekker opp litt priser. Ser du også har A8 2,5 TDI, som jeg skal ha. Hvor mye måtte du gi for den? Send gjerne på PM om du ikke vil skrive det her. Du har pm 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet November 15, 2004 Mulig eg tar feil, men har ikke det med "gummi" utenfor felgkanten noe med dekket å gjøre? Mener noen dekk har en slik "spare felgen" gummi kant. Om du har ett dekk med slik kant og du monterer det på en så brei felg att denne kanten forsvinner tror jeg du har alt for brei felg i forrhold til dekket. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet November 15, 2004 Opprinnelig postet av Bjørn Badowski Det ser kanskje bedre ut med bredere felg, men fordelen med smalere er vel at en får litt gummi på utsiden slik at en kan beskytte felgen litt samt at det skal litt mer til før felgen blir skeiv også. Ofte vil en bil spore mindre med breiere felg og itillegg ser det mye tøffere ut. Men litt mer utsatt er en jo... men en skal jo uansett ikke borti fortauskanter! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...