motorlampa begynner å lyse ca 5 min etter start hver gang(2.3e 90)

Anbefalte innlegg

Jess, da har jeg fiksa litt på kjerra... og det har dukka opp flere problemer.. jippi...

Det som er greia nå er at motorlampa begynner å lyse etter ca 5 min etter en start... kommer den så kan jeg bare slå av tenninga og starte bilen på nytt og samma skjer... sikkert fordi jeg sletter feilminnet på den måten, MEN når jeg leser ut feilkoder så får jeg jo selvfølgelig 4444(ingen feil funnet) : bh :

Har gått over hva jeg tror kan være galt, men har ikke kommet frem til noe enda fordi bilen går helt strålende ellers igrunn... Skal gå over litt kontakter osv i morra så får se om jeg blir no smartere da...

Men er det noen som har en ide om hva dette kan være så bare rop ut! :)

Noen som har alle grunnene til at motorlampa kan begynne å lyse?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jøsses, det her må vel være første gang i historien at ingen ville synse noe om et sånt tema vel? :P

Må si at det kan se mer og mer ut som at bilen er blitt hypokonder på sine eldre dager : smil :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

samme problem som på min bror sin gamle 90 dette

motorlampe symbolet gikk ikke bort av å bytte : hallgiver, coil, alle elektriske duppedingser og bensinpumpe pluss bensinmengdefordeler, så konklusjonen vår var lamda.

problemet gikk over hvis du dro motoren litt opp på turtall, men kom tilbake igjen når den gikk normalt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

samme problem som på min bror sin gamle 90 dette

motorlampe symbolet gikk ikke bort av å bytte : hallgiver, coil, alle elektriske duppedingser og bensinpumpe pluss bensinmengdefordeler, så konklusjonen vår var lamda.

problemet gikk over hvis du dro motoren litt opp på turtall, men kom tilbake igjen når den gikk normalt.

Hehe, det er samme bilen vettø :P

Og den lampa lyste når jeg fikk den ja, men det ble fiksa...

Lambda skal ikke slå ut på motorlyset såvidt jeg vet, dessuten er den blitt bytta for ikke så lenge siden.

Det her er totalt uavhengig av turtall, men motorn går veldig greit, og kan egentlig ikke skjønne at dette kan være noe kritisk..

Klart, det frister ikke utrolig å kjøre til trondheim igjen med den på likevel...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jess.. da har jeg målt lambdaen og den er gåen, selv om en er relativt er ny så gir det mening mtp. at jeg kan ha vært litt uvørn med den da jeg holdt på med katalysatoren.... så da antar jeg at den kan slå ut på motorlyset likevel :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lampa kan nok slå ut på lambdafeil. Leser du av feillageret mens motor går OG lampa lyser?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.