Ok, here we go; virker Omega 907?

Anbefalte innlegg

Er nok mange som ikke har troen på diverse lurium produkter, inkl. meg selv. MEN dette har jeg hørt både positivt og negativt om...Ingen tvil om at det renser å tar med seg noe slam og dritt...men jeg har lest/hørt at det ikke er bra for pakninger osv og at det kan tørke motoren ut?

 

Jeg er på litt skeptisk men vil gjerne ha renset motoren (8L AMK)...

 

Hva mener folket? Hjelper det? Er det sikkert å bruke?

 

http://www.relektagruppen.no/Files/Filer/TekniskNiO/Omega/907brosj.pdf

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spør Fredrik Bøhleng, jeg er nokså sikker på hvilket svar du får... : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Egne erfaringer er at de fleste slike virker, men koster en del. Dette er ikke erstatninger for noe, men tilleggsprodukter. (a la vaske huset til jul ;-). Man vasker vel ellers i året også....)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tror dette virkerlig er noe for mythbuster siden det er så vanvittig mye rare meninger om temaet...

 

Men jeg personlig får meg ikke til å helle sånt på på motorn, da tar jeg heller en olje bytt litt oftere.. du får ut drit av motorn på den måten også... Og ofte sånn drit samles mer opp i motoren hvis du er sløv med olje bytten... noe som ikke er å anbefale.

Når det gjelder pakkninger så har jeg hørt at de kan begynne å lekke, men det etter hva jeg kan skjønne pga at man fjerner avleiringer (akkurat samme som hvis man går fra mineral til syntetisk olje) og da er det vel på tide å bytte de pakkningene uansett... :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tror kanskje jeg ville kjørt et par oljeskift + nytt filter rett etter hverandre, Dennis - og deretter fyller du på med skikkelig 100% syntetisk kvalitetsolje (hva dette er kan man sikkert diskutere opp og ned i lange tider) + nytt filter igjen.

 

Stikk på Mekonomen og kjøp deg 3 stk Mahle filter, olje for de 2 oljeskiftene har du på jobben eller hos FK. Så bytter du olje og filter, kjører bilen i ca. 20 minutter før du bytter olje igjen, gjenta dette, før du bytter olje+filter for 3. gang. Koster litt, men da har du definitivt fått ut det meste av dritt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

du rekker jo ikke få bilen varm på 20min engang :P

 

Men ja, helt enig sånn ellers, ta noen olje-skift, men jeg hadde nok kjørt litt lenger enn 20min, mer til at du ser olja begynner å ikke være like blank lenger...

 

men uansett, hva får deg til å ville rense motorn? Er den kjørt med 30000km intervaller på oljebytte?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den blir god og varm nok på 20 minutters kjøring :P

Hvis du kjører til olja ikke er blank lenger, er jo olja allerede full av dritt...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tror kanskje jeg ville kjørt et par oljeskift + nytt filter rett etter hverandre, Dennis - og deretter fyller du på med skikkelig 100% syntetisk kvalitetsolje (hva dette er kan man sikkert diskutere opp og ned i lange tider) + nytt filter igjen.

 

Stikk på Mekonomen og kjøp deg 3 stk Mahle filter, olje for de 2 oljeskiftene har du på jobben eller hos FK. Så bytter du olje og filter, kjører bilen i ca. 20 minutter før du bytter olje igjen, gjenta dette, før du bytter olje+filter for 3. gang. Koster litt, men da har du definitivt fått ut det meste av dritt.

 

Det hadde jeg også tenkt å gjøre men jeg ville prøve å få ut noe ekstra dritt ja...Skaffer QMI og div. til røverpris :P

 

du rekker jo ikke få bilen varm på 20min engang :P

 

Men ja, helt enig sånn ellers, ta noen olje-skift, men jeg hadde nok kjørt litt lenger enn 20min, mer til at du ser olja begynner å ikke være like blank lenger...

 

men uansett, hva får deg til å ville rense motorn? Er den kjørt med 30000km intervaller på oljebytte?

 

Ja den er det. Pluss at den er importert. Pluss at den forrige eier kikket rart på meg da jeg spurte hvor ofte han byttet olje nå det nå var en S3 osv. Tror godt at det kan finnes noe slam og dritt i den motor. Den går greit nok men før trimming osv. trenger jeg det beste utgangspunkt som overhodet mulig ;)

 

Den blir god og varm nok på 20 minutters kjøring :P

Hvis du kjører til olja ikke er blank lenger, er jo olja allerede full av dritt...

 

Spiller det egentlig en rolle? Jeg mener; hvis oljen begynner å ta dritten til seg så forsvinner jo dritten når man bytter oljen : klø : Ikke vet jeg....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har kjøpt qmi motorbehandlig som jeg skal prøve på min A4. (Ikke motorrens, da det ikke bør være nødvendig) Litt klakkelyder når den er kald, og det koster ikke sååå mye å prøve! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Diesel fungerer fint som motorrens, har brukt det tidligere og fått ut mye grums.

 

men kan bekrefte at Omega er ok saker, hvertfall når det gjelder tettemiddelet til kjølesystemet.

 

Vi røyk topppakningen på en tresker her i høst. Siden det haster å få korn i hus når været først tillater det så hadde vi ikke tid til å ta den jobben akkurat da. Den brukte _mye_ kjøleveske. Men etter et par bokser omega så var den helt tett. Og holdt fint ut hele sesongen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som veit om omega 907 kan brukes på dieselmotorer og??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som veit om omega 907 kan brukes på dieselmotorer og??

 

Anyone?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne brukes bl.a. av mange forhandlere i en velkjent kjede... http://www.tunap.no/Produkter/327bruk.html

 

Hørt mye bra om denne på gjenkoksa 1.8T motorer som har gått på lange oljeskiftintervaller/og eller dårlig olje, mmen ingen førstehånds erfaring.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men kan Omega 907 brukes på dieselmotorer?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det beste er å ha jevne oljeskjift intervaller med god olje.

907 kan du bruke på dieselbiler ja. Produkter funker vel til sitt bruk.

Men prøv heller Prolong, kjører 1-2timer på motoren istedet for 10min om omega.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husker jeg brukte 907 på en 86 golf 1,8. Hadde montert originale vdo tilleggsinstrumenter i bilen med blant annet oljetrykksmåler. Oljetrykket på den var ikke helt som det skulle i følge de tekniske hidden'ene på bilen. I tillegg klapret det litt i en eller to av de hydrauliske løfterne...

Etter en runde med 907 og nytt filter/syntetisk olje, var oljetrykket perfekt og løfterne lydløse...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men hydr ventilløftere på en eldre bil som har `flere hundre tusen` på nakken som i utgangspunktet "tikker", og er utslitt, blir vel ikke akkurat "reparert" av slike produkter som dette....: rolleyes

Kan skjønne at lyden blir borte for en liten stund, men den må da komme tilbake ganske raskt...

En ventilløfter som "tikker" blir vel bare bra hvis den byttes med en ny tror jeg :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eneste må være om oljehullene i løfteren som skal fylle de med olje blir renere da, om det er kokset litt igjen.

Vil jo da gå raskere å få "oljetrykk" inn under løfteren.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.