#1 Skrevet Desember 31, 2008 Har ikke tilgang til "familiekatalogen" for tiden, så jeg spør den store herskaren av kunnskapsrike folk her inne. Er det en og samme bryter som indikerer om bakluka er åpen og som styrer det innvendige lyset over bakluka? Sitter denne brytern i låsekassa eller hvor sitter den? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 31, 2008 Mener bryteren sitter i låsekassa ja. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 31, 2008 Bryteren sitter i låsekassa ja, er en micro bryter i den. Ofte når folk har lekkasje på viskermotor bak (på stv) så renner spylevæska ned i låsen og den blir full av grønn irr. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 1, 2009 Bryteren sitter i låsekassa ja, er en micro bryter i den.Ofte når folk har lekkasje på viskermotor bak (på stv) så renner spylevæska ned i låsen og den blir full av grønn irr. Ikke si sånt.... Jeg HAR problemer med spylerdysa på bakruta. Den følger med pusseren når denne går. Må ta av trekket på innsida av bakluka og sjekke tingenes tilstand i morra og bestille deler på fredag. Er det tilsvatende mikrobryter som den som sitter låskassene i dørene? Har lest at noen bytter bare mikrobryter fremfor hele låskassen. Er dette muig i bakluka også? Nytt år og nye muligheter..... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 1, 2009 Ikke si sånt....Jeg HAR problemer med spylerdysa på bakruta. Den følger med pusseren når denne går. Må ta av trekket på innsida av bakluka og sjekke tingenes tilstand i morra og bestille deler på fredag. Er det tilsvatende mikrobryter som den som sitter låskassene i dørene? Har lest at noen bytter bare mikrobryter fremfor hele låskassen. Er dette muig i bakluka også? Nytt år og nye muligheter..... Hehe...du var en av de som hadde tull med viskeren bak ja (heldigvis ikke meg enda...men kjem sikkert) Det som er noe dritt når dysa begynner å følge viskeren er at spylerrøret som sitter gjennom viskeren har satt seg fast, da blir det ofte lekkasje. Det du må gjøre da er enten og kjøpe ny komplett viskermotor bak, eller kjøpe rep.sett til denne, da får du med nytt spylerrør og ny dyse. Ta av trekket og ta av viskermotor og sett deg ned og forsøk og reparer den, det gamle røret må sansynligvis borres ut.... Muig mulig det går ann å rense låsekassa og skifte microbryteren, har ikke gjort dette før jeg....(men så jobbet jeg på Møller og "skiftet" heller deler enn å reparere de gamle....) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 1, 2009 Det var da som F**N det da. Dysa har begynnt å følge med på min Passat også. Har vært litt usikker på om det skulle være sånn faktisk, for en får jo "spylt" mer væske over ruta da. Men da vet jeg ihvertfall at jeg IKKE trenger bruke viskeren bak da, før dette er fikset. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 10, 2009 Tar denne opp igjen jeg. Trenger å vite 100% sikkert at om jeg ringer til dele-avdeling og bestiller NY viskermotor om da problemer med spylerdyse forsvinner. Eller trenger jeg noe mer? Passaten må jo inn på skadeavdeling til rep. Blir vel ny luke (regner ikke med det blir snakk om å rette den opp). Da er det jo like greit å få dem til å montere ny viskermotor. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 10, 2009 Tar denne opp igjen jeg. Trenger å vite 100% sikkert at om jeg ringer til dele-avdeling og bestiller NY viskermotor om da problemer med spylerdyse forsvinner. Eller trenger jeg noe mer? Passaten må jo inn på skadeavdeling til rep. Blir vel ny luke (regner ikke med det blir snakk om å rette den opp). Da er det jo like greit å få dem til å montere ny viskermotor. JA, du må ha ny viskermotor, eller reparere den du har! Kjøp ny da blir den gullende god igjen! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 10, 2009 Tar denne opp igjen jeg. Trenger å vite 100% sikkert at om jeg ringer til dele-avdeling og bestiller NY viskermotor om da problemer med spylerdyse forsvinner. Eller trenger jeg noe mer? Passaten må jo inn på skadeavdeling til rep. Blir vel ny luke (regner ikke med det blir snakk om å rette den opp). Da er det jo like greit å få dem til å montere ny viskermotor. Ny viskermotor skal fikse problemet ja. Like greit å få dem til å bytte når du har den inne, det er kke noe mer ekstraarbeid for dem. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Januar 10, 2009 Eller fjærn helle viskern bak. Det har jeg gjort, og savner den ikke:) Den samler kun på møkk og drit som renner nedover bakluka etterhvert og ruta bak blir aldrimøkkete heller når bilen vaskes 2-3 ganger pr uke litt avhengig av hvor mye kjøring det blir. Men rutene polerer jeg 3- 4 ganger i året ca slik at møkka ikke fester seg like lett 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Januar 10, 2009 Søren og da, familiens passat har vært sånn som dette lenge, og jeg har egentlig tenkt at det var meningen at spylerstrålen skulle følge med viskeren, og har derfor ikke tenkt noe mer over det før viskermotorer for noen uker siden sluttet helt og virke, og jeg så denne tråden i dag..... Noe håp for den mon tro? Får demontere i morra og se.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Januar 11, 2009 Søren og da, familiens passat har vært sånn som dette lenge, og jeg har egentlig tenkt at det var meningen at spylerstrålen skulle følge med viskeren, og har derfor ikke tenkt noe mer over det før viskermotorer for noen uker siden sluttet helt og virke, og jeg så denne tråden i dag..... Noe håp for den mon tro? Får demontere i morra og se.... Snakket med Møller i går. Dem sa at (i mitt tilfelle) var det ikke vits i å bytte hele motoren. Men i ditt tilfelle har den jo sluttet å virke, men kan jo bare være dårlig kontakt pga irr. Fikk beskjed om at det bare var til å bytte dyse + dyserør. Snakk om en snau 100-lapp i deler. NBS skal ca ca 1300,- for ny original motor. ASP=4825262[O]amp;Type=VW[O]amp;Model=Passat[O]amp;Year=2003[O]amp;Varegruppe=0090"]KLIKK HER 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Januar 5, 2011 Ny lås med bryter kostet meg 329 kroner igår.. Greit å vite for de som søker opp denne tråden kanskje Var godt irret i den som var ja. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Desember 23, 2011 Har fått byttet denne låsen i dag, men fant ut at det var lekkasje av spyleveske som var årsaken til at den gikk i stå. Spm er hvordan man får av innerdekselet på bakluka, sitter godt oppe der hvor det er to skruer. Skal det trekkes ned, opp eller ut? Låsen kosta 295,- og satt festet med tolvkant bits m8. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Desember 23, 2011 Har fått byttet denne låsen i dag, men fant ut at det var lekkasje av spyleveske som var årsaken til at den gikk i stå. Spm er hvordan man får av innerdekselet på bakluka, sitter godt oppe der hvor det er to skruer. Skal det trekkes ned, opp eller ut? Låsen kosta 295,- og satt festet med tolvkant bits m8. Mulig jeg husker feil (hadde ikke vært 1. gangen det liksom....) men mener det er 2 skruer inni "hulla" (der en skal ta tak for å lukke luka). Er gjemt bak deksler. Ellers er det å trekke rett ut mener jeg. Kan sitte litt, så må ta i litt, eventuelt begynne i en ende å brekke løs klips etter klips. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Desember 24, 2011 (endret) Sitter en i hvert håndtak og to øverst på dekselet, på hver side av vinduet. Fått løsna alt opp til vindushøyden. Det virker som om det er limt fast der hvor disse skruene satt. Sitter hvertfall som limt..Det er to mothaker på hver side av vinduet på selve dørtrekket som holder igjen. Den ene sitter i ytterkant av den delen som går opp ved vinduet og den andre sitter horisontalt rett ved vinduet. Det løsna når jeg dro dekselet opp etter å ha trukket det rett ut fra festene. Startet fra bunnen.. Lekkasjen som forårsaket problemet viser seg å være brudd på messingrøret som går ut til viskerarmen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Januar 5, 2012 Jeg har samme issue, bagasjeromslyset har gått fra fint, via flakkende, til nå helt dødt. Pæra er ok (3ohm kald), men jeg har bare 0,2v på polene i lampen så det er vel logisk å anta at bryteren er gåen. Dog tenkte jeg å skru av låsen og rense/smøre for å se om det blir bra før jeg blåser av penger på ny bryter - er det noe hokus-pokus/hemmelige klips for å få av plastkanten på sedanen? Jeg synes det sitter for bra til å røske... Eller så er jeg for feig 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...