#26 Skrevet Mars 4, 2009 Hva med gummislangen som går ned fra under den gule "hatten" på bildet over? Sikker på at det ikke er hull i den så den trekker falsk luft der? Har hatt dette problemet på begge mine Jetta II. Da gikk de helt idiot på tomgang. hele vakumopplegget der er nytt, så burde ikke være det en annen ting - om den trekker falskluft så skulle jo ikke pluggene sote av den grunn - den får jo ikke mer suppe? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#27 Skrevet Mars 4, 2009 hele vakumopplegget der er nytt, så burde ikke være det en annen ting - om den trekker falskluft så skulle jo ikke pluggene sote av den grunn - den får jo ikke mer suppe? Ok, nei da bør det ikke være det.. og sikkert sant som du sier det ja! Jeg har ikke peiling på noe egentlig, bare veit åssen mine var på tomgang.. hehe Får håpe du finner ut av det! Lykke til! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#28 Skrevet Mars 4, 2009 Ok, nei da bør det ikke være det.. og sikkert sant som du sier det ja! Jeg har ikke peiling på noe egentlig, bare veit åssen mine var på tomgang.. hehe Får håpe du finner ut av det! Lykke til! vel, jeg har null peil i grunn, jeg også men innbiller meg at det er tilfelle...litt kvalifisert synsing hadde vært på sin plass! heh 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#29 Skrevet Mars 4, 2009 om det er samme monopoint som jeg har og du vet den er 100% må du gjerne plukke moroa av og sende den jeg får mark av detta her!! skal mene det! er fra 90 mod G2 iallefall gått 126000 eller deromkring. står på golfen som skal høgges 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#30 Skrevet Mars 4, 2009 kan jo være ECU, Blå temp sensor. lambda. vakuum.. tps .. + div som er ruskende galt og da 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#31 Skrevet Mars 4, 2009 kan jo være ECU, Blå temp sensor. lambda. vakuum.. tps .. + div som er ruskende galt og da blå temp. lambda er byttet, sjekket i ste etter vakumlekkasjer med startgass uten å finne noe, ECU og tps vet jeg nada om (så utdyp gjerne) angående motoren din så kjøper jeg gjerne systemet, forutsatt at det er samme stikkere osv, noe du sikkert ser utifra bildene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#32 Skrevet Mars 4, 2009 hvis det er "spesiele" pluggledninger med motstand i så holder jeg en knapp på det, hadd en polo med samme spruten, å den gikk nykket på fin kjøring, men ved turtall så gikk den greit, men vart lei å kjør sånn, skifta temp føler, lamda, plugger, tilogmed fordeler'n men når jeg bytta pluggledninga, så var den som ny! bokstavlig talt. og det der har jeg vært borti 3 ganger no. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#33 Skrevet Mars 4, 2009 det er forsåvidt det eneste som ikke er byttet...hvor har de brukbare pluggledninger til best pris? er biltema ok? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#34 Skrevet Mars 7, 2009 da er hele monopointen byttet med en annen - nøyaktig samme oppførsel på motor. konklusjon er at problemet ligger et annet sted, og jeg mistenker lambda, selvom denne ble kjøpt ny på tema for noen uker siden. hvor mange volt burde den ligge på på tomgang? bilen fungerer utmerket ved kald motor, men driten begynner så fort driftstemp er oppnådd. pluggene var nedsotede etter 10 min kjøring. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#35 Skrevet Mars 7, 2009 målte litt med multimeter i dag morges på lambda og signalet på kald motor var ikke varierende - ergo regnet jeg med at denne var defekt da jeg har forstått det slik at den gir kontinuerlig verdier innenfor et visst spekter. dro på tema og kjøpte ny, og bingo - nå har jeg vært å "rånet" en times tid, med variert kjøring, og bilen oppfører seg eksemplarisk. lambda gir hele tiden et variert signal, turtall legger seg på 850 RPM på tomgang og faller ikke til bunns da man trykker inn clutch, samt at all ujevn gange og nøkking er borte. konklusjonen er at jeg trolig hadde defekt lambda i utgangspunktet, men den tema-sonden jeg byttet med var feilprodusert eller lignende. tusen takk gutter for innspill, det har vært til særdeles stor hjelp, så får vi se hvor lenge moroa varer denne gangen... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...