Anbefalte innlegg

Hei, må nesten starte og bygge om bremsene mine da dem jeg har nå er full av kast og gidder ikke kjøpe nye ufo skiver..

Er klar over at det blir litt sliping, og kapping.. :)

 

Her er noen deler

 

Kan jeg bruke noen kalippere fra denne siden?

 

http://www.autohausaz.com/search/product.aspx?sid=1ma0fp2htch524im5dbm0l55&makeid=800002@Audi&modelid=1009347@S4%20&year=1993&cid=14@Brake%20%26%20Wheel%20Hub&gid=1704@Brake%20Caliper

 

Sammens med skiver fra denne siden .

 

http://shop.ebay.de/items/_W0QQ_nkwZs6Q20bremsscheibenQQ_armrsZ1QQ_fromZR40QQ_mPrRngCbxZ1QQ_mdoZQQ_sopZ12QQ_udhiZQQ_udloZ

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen calipere, da de bremsene aldri har sittet på noen bil som har vært solgt i USA er de vriene å finne der.

 

Skiver - ja: "BREMSSCHEIBEN VORN VA AUDI 100 S4 C4 A6 S6 A8 HP2 314mm" er til S6-bremser.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen calipere, da de bremsene aldri har sittet på noen bil som har vært solgt i USA er de vriene å finne der.

 

Skiver - ja: "BREMSSCHEIBEN VORN VA AUDI 100 S4 C4 A6 S6 A8 HP2 314mm" er til S6-bremser.

 

Åkei, for jeg tenkte og finne calippere til audi S6 jeg fra usa.. Er vell kanskje enklest og kjøpe dem i norge da?

 

Fikk pris på 249.90$ pluss 170$ i frakt for skiver, forran og bak..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

$430 for skiver, så kommer moms i tillegg? Da tror jeg det er rimeligere å kjøpe skivene i Norge..

 

Calipere finner du brukt på tysk Ebay, ellers tror jeg de koster snaut 1500,-/stk i Norge. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg hadde også tenkt til å kjøpe skiver fra Usa, helt til jeg så fraktprisen. dette var 280mm til type44

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg hadde også tenkt til å kjøpe skiver fra Usa, helt til jeg så fraktprisen. dette var 280mm til type44

 

ja, er vell frakten som hindrer meg å! Om det blir 1K i forskjell om du kjøper i norge, så betyr det ingen ting da du får delene med en gang, samt at reklamasjon blir lettere :)

Kanskje høre med Hella, vet dem har gode priser ..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

fikk pris på bremsecalippere forran til skivene 314mm.

og alt til sammen blir 660$

5700 ink,moms for skiver forran\bak klosser og calippere..

Vet ikke om det er dyrt jeg.

i forhold til brembo feks.. )

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

fikk pris på bremsecalippere forran til skivene 314mm.

og alt til sammen blir 660$

5700 ink,moms for skiver forran\bak klosser og calippere..

Vet ikke om det er dyrt jeg.

(i forhold til brembo feks.. )

 

Det er en bra pris vil jeg si. Når du sier Brembo, tenker du da på "aftermarket" med store borrede skiver og røde kalippere?;)

 

Vi bruker fjærbeinet du har og omarbeider det heller som vi snakket om.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fant noen bremser på maxam-tuning.no ..Aner ikke om disse er de beste, men er UFO bremser på den S4'n jeg selv skal hente nå i Januar, og skal skifte med tiden. Syns ikke prisen var så høy på, f.eks 330x32mm skivene, som jeg vurderer..

 

http://maxam-tuning.com/catalog/default.php?cPath=862_863

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fant noen bremser på maxam-tuning.no ..Aner ikke om disse er de beste, men er UFO bremser på den S4'n jeg selv skal hente nå i Januar, og skal skifte med tiden. Syns ikke prisen var så høy på, f.eks 330x32mm skivene, som jeg vurderer..

 

http://maxam-tuning.com/catalog/default.php?cPath=862_863

 

Det er D2 Racing bremser.. Er vel ikke det værste det :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvordan der det å bli stoppet i teknisk kontroll med dette? selvom man tenker bedre bremser er sikkerhet, så vet jo man at biltilsynet er natig på dette?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så lenge det ser bra ut, og er tilstrekkelig dimensjonert, tviler jeg du får trøbbel. Har du derimot hylser som spacer og calipere uten støvkapper (vanskelig å se) kan du vel slite litt.

Husk å bytte hjullagre når du er i gang, det er alltid første vei til bra bremser!

Sjekk også hva nye nav koster, det er der forskjellen ligger i tillegg til festeørene på fjærbeinet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er d2 racing bremsene TÜV godkjente da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så lenge det ser bra ut, og er tilstrekkelig dimensjonert, tviler jeg du får trøbbel. Har du derimot hylser som spacer og calipere uten støvkapper (vanskelig å se) kan du vel slite litt.

Husk å bytte hjullagre når du er i gang, det er alltid første vei til bra bremser!

Sjekk også hva nye nav koster, det er der forskjellen ligger i tillegg til festeørene på fjærbeinet.

 

På mine fjærben er begg hjullagrene byttet ganske nylig, så slipper og tenke på det..

Og jeg tørr heller ikke kjøre rundt med bremser som ser shabby, eller fungerer dårlig.. Tenk og kjøre over noen i byen feks : eek :

 

Hva tenker du på med navet? Istedet for og dreie ned det jeg har?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På mine fjærben er begg hjullagrene byttet ganske nylig, så slipper og tenke på det..

Og jeg tørr heller ikke kjøre rundt med bremser som ser shabby, eller fungerer dårlig.. Tenk og kjøre over noen i byen feks : eek :

 

Hva tenker du på med navet? Istedet for og dreie ned det jeg har?

 

Ja eller å kjøre over noen i det hele tatt! Er ikke så viktig på landet? xD

 

Nei fra spøk til alvor så mener han nok at du kan bare kjøpe nye slik at du "slipper" å dreie dem ned men jeg vil nok tro at det er enklere å dreie av dem istedet for å kjøpe nye.. iom at du må presse dem ut av hjulagerene uansett så kan du like godt bruke en halvtime på å dreie av dem i stedet for å bruke x antall 1000kr på nye.

 

MIN mening da og du VET at vi fikser det fort. Et slikt bremsekit som over her er jo "bare" dobbelt så dyrt som de fra S6. For den prisen får du jo større bremser bak også^^

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja eller å kjøre over noen i det hele tatt! Er ikke så viktig på landet? xD

 

Nei fra spøk til alvor så mener han nok at du kan bare kjøpe nye slik at du "slipper" å dreie dem ned men jeg vil nok tro at det er enklere å dreie av dem istedet for å kjøpe nye.. iom at du må presse dem ut av hjulagerene uansett så kan du like godt bruke en halvtime på å dreie av dem i stedet for å bruke x antall 1000kr på nye.

 

MIN mening da og du VET at vi fikser det fort. Et slikt bremsekit som over her er jo "bare" dobbelt så dyrt som de fra S6. For den prisen får du jo større bremser bak også^^

 

Hehe, i godslaget du Ørjan :D Ingen som merker om jeg kjører over noen på landet davell ;)

 

Blir og kjøpe nye S6 skiver og calippere og modde dem fjærbeinene som jeg har på nå! Ørjan er god mann og skal hjelpe meg når han har tid! :)

 

Er vell bare og bestille..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg brukte vinkelsliper og slipte ned navene mine, var gjort på 20 minutter... Kappet av det øvre øret for gammel ufo caliper, slipte det ned slik at det ble rundt og fint. brukte nye slanger fra S6, nye calipere kjøpt hos Meca, Nye S6 314/30mm skiver fra Audi i Tyskland (800kroner), borret opp de gamle hullene på fjærbeinet, kjøpte 14mm gjengetapp, gjenget opp hullene, tok frem dremelen slipte av litt i caliperen for å få de over skivene, satte i nye klosser og wham presto - nye S6 bremser! Ser mye penere ut, ingen kast og for en forskjell i bremseeffekt!

 

For å avlaste bremseslangene brukte jeg de gamle festene fra Ufo caliperene.

 

-Anders

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bra forklart Anders!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott forklart ja !! :) kjempegreier.

 

800,- for begge skivene da eller? Hvor kan jeg kjøpe dem fra tyskland? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, pr. stk... de koster 1200kr på møller pr. stk, så det var jo 800kr spart ved å kjøpe de i tyskland. Fatter har hybel og bor på grensa til tyskland ifbm jobben. Så det var en svipptur over grensa for ham. Samt gratis frakt hjem med de.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøpt hos Audi Flensburg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg brukte vinkelsliper og slipte ned navene mine, var gjort på 20 minutter... Kappet av det øvre øret for gammel ufo caliper, slipte det ned slik at det ble rundt og fint. -Anders

 

Ja, kjapt å 'dreie' ned ytterdameter, men jeg siktet til 'innpresset'! Men det kan man jo som du sier fikse med litt justering av de andre delene! :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Caliperen må slipes på 3 forskjellige plasser for å benytte løsningen jeg gikk for. Det må slipes litt på annleggsflaten til caliperene for å tilpasse de ifht innpresset på S4 navene. Det må også slipes ned en knapp millimeter der hvor kaliperen "skrever" over skiva. Se illistrasjon:

caliper.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei. Jeg har en Audi 100 som jeg driver bygger om til S4 skal ha på sterkere bremser, men vil IKKE ha de stygge UFO bremsene.. Skal ha på S4 V8 ell S6 bremser, men lurer på om åsse blir hjul bredden forran da, blir den mye breire en org 100 bredden ell? Altså det sitter Audi 100 skjermer på den ikke S4.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.