Kan dere hjelpe meg å redde lakken ?

Anbefalte innlegg

Bilen ble vasket her forleden av en som mente godt men som brukte sånn svamp man har på kjøkkenet med en fin og grov side. Han hadde brukt den GROVE siden på vanskelige flekker og da ble det selvfølgelig striper over på mange plasser. Så det ikke før etter at bilen ble tørr. DA så man det tydelig ja. Akkurattsom om områdene er mattet og stripet. Så er det store spørsmålet da - Må jeg inn å få bilen lakkert opp med klarlakk eller kan jeg redde den ? Har desverre ikke bilder men dere kan jo tenke dere selv ! Det er en sølv metallic forresten.

 

Bilen MÅ reddes - HJELP !

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette kan du polere. men bilde hjelper.

Men er nok 99.99%sikker på at en skikkelig maskinpolering kan ordne dette.

Og når du har gjort det kjøper du deg en vaskehanske, bøtte med dirt guard og avfetting. ikke noe kjøkkensvamp.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen ble vasket her forleden av en som mente godt men som brukte sånn svamp man har på kjøkkenet med en fin og grov side. Han hadde brukt den GROVE siden på vanskelige flekker og da ble det selvfølgelig striper over på mange plasser. Så det ikke før etter at bilen ble tørr. DA så man det tydelig ja. Akkurattsom om områdene er mattet og stripet. Så er det store spørsmålet da - Må jeg inn å få bilen lakkert opp med klarlakk eller kan jeg redde den ? Har desverre ikke bilder men dere kan jo tenke dere selv ! Det er en sølv metallic forresten.

 

Bilen MÅ reddes - HJELP !

 

Uten å ha sett bilder så vil tro det går å redde denne uten at den må lakkes om igjen. Hadde en kollega som gjorde akkurat det samme på BMW`en sin. Fikk bort 99% av ripene hun hadde laget ved å bruke grov rubbing for så å polere det hele opp igjen. Tok litt tid, men ble bra igjen. Skal dog sies at dette var på en søvfarget bil og fargen har nok mye å si da det er lettere å jobbe med en lys farge en en mørk farge.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe, først må du sparke kompisen din i ræva:p så er det bare og polere det opp igjen:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilder er nok greit ja, men regner også med at denne kan reddes:) Utrolig hva bilpleieguruene får til... Skal ikke se bort ifra at den blir finere enn før også;)

 

Mener å huske at det er en i klubben fra Stavanger som tar på seg sånne jobber, fin pris hadde han også, men finner ikke tråden akkurat nå.

 

A.J.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilder er nok greit ja, men regner også med at denne kan reddes:) Utrolig hva bilpleieguruene får til... Skal ikke se bort ifra at den blir finere enn før også;)

 

Mener å huske at det er en i klubben fra Stavanger som tar på seg sånne jobber, fin pris hadde han også, men finner ikke tråden akkurat nå.

 

A.J.

 

Prøv å kom i håg så godt du kan !

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå som "våtslipingen" er gjordt vil den faktisk bli blankere en vanlig ved maskinrubbing :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilke produkter skal jeg ha og i hvilken rekkefølge skal de da påføres ?

 

Jeg har følgende liggende; Sonax Liquid Cleaner (TUV godkjent), Sonax Liquid Wax (TUV godkjent) og Biltema sin ripefjerner. Holder dette ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan jo prøve. men ville brukt roterende maskin siden dette nok er riper.

Og brukt Menzerna SIP og PO 106FF eller Scholl S17 og S30

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg gått over bilen. Begynte med Meguiar vaskeshampo, tok deretter ScratchX over bilen fra vinduene og ned rundt hele og så var det å avslutte med Sonax Lquid Wax. Det ser faktisk veldig bra ut, spørsmålet nå er om det holder lengre enn til neste regnskyll. Ser for meg å kjøre ny runde, og da med roterende maskin, om et par uker igjen. Takk uansett til de som svarte meg i denne tråden !

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Erik!

 

PM sendt!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det høres rett og slett groteskt ut! :S

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det høres rett og slett groteskt ut! :S

 

Jepp - men får gjøre det beste utav det. Så snart det blir en liten varmeperiode igjen så blir det polering med maskin....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er det bestilt time hos Forus Bilpleiesenter. Utvendig lakkrens og forsegling etterpå så får vi se hva resultatet blir. Skal se om de kan ta bilder underveis i prosessen.

 

Noen som har erfaring med disse gutta ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke noe direkte erfaring, men vi sender jo alle bilene våre (audi) til forus bilpleiesenter så det må jo være litt ok i hvert fall.. hehe.. :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke noe direkte erfaring, men vi sender jo alle bilene våre (audi) til forus bilpleiesenter så det må jo være litt ok i hvert fall.. hehe.. :P

 

Vi får sjå, og du Kjell, ikke noe personlig ang. å ikke bruke deg denne gangen, men de kunne ta den på dagtid og det passer bra for meg da jeg en gang i uka jobber rett i nærheten av de...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi får sjå, og du Kjell, ikke noe personlig ang. å ikke bruke deg denne gangen, men de kunne ta den på dagtid og det passer bra for meg da jeg en gang i uka jobber rett i nærheten av de...

 

Hehe, må ikke tenke sånn... Du får komme til meg hvis du ikke blir fornøyd vettu.. ;) hehe.. :P Neida, den blir nok bra skal du se! Er som sagt vell en grunn til vi bruker de.. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lurer egentlig på om det er nødvendig å påkoste nesten tusen spenn ekstra på lakkforsegling.

 

Kan DG111 gjøre samme nytten eller ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lurer egentlig på om det er nødvendig å påkoste nesten tusen spenn ekstra på lakkforsegling.

 

Kan DG111 gjøre samme nytten eller ?

 

Det var dyrt... La Kjell legge på forsegling, blir garantert billigere, og like gode produkter;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjell - PM sendt !

 

PM besvart... Hehe.. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er bilen innlevert Forus Bilpleie for shinings - tar sealing sjøl med Duragloss #111 eller #105 i kveld. Skal sjå om jeg ikke kan få tatt noen bilder i mørgo....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jey. vi liker shiny bilder!!! :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.