Kan dere hjelpe meg å redde lakken ?

Anbefalte innlegg

HVILKEN NEDTUR : bh :

 

De hadde ikke greid å fjerne noen av ripene nesten, når det jo var nettopp det jeg spesifiserte jeg ville de skulle gjøre.

 

Her er et bilde fra førerdør, behøver faktisk ikke vise dere resten;

 

20090115_3498 copy.jpg

 

Ripene er ikke synlig ved å stå rett mot døra å se på, men ved inspeksjon fra siden eller med sterkt lys som jeg har brukt her er det jo "klart som glass". Til info kjenner jeg ikke ripene ved å dra neglen over.

 

Dum som jeg var betalte jeg FØR jeg fikk bilen, men de har lovet å fikse dette free of charge (Selvsagt!!). Spørsmålet er om jeg skal la de gjøre det eller få pengene igjen ?

 

Fikk også vite hva de hadde brukt av utstyr (alt er Meguiar produkter);

Ultra-Cut 105

Quick Detailer 66

Last touch D-155

Gloss cleaner D-120

All season dressing D-160

High Tech Yellow wax

 

Nå er det jo Ultra-cut'en som vil ta merkene vil jeg tro, men enten har de ikke holdt på lenge nok eller så har de hatt feil pads eller .......

 

Uansett - kommentarer til dette ? Etter hva jeg nå har lest omkring på diverse fora så skulle dette kunne fikses, da er det jo dumt at en "proff" bedrift som Forus Bilpleie er ikke har greid det. Alexander som jobbet der sa til meg at de ikke hadde sett stripene når de jobbet i hallen, og det kan jeg jo forstå, hvite vegger overalt, men alikevel !

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde ikke sett de... Akkurat... Da bruker de ikke godt nok lys.

Dette var en slett jobb, og det skulle bare mangle at de fikser det gratis. Personlig synes jeg du skal gi dem sjansen til å rette det opp, før du avblåser dem helt :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde ikke sett de... Akkurat... Da bruker de ikke godt nok lys.

Dette var en slett jobb, og det skulle bare mangle at de fikser det gratis. Personlig synes jeg du skal gi dem sjansen til å rette det opp, før du avblåser dem helt :)

 

De skal nok få sjangsen til å fikse dette - jeg velger å tro at det er et resultat av høyt arbeidspress og ikke nøye nok inspeksjon på forhånd. MEN - jeg sa jo ifra på forhånd ganske så klart om hva som skulle gjøres...

 

Noen her som kjenner Glenn som eier stedet ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja dette holdt ikke mål.. Med mg105 skal det ikke være noe problem å ta hånd om det der.

De har vel mye å gjøre og lite tid. Be dem ta det på nytt, alternativt få pengene tilbake og gi dem til Brage.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe... Blir langt å kjøre for å fjerne noen få riper, tror jeg:p

Men send den tilbake, og påpek hva som skal gjøres, så ordner det seg nok ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er svar jeg fikk fra Meguiar;

 

"...Me personally, I would do a Test Spot using a wool pad on a rotary buffer using M105 with a wool cutting pad while you were standing there and then see what the results of the test spot were, (check to see if all the scratches are removed to your liking), and how long it took to do that one little spot."

 

Så da blir det til det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva spurte du om?

105 og ullpad er ganske så heavy cutting...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ah, det som ut som slett arbeid ja...Skulle ikke være noe problem å få fikset det der nei. Som du sier er det nok høyt arbeidspress og dårlig tid som spiller inn her. Håper det for deres skyld da. ;) Men uansett ingen unnskyldning. Hmm.. Hadde nok også sendt den tilbake og bedt dem fikse det, men skjønner at du er skeptisk når det er sånn over flere plasser på bilen.

 

Skulle det ikke ordne seg så ring meg så skal vi nok se hva vi klare å fikse.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva spurte du om?

105 og ullpad er ganske så heavy cutting...

 

Typen svarte kun hva han ville anbefale å gjøre. I retrospekt er det kanskje greit å kjøre mildere pads først og heller knalle på etterhvert dersom det ikke funker. Begynne lite og øke etterhvert......

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ah, det som ut som slett arbeid ja...Skulle ikke være noe problem å få fikset det der nei. Som du sier er det nok høyt arbeidspress og dårlig tid som spiller inn her. Håper det for deres skyld da. ;) Men uansett ingen unnskyldning. Hmm.. Hadde nok også sendt den tilbake og bedt dem fikse det, men skjønner at du er skeptisk når det er sånn over flere plasser på bilen.

 

Skulle det ikke ordne seg så ring meg så skal vi nok se hva vi klare å fikse.. :)

 

Som sagt så skal de få bilen neste uke og dersom de sier at de ikke har kompetanse/greier å fikse det ber jeg om pengene igjen og kommer til deg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

på min jobb er det slik at er ikke kunden fornøyd retter vi det opp slik at kunden blir fornøyd.eller han slipper og betale.har fått biler inn hvor kunden ikke var helt fornøyd med jobben rettet opp de tingen og kunden er fornøyd.husk det er menskelig og gjøre feil.og man må få sjansen til og rette de opp igjen.vær glad de sier dette retter vi opp i uten ekstra kostnader for deg.det er ufattelig mange andre som sier nei dette kan vi ikke gjøre noe med ikke vårt problem du må ha gjort dette etter du var her.har hatt utolig mange biler hvor andre bilpleie firmaer har gjort dårlig jobb og jeg har måttet rettet opp de feila dem har gjort.en god del fra forsikring.fikset selv for litt siden en et år gammel outlander som kunden krevde hel lakkering etter at et firma hadde prøvd og ta bort flekker fra pulver apparat som noen hadde sprøytet på lakken bilen var oprinelig svart men var helt grå og full av riper.han var veldig nølende til og lat oss ta jobben men vi sa blir du ikke fornøyd slipper du og betale.og 6000kr er ikke noe du vil bare gi fra deg som bilpleier ikke jeg i hvertfall.etter 14 timer med lakkrens cyclomaskin med lahega 17 og til slutt lakkforseiling.kunden kom og hentet bilen smilt som en sol og var kjempe fornøyd og så jeg veit nå hvor skal sende de neste bilene mine.alltid koselig og få skryt at noen er fornøyd med hva du har gjort.men det hender man gjør en feil siden vi er ikke maskiner.har selv klart og sette meg inn i en mercedes s 320cdi med skrutrekker i baklomma.og lagde hull i sitte puta.ikke morro når du veit kunden er en ekstrem prik.var heller ikke morsomt og frotelle han det men vi måtte jo fikse det vi hadde gjort.røyk da på 14000kr for en ny sitteputte og jobben jeg gjorde for han kostet 900kr. tjente ikke så mye på den jobben: bh :

syns du skal gi de sjansen til og rette feil klarer de det ikke da så hadde jeg villet hatt pengene tilbake.

ser ikke så veldig bra ut de ripene der.en del være en bare vaske riper og de er nok ganske dypt. men det skal helt fint gå ann og få de bedre enn hvordan de er nå det er sikkert.

håper du får de bort:)eller hvertfall mindere synelig

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg hatt bilen inne et par timer og de fikk vekk det meste av riper. Bare synd de ikke gjorde det med en gang. Helt uproblematisk forøvrig å si ifra til gutta der, de tok det uten å mukke..

 

Takk for input til alle.

 

Neste gang tar jeg det sjøl uansett !

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe selv gjort er vel gjort:)bra det ordnet det for deg da

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.