tilhenger, kjøre og bremselys

Anbefalte innlegg

Hei

Holdt på igår med å få lysene til å virke korrekt, venstre side bak har jeg satt på bremse/kjørelys med blink fra biltema, den virket jo, men jeg har feil pære i, den med kun en "tapp" på, skal visst ha to? blink og bremselys virker der, antar kjørelys funker når jeg får kjøpt rett pære.

Men høyre side bak så virker blink og *kun* bremselys, ikke noe kjørelys der, men pæra virker jo. Noen som har noen tips å komme med der? Orginalt lys på høyresiden.

Frode

ps, tror det er en Tredal henger

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sørg for å ha riktige pærer i alle holdere før du tester igjen.

Men en-polt pære i holder for 2 polt, blir det lett jordingsfeil med "snodige" resultat.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den org lampen har jeg ikke gjort noe med, den er slik den var.

Har kjøpt 2 polet lys pære til venstre siden, men da gikk pære i bilen kjøre/bremselys, så da måtte den over til bilen.

Feil kobling på henger, kan vel føre til att pærer på bilen også ryker? Jeg får kjøpe ett lass med pærer på biltema :)

Frode

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I kontakt på bil skal det være en pol til venstre baklys og en pol til høyre baklys, og tilsvarende på hengeren. Har vært borte i tilfeller der det kun er strøm på den ene polen, slik at kun lyset på den ene siden virker på hengeren. Anbefaler deg å teste kontakten med en prøvelame, både i kontakten på bilen og deretter i pæreholderen på hengeren.

Angående en-polet eller to-polet pære. Se inn i pæreholder og kontroller om det er holder for en- eller to-polet pære.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

en liten update

Høyre side skal nå virke, blink, skilt lys og kjørelys. Kjørelys pæren's + hadde korrodert (korrekt navn?) sånn att den ikke fikk kontakt med + .

Venstre side mangler nå den 2 polet lys pæren (den måtte i bilens lys) og da skal det være iorden

Frode

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om du ikke har fått det til enda, så kan jeg lage en skisse til deg. Tar det over msn da. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei

På venstre side er det gul, svart og kvit og rød kabel, jeg får enten bremse lys eller kjørelys til å virke, ikke bytte brems og kjøre lys altså

Antar att den hvite er til jord?

Freddy : msn seinere i dag, ska på trening nå

Frode

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vet hvor de kan selge en slik lampe som på bilde her?

Da for venstre side hvis det skulle ha noe å si

Frode

høyrelykt.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.