#1 Skrevet Desember 29, 2008 Hei. Skal bytte reg.reim nå... Noen som har noen tips om hva som er lurt å bytte evt.kontrollere i samme slengen... MVH:confused: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 29, 2008 Åssen bil og motor har du da?.....ser ingen info om slik.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 29, 2008 Sjekke vannpumpedrev er jo greit å gjøre. Å siden du skal demontere ganske mye for å komme til er det greit å sjekke lekkasjer å diverse slanger. Skal du bytte bare reim eller løpehjul også? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 29, 2008 Skal bytte det som trengs;) Så jeg slipper å skru fra hverandre på en stund igjen hvertfall! Sorry for mangel på info!! Bilen er Passat 1.8T Motorkode APU:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 29, 2008 Da kjøper jo du hele settet å da blir det greit;) Ja, men da er den ganske kurrant skifte på. Motorfeste på den siden er litt rart skrudd i blokka, men det finner du ut;) Veldig lett system 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 29, 2008 Hva inneholder det settet a? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 30, 2008 Reg.reim, 1 demper å strammer å løpehjul tror jeg. Koster vell ca 1800 tror jeg. Har ikke samme bil jeg, men er ca de samme. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 31, 2008 Da kjøper jo du hele settet å da blir det greit;) Ja, men da er den ganske kurrant skifte på. Motorfeste på den siden er litt rart skrudd i blokka, men det finner du ut;) Veldig lett system Trur du blander litt tverstilt motor og langstilt motor, på hans bil er det jo langstilt og ikke tverrstilt som på A3n din, og da er det heller ikke noe motorfeste og tenke på... På Passaten din må du av med frontfanger, sette fronten i servicestilling (dra den fram så du får plass) Det som kan lønne seg og skifte når du først har fronten framme er, climareim, profilreim, vannpumpe og reg.reim settet med reim, strammehjul, løperulle og reimspemmingsdemperen som er med i det dyreste settet. (den BØR byttes, ryker demperen har du 20 skakke ventiler...) Lykke til! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 1, 2009 Åkei:) Takker for svar:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Januar 1, 2009 Trur du blander litt tverstilt motor og langstilt motor, på hans bil er det jo langstilt og ikke tverrstilt som på A3n din, og da er det heller ikke noe motorfeste og tenke på... På Passaten din må du av med frontfanger, sette fronten i servicestilling (dra den fram så du får plass) Det som kan lønne seg og skifte når du først har fronten framme er, climareim, profilreim, vannpumpe og reg.reim settet med reim, strammehjul, løperulle og reimspemmingsdemperen som er med i det dyreste settet. (den BØR byttes, ryker demperen har du 20 skakke ventiler...) Lykke til! Låner tråden et øyeblikk bare... Det reg reim sett, er det noenlunde det samme som til en AMK? Dvs. jeg burde også bytte reimspenningsdemper? På forhånd takk for svar! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Januar 2, 2009 Låner tråden et øyeblikk bare... Det reg reim sett, er det noenlunde det samme som til en AMK? Dvs. jeg burde også bytte reimspenningsdemper? På forhånd takk for svar! Ja, er bortimot likt det. Det du burde gjøre er å kjøpe tannreimsettet med spenningsdemper, lønner seg selvfølgelig og ta med denne, er ikke sikkert den ryker i ditt eie av bilen, men utrolig kjett om det skjer bare for en filleting som kostet "litt" mer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Januar 2, 2009 Ja, er bortimot likt det.Det du burde gjøre er å kjøpe tannreimsettet med spenningsdemper, lønner seg selvfølgelig og ta med denne, er ikke sikkert den ryker i ditt eie av bilen, men utrolig kjett om det skjer bare for en filleting som kostet "litt" mer. Hermed notert og bestilt! Takker for svaret og for "lån" av tråden... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Januar 2, 2009 Komplett regreim sett koster ca 2k på norskbildelsenter, vannpumpe og termostat er lurt og ta som sagt over. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Januar 2, 2009 men vannpumpa og termostaten sitter vel ikke på regremma på denne? men sitter i blokken på siden? mn sf lurt å bytte når du først klår nedi der, men ikke no "must"... men som di over her sier:jo, det ER et motorfeste i framkant på denne motoren, men trenger ikke løsne dette, det gr utover når du løsner hele fronten... byttet mange sånne, og aldri tatt av dette festet... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...