Anbefalte innlegg

kjører rundt i en golf 2 gtd.. Nå i det siste har den begynt å oppføre seg så jævlig rart..

Jeg har ikke peil på motor i det hele tatt så derfor spør je her:o...

 

Problemet er at bilen rett å slett ikke gidder å bli tukta på gira, nesten som en hund som nekter å gå videre:p

Dette skjer på alle gira..

Kan trykke inn clutsjen og gi bånn gass men den øker ikke i omdreininger..

 

 

Noen som har peil på hva som er galt??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan være mye rart dette.

 

Dette ville jeg sjekket først:

-Delvis tett dieselfilter

-Delvis tett luftfilter

-Lekkasje på trykkslanger/rør

-Har du IC? sjekk koblinger til denne...

 

Så dette:

-Registereim hoppet over på dieselpumpa

-Kile på reimhjul på tur til å hoppe over (flyttet på registeret så det ikke stemmer lenger...)

 

Hvordan er den ved oppstart på varm motor? Tungstartet? Er den det kan det tyde på registereim feil...

 

Har du Katalysator?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når motoren er varm så er det ikno problem å få start på den:)..

 

ikke ic nei..

Sjekke lekkasjer ska je gjøre..

ska gå igjennom lista i mårra:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når motoren er varm så er det ikno problem å få start på den:)..

 

ikke ic nei..

Sjekke lekkasjer ska je gjøre..

ska gå igjennom lista i mårra:)

 

kan vel også vere delvis defekt dieselpumpe. om det har skjedd noe med den gassreguleringsarmel på toppen av pumpa. er også en arm med diverse fjærer under lokket på pumpa. men ikke bvanlig at det ryker noe her.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan vel også vere delvis defekt dieselpumpe. om det har skjedd noe med den gassreguleringsarmel på toppen av pumpa. er også en arm med diverse fjærer under lokket på pumpa. men ikke bvanlig at det ryker noe her.

 

 

kan hende det.. tar imot forslag je...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det noen som har delenr dieselfiltret på denne bilen??

Kjøpte ett filter når je først kjøpte bilen, tenkte je skulle bytte det i dag, men så var det feil..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bosch nr hvis du har etter 86- 0450906174

Før -85 0450906172

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bosch nr hvis du har etter 86- 0450906174

Før -85 0450906172

 

takk.. da blir det handel..

jobbet du på meca elns??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan også være lite ladetrykk. på hva turtall slutter det og dra?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

takk.. da blir det handel..

jobbet du på meca elns??

 

Jepp, jobber på Meca jeg vettu....derfor jeg kjem med bosch nr. *hehe*

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har ikke turteller dessverre..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan også være lite ladetrykk. på hva turtall slutter det og dra?

 

Tviler på det når han ikke får opp turtallet når han ruser den heller.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp, jobber på Meca jeg vettu....derfor jeg kjem med bosch nr. *hehe*

 

hehe.. mente je leste det skjønner du;)..

Da kommer je nok innom i løpet av uke, vag rabatt der??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe.. mente je leste det skjønner du;)..

Da kommer je nok innom i løpet av uke, vag rabatt der??

 

Hehe...selvfølgelig! Ska gi deg en god VAG pris jeg. Bare å spørre etter enten Sindre eller meg, vi er de to yngste du ser der. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

da var diesel og luftfilter byttet.. så nå går den som den ska igjen.. endelig...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

da var diesel og luftfilter byttet.. så nå går den som den ska igjen.. endelig...

 

Hør der ja, det var bra ! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe.. nå er dieselfiltret det blankeste neri motor rommet:P.. ska også kjøpe åpent luftfilter.. turbo lyd er morro:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nye problemer: mad :..

 

denne gangen er det at bilen ikke vil gå...

Den starter, men den stopper igjen med en gang... gjort mange ganger...

Men det går ann å kjøre med den når man vrir på nøkkelen hele tiden..

 

Noen som har svar??

glødepluggene kanskje??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm merkeligt. første som slo meg er start sperre. menn siden detter er en gammel Mk 2 er det vell ikkje start sperre orginalt?(vertfall ikkje vert det på noen av mine mk 2 ere).

 

Om det er gløde pluggene, skulle bilen gått når du først fikk start på denn.

 

hvor lenge går den før den stopper?.

 

 

Du bør ikkje "kjøre bilen med startmotoren" dette vil brenne starteren :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm merkeligt. første som slo meg er start sperre. menn siden detter er en gammel Mk 2 er det vell ikkje start sperre orginalt?(vertfall ikkje vert det på noen av mine mk 2 ere).

 

Om det er gløde pluggene, skulle bilen gått når du først fikk start på denn.

 

hvor lenge går den før den stopper?.

 

 

Du bør ikkje "kjøre bilen med startmotoren" dette vil brenne starteren :)

 

 

stopper så fort je slipper nøkkelen.. vis du skjønner...

 

da får den bare brenne:evil:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm merkeligt. første som slo meg er start sperre. menn siden detter er en gammel Mk 2 er det vell ikkje start sperre orginalt?(vertfall ikkje vert det på noen av mine mk 2 ere).

 

Om det er gløde pluggene, skulle bilen gått når du først fikk start på denn.

 

hvor lenge går den før den stopper?.

 

 

Du bør ikkje "kjøre bilen med startmotoren" dette vil brenne starteren :)

 

 

stopper så fort je slipper nøkkelen.. vis du skjønner...

 

Da får den bare brenne:evil:

 

men motoren har en tendes til å gå VELDIG varm til tider...

kan det ha no med det å gjøre??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

var start sperra gitt. viste ikke at det fantes på den engang je..

men nå har dieselpumpa begynt å klikke, så nå blir det overhaling av den..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enda mer problemer: mad :

 

går faen meg ikke ei uke imellom at det skjer no med denne motorer,, snart eu-kontroll også: bh :

 

Nå er problemet at:

 

når vi stopper bilen så ser vi at det går luft tilbake til filtret i både returen og turen.

Også er fargen på eksosen helt hvit:confused:, og det ryker som bare faen..

også er det olje i luftfiltret..

 

hva er galt? har dieselpumpa tatt kvelden?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres ut som noe i dieseltilførselen til pumpa er tett.. Har du prøvd å kjørt trykk tilbake i tanken?

Mulig dieselrør som er blokert av dritt som har vært i tanken.. Har du mye dritt i tanken blir også dieselfilteret veldig fort tett..

Hadde samme greia med at den dro luft tilbake til filteret når den stoppet. Hvit farge på eksos tyder på ALT for lite diesel. Ble det på mitt dieseldyr også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Endelig fått fyr på nymotoren etter mye prøving og feiling og ikke minst banning..

Men er det fortsatt noe rart der. Motoren går helt greit når kaldstarten er "dratt" ut, men når je dytter den inn igjen så stopper motoren.. Hva kan det være??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.