Monterte ventilløfterene - ventilene går forskjellig

Anbefalte innlegg

Monterte nedigjen ventilløfterene på en 16v topp, og satt på kammene. Når eg vrir rundt kammene så ser eg et att noken av ventilene går lengre ut enn andre. Eg veit att noken er fylt med olje, og andre er tømt. Kan det være grunnen? Eller er det berre å få av kammene igjen og ta en kikk til? Skal dei være fylt eller best å tømme alle?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ganske så sikkert i orden vil jeg tro. "Problemet" er høyst sansynlig som du selv beskriver. Ujevn oljemengde i løfterne.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker, satser eg på det.

Det vil vell jevne seg ut av seg sjølv rekner eg med?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om jeg ikke tar helt feil skal vel ventilløfterene helst være fylt vel?

Det skulle vel ikke skade hvert fall mtp. at det ellers vil ta "litt tid" før de fyller seg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sikkert like greit å ta avigjen kammene og fylle alle, så ser eg fort om dei går meir likt og vist det skulle være noke gale så vil det sikkert rette seg :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg viste ikke bedre å skiftet løftere på en motor uten å ha en dråpe olje i dem.

Den tikket noe vilt til å begynne med å gikk dårlig på tomgang - men kom etter hvert.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sikkert like greit å ta avigjen kammene og fylle alle, så ser eg fort om dei går meir likt og vist det skulle være noke gale så vil det sikkert rette seg :-)

Hvordan i alle dager skal du greie å fylle dem med olje da? :P

Det som er "regelen" der, er at etter en tid med kammene montert, så skal alle løfterne være presset sammen. Hvor lang tid er man litt uenige om, noen sier at det skal være tomt innen en time, mens andre nøyer seg med etter ett døgn...personlig har jeg aldri hatt problemer med det uansett.

Og med 4-5 kilo oljetrykk så tar det ikke så lang tid å fylle nye løftere, men det kan ta noe lengre tid med brukte.

Lykke til :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lite tips: FØR oppstart napper du av f.eks coilledningen ( gjør noe så motor ikke starter ) og drar motoren rundt på starteren i 5-6 sekunder. Da jobber oljepumpa iallefall litt og fyller løfterne før du starter motoren.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.