Mulig defekt varemeapp. register - C4

Anbefalte innlegg

Det har den siste tiden begynt å dugge kraftig inni bilen, samt det kommer en dunst med glycol lukt nå og da. Jeg har kjent etter på gulvteppet på begge sider av midtkonsollen etter fukt, men ingen fuktige områder. Har titta oppi vannkassa for å se om det er lekasje på slangene inn på registeret, men nada her heller. Det har minket litt kjøleveske den siste tiden, og sammen med glycol lukta inni bilen, samt dugg får meg automatisk til å mistenke varmeapp. register... Er det noen andre muligheter?

 

Vurderer å helle på en liten boks med "Bars - leaks" siden lekasjen tyder på å være minimal. og om registeret er defekt allerede så tenker jeg at om det tettes av "bars - leaks" så må det hvertfall skiftes.

 

Noen som har noen tanker rundt dette?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt arbeid å skifte det registeret, men bilen din har vel gått sine 250` + kanskje? Så da er det vel like greit å bestille seg et nytt på mistanke hvis du i tillegg vurderer å beholde bilen på sikt. Ikke det dummeste å bytte vifta i samme slengen heller da denne har en tendens til å begynne å bråke etter mange år i tjeneste i S4`en. Har slitt noe jævlig med å få gulvmattene skikkelig tørre etter en slik lekkasje, så skift mens bena dine fortsatt er tørre...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

...mente selvfølgelig selve inventar teppet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det normalt at det lekker når et varmeapprat er defekt? Jeg skal hente en S4 etter helgen, og den skal på verksted for å skifte varmeapprat nå på Mandag. Må eventuelt sjekke matta da, hvis det er slik?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det normalt at det lekker når et varmeapprat er defekt? Jeg skal hente en S4 etter helgen, og den skal på verksted for å skifte varmeapprat nå på Mandag. Må eventuelt sjekke matta da, hvis det er slik?

 

Et defekt varmeanlegg kan være mye rart, feks def viftemotor, def vaiere, hull i vakuumslanger/belger, def el styring av diverse og lekkasjer i register.

Det er ikke uvanlig at register går hull på etter mange års tjeneste.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

men bytt for guds skyld vifta i samme slengen. Da gjør du deg selv en stor tjeneste.

Jeg bytta nemlig register på min i juli, og nå i november gikk vifta til helvete, så nå står jeg med jobben på nytt!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Huff... Jeg ser for meg mye skruing og slit. Spørs om dette er noe jeg kommer til å måtte sette bort og få noen andre til å gjøre.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da var jeg igang med skifte av varmeapp. register.. Fy faen for en klundrete jobb. Har sår på alle fingrene, vondt i ryggen og nakken. Registeret er ute, men det nye jeg hadde kjøpt var selvfølgelig feil! Feil dim på tilkoblingene, og for lange til at det gikk an å få registeret inn igjen i varmeapp.kassa. Men, når det er sagt, så er det ikke så jævlig som folk skal ha det til, det er jo bare skruing. Tar man seg god tid, og titter litt på ymse how-to's så skjønner man etterhvert lunta. Bare så synd at disse how to'ene er litt mangelfulle. Var ikke tvil om at registeret var defekt, det rant kjøleveske ut av varmeapparatet når jeg fikk det ut.

 

Kommer tilbake med resultatet til uka.

 

-Anders

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare så synd at disse how to'ene er litt mangelfulle.

 

Hehe, da vet du hva som blir din oppgave. Dukker det ikke opp en super howto hilsen Anders så blir vi : bråk :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal se om jeg kan ta noen bilder og notater underveis når jeg setter sammen igjen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kor bestilte du registeret og kor mykje kom det på?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøpte det hos Mekonomen, kosta meg 1000kr blank. Men det var feil register. Skal sjekke i morra om det finnes flere typer til S4, C4 med klima,

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøpte det hos Mekonomen, kosta meg 1000kr blank. Men det var feil register. Skal sjekke i morra om det finnes flere typer til S4, C4 med klima,

 

Jeg kjøpte først feil hos mekonomen. Så det før jeg begynte å bytte.

Kjøpte derfor originalt fra møller. Kom på 750kr. Kjøp originalt ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjøpte først feil hos mekonomen. Så det før jeg begynte å bytte.

Kjøpte derfor originalt fra møller. Kom på 750kr. Kjøp originalt ;)

 

Jeg fikk pris på nytt register hos møller på 1250 +moms...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg fikk pris på nytt register hos møller på 1250 +moms...

 

Jøss.. det var merkelig. Finanskrisa som har skrudd opp deleprisene? :P

Jeg kjøpte det ihvertfall i juni 08. Er jo ikke sååå lenge siden. Merkelig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nytt register er bestillt av Mekonomen. Fra Hellanor denne gangen, istedet for Nissens. Det så hvertfall mer riktig ut enn det fra nissens. Mekonomen har også lagt inn avviksmelding i sine systemer slik at ingen andre går på samme blemma som vi gjorde.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er knall. Da slipper andre å få feil :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Problemet med å bestille fra Hellanor er at de kun har levering på Torsdager, det betyr at jeg ikke fikk gjort noe i dag heller :(

 

I morra og fredag har jeg seinvakt på jobb, så da får jeg ikke gjort stort heller. I helgen skal jeg på firmafest, reiser klokka halv åtte på lørdags morgen og er hjemme igjen i to tiden søndag ettermiddag. Jeg er garantert ikke i form til å begynne å skru bil da.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Problemet med å bestille fra Hellanor er at de kun har levering på Torsdager, det betyr at jeg ikke fikk gjort noe i dag heller :(

 

I morra og fredag har jeg seinvakt på jobb, så da får jeg ikke gjort stort heller. I helgen skal jeg på firmafest, reiser klokka halv åtte på lørdags morgen og er hjemme igjen i to tiden søndag ettermiddag. Jeg er garantert ikke i form til å begynne å skru bil da.

 

Nei, å skru i bakrus er ikke noe jeg prioriterer hvertfall. Bare kløner da.

 

Fikk bytta varmeapparatvifta igår jeg, i 14 minusgrader ute i garasjen. Det var kaaaaldt!

(Men verdt belønninga; Å ratte stuevarm quattro på snødekte veier etterpå :D )

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg avbestillte varene jeg hadde bestillt hos Mekonomen, og gikk til innkjøp av orginalt fra Møller. Rask levering var det også forøvrig. Ringte møller halv 2 i går ettermiddag. Hadde det klokka 0830 idag tidlig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg avbestillte varene jeg hadde bestillt hos Mekonomen, og gikk til innkjøp av orginalt fra Møller. Rask levering var det også forøvrig. Ringte møller halv 2 i går ettermiddag. Hadde det klokka 0830 idag tidlig.

 

Ja, det er rask levering på originaldeler heldigvis :)

 

Ser jo nå, etter at jeg idag gikk gjennom kvitteringer til bilen og sorterte de i perm, at jeg betalte ca 1400kr for registeret hos Møller. Så 1250 + mva stemmer nok godt det :)

Var nok det uoriginale jeg huska prisen på gitt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da var de siste delene i hus, registeret er montert i varmeapp. og satt sammen igjen. Skal sette inn hele kassa i bilen igjen i kveld... Så forhåpenligvis har jeg igjen fungerende bil med varmeapparat i løpet av kvelden.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sånn... da var skiten tilbake i bilen, vannet sirkulerer, men det blåser iskaldt! Klima vifta går for fulle mugger...!? Fatter ikke hvorfor. Noen som har bildet av alle tilkoblingene på varmeapparatet, inkl. vakuum slangene som går fra klimaen og på selve varmeapp.?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir det varme i slangene inn til registeret da?

Og har du lufta kjølesystemet? Det skal egentlig være selvluftende, men min oppfatning er at det bør luftes uansett.

Og radiatoren din og slangen ut fra termostathuset blir varm?

 

Får du ikke slått av ac-vifta? Har du sjekket feilkoder på OBD?

 

Jeg kan ta bilde av hvordan mitt er koblet oppi vannkassa i bilen, hvis det hjelper?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ordna seg :) Var en vakuumslange som ikke satt der den skulle : oops :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.