#1 Skrevet Desember 30, 2008 (endret) bilen det dreier seg om er en 2000 caravelle tdi 150 var ute å kjørte en tur i sta, 16minusgrader her, bilen ble god å varm, plutselig blåste det iskaldt inni bilen, særlig ved lavt turtall, noen sekunder senere ble det varmt igjen, dette skjedde to turer, noen som veit hva det er. har riktig nivå frostveske. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 30, 2008 Sjekket frysepunktet på kjølevæsken? Lite sannsynlig siden motoren var varm, men den kan fryse.. Ellers høres det kanskje mer ut som klimaanleggets spjeldstyring hadde litt "hikke".. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 30, 2008 Frysepunktet på væsken tenkte jeg på med en gang å, men siden den holder seg stabil på 90 grader, å frostvæska akkurat på nivå så ble je usikker. nå er det ikke klima anlegg på denne, bare vanlig varmeapperat med AC. er vel ingen fare med at det er toppakningen? siden frostveska er helt fin, å bil går helt som den skal 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 30, 2008 ingen som veit? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 30, 2008 sjekk oljen kansje??? om den er gråhvit...?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 30, 2008 det kan jo hende du har litt tett varmeregister. så det er en struping der. vannet går jo fortere rundt ved høyt turtall så det vil jo funke bedre da. når detta har skjedd med tidligere biler jeg har hatt så har det pleid å være lite kjølevæske på dem. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 30, 2008 Hadde samme problem på en Golf 3 ifjor vinter, da var det vannpumpa som røyk: mad : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 30, 2008 som regel tomt for vann når slikt skjer, dette på grunn av ødelagt toppakning som oftest. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Desember 30, 2008 Var borti det samme på en Golf 2 jeg hadde, da var det varmeregisteret/varmeapparatet som hadde fryst.. Motor ble varm, men kald luft fra og til inne i bil. Kjørte bil inn i varm garasje og fikk byttet ut litt av kjøleveske med konsentrert frostveske og bilen funka fint de neste 2 årene jeg hadde den i hvertfall.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Desember 31, 2008 takker får svar:) ang frostvesken så ser den helt fin ut, og ligger på helt riktig nivå, målte tempen på den i dag, den målte -24 grader, å her hjemme var det -16-18ca, kan jo ha fryst i registret som du sier, kjørte en tur i dag, alt virket perfekt, gikk opp på 90 grader motortemp, ingen ulyder eller noenting, men blåste kun kald luft inne i bilen, brrr. skal sette den i verkstedet i morgen å se, håper det bare er registret:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Desember 31, 2008 frostvæska var nesten bare is i dag gitt, så da har je nok funnet problemet, står i verkstedet å tiner nå var fortsatt flytene, men var is i den:) så da er det å skifte frostveske så tror je\håper je problemet er løst:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Januar 3, 2009 fortsatt ikke helt hundre, ble varm og fin, men tror ratt det ligger igjen noe is en plass, fikk luftet den i dag å fikk på mer veske, da ble den varm å fin:) satse på det får seg til 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Januar 4, 2009 merkelige greier, fikk luftet den rimelig bra i dag tror jeg, blir kjempevarm å fin inni når je kjører, men når je står på tomgang blir den kaldere igjen, å når je ser på kjøleveska da så er det litt trykk i tanken, er det riktig? skal det være vanskelig å lufte disse? dette er en 2000modell 150hk tdi, kan det være noe galt med utluftinga i lokken på ekspansjonstanken min? som gjør trykket? tatt toppakningen tror dere? hvordan finner je evnt ut det? bilen går som ei klokke og holder akkurat 90grader. vannet sirkulerer også ser je får det kommer vann ut den tynne slangen på tanken. også prøvde je skru på varmeapparatet baki i dag, men der blåser det bare kaldt selv om det blaser varmt foran, noen forslag noen? Dette var mye spørsmål men håper noen har peiling på dette å kan hjelpe meg,fortest mulig;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Januar 4, 2009 Høres ut som det er noe lufting som må til ihvertfall. Siden det er varmeapparat bak og motoren sitter såpass lavt i forhold til varmeapparatene og slikt er det sikkert et par-tre lufteskruer her og der som du må bruke for å få sirkulasjon.. Har ikke peiling på de bilene, så aner ikke hvor det kan være.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Januar 4, 2009 ja har egentli en følelse av det jeg å. alt startet når det var 16- grader her, sto opp dagen etter å så det var is i beholderen, fikk satt den inne over natta, skiftet ut 2liter av frostveska med konsentrert veske, startet bilen igjen etter det å da fungerte den helt normalt ett par dager, så var det pån igjen med å blåse kaldt, er jo fortsatt minus 14 grader her, så kan være at det henger igjen is\luft en plass kansje? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Januar 4, 2009 hadde samme problemet med en renault laguna en gang i tida. det viste seg å være kjølesystemet. det var møkkete. og det var også mest vann i systemet. så ei runde med sterk avfetting, høyttrykksspyler rett i systemet og god og ny kjølevæske gjorde susen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Januar 4, 2009 har nesten det samme problemet på blen min og .en 98 mod passat tdi.temp måleren min går sakte opp over den nederste streka så det blåser lunkent.så blir begynner det plutselig å blåse kaldt også går temp måleren kjapt opp til 90 grader.etter hvert begynner den å blåse varmt igjen... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Januar 4, 2009 (endret) Har du diesel-varmer på bilen din? På min transporter 02 (firmabil) 88hk hadde jeg problemer med denne, og da ble ikke motor varm annet en ved turtallkjøring. Motortemp. sank ved lett kjøring/trilling og bykjøring Etter at den ble rep. blir bilen varm inni før motortemp. rører seg. Mvh 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Januar 4, 2009 ja, det har jeg:) å den er iorden, fikk fikset den får noen uker siden:) bilen har fungert bra i dag egentli, i 20- satse på det var bare luft 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...