vr6 stempler i en 8v gti motor

Anbefalte innlegg

Ja, hva er vitsen? Skal du prøve så kan du få kjøpt stempler av meg..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tenkte på et turbo prosjekt...så jeg kan guffe opp turbotrykkrt litt mer:) har stempler;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tenkte på et turbo prosjekt...så jeg kan guffe opp turbotrykkrt litt mer:) har stempler;)

 

stemplene er ikke noe bedre i vr6 sånn sett vil jeg tro. Er uansett ikke stemplene det kommer til ved lade trykk. Stemmer ikke luft/bensin blanding, kompressjon osv så er det samme hvilke stempler du kjører med.

VR6 stemplene passer nok heller ikke vil jeg tro. sylindrene i vr6 har 15 graders vinkel...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stemplene til VR6 er meget gode stempler i følge expertene i Kinettic motorsport, de er kraftigere enn 1,8 stemplene å tåler da mer turbotykk/varme.

De har også dypere forbrenningskammer som gir lavere komp, noe som gjør at Kristian Kan øke sitt turbotrykk en smule uten å få tenningsbank

Til deg Glenn Ove for det første står sylindrene i en VR6 motor i 7,5 grader, å for det andre hva skulle det ha å si for at de skulle passe i en 1,8 gti blokk? De er jo fortsatt 80,985mm i diameter å fortsatt like runde.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stemplene til VR6 er meget gode stempler i følge expertene i Kinettic motorsport, de er kraftigere enn 1,8 stemplene å tåler da mer turbotykk/varme.

De har også dypere forbrenningskammer som gir lavere komp, noe som gjør at Kristian Kan øke sitt turbotrykk en smule uten å få tenningsbank

.

 

 

Jeg hadde 3mm spacer plate.. Fra 10:1 orginal komp til 8.5:1

Brukte VR6 stempler kryr det av, og de tåler særdeles mye til orginal vare å være.

Du har vel et sett liggende Tom, som er "pent" brukt??? hehe..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

he he Kristian Hansen har allerede fått 4 pent glassblåste av meg.

det eneste han må gjøre er å maskinere Rådene sine tynnere oppe i toppen, for innfestningen i RV6 stempelet er litt kraftigere.

Åså skal han bare maskinere av ca 2 mm av toppen på stemplene.

Tror dette kan bli bra budget racer av denne einzeren. Han vurdere også en K-jet fra en 5E åså bruke den ekstra slangen som tilleggsprut via en extra kaldstarts dyse, styrt av en 0,4 bars oljetrykksbryter.

Vitsen er å se om det går å lage det sprekt å hollbart uten å kjøpe en dritt nytt, utenom pakninger osv.

Sånt synes eg e dritkult

 

 

Jeg hadde 3mm spacer plate.. Fra 10:1 orginal komp til 8.5:1

Brukte VR6 stempler kryr det av, og de tåler særdeles mye til orginal vare å være.

Du har vel et sett liggende Tom, som er "pent" brukt??? hehe..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

he he Kristian Hansen har allerede fått 4 pent glassblåste av meg.

det eneste han må gjøre er å maskinere Rådene sine tynnere oppe i toppen, for innfestningen i RV6 stempelet er litt kraftigere.

Åså skal han bare maskinere av ca 2 mm av toppen på stemplene.

Tror dette kan bli bra budget racer av denne einzeren. Han vurdere også en K-jet fra en 5E åså bruke den ekstra slangen som tilleggsprut via en extra kaldstarts dyse, styrt av en 0,4 bars oljetrykksbryter.

Vitsen er å se om det går å lage det sprekt å hollbart uten å kjøpe en dritt nytt, utenom pakninger osv.

Sånt synes eg e dritkult

 

må du ikke røpe alt før det er prøvd ut da;)hehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bare greit å komme ut med planene i tilfelle at noen adre har erfaringer med noe av det.

 

 

må du ikke røpe alt før det er prøvd ut da;)hehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.