#1 Skrevet Januar 2, 2009 kjører rundt i en golf 2 gtd.. Nå i det siste har den begynt å oppføre seg så jævlig rart.. Jeg har ikke peil på motor i det hele tatt så derfor spør je her:o... Problemet er at bilen rett å slett ikke gidder å bli tukta på gira, nesten som en hund som nekter å gå videre:p Dette skjer på alle gira.. Kan trykke inn clutsjen og gi bånn gass men den øker ikke i omdreininger.. Noen som har peil på hva som er galt?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 2, 2009 Kan være mye rart dette. Dette ville jeg sjekket først: -Delvis tett dieselfilter -Delvis tett luftfilter -Lekkasje på trykkslanger/rør -Har du IC? sjekk koblinger til denne... Så dette: -Registereim hoppet over på dieselpumpa -Kile på reimhjul på tur til å hoppe over (flyttet på registeret så det ikke stemmer lenger...) Hvordan er den ved oppstart på varm motor? Tungstartet? Er den det kan det tyde på registereim feil... Har du Katalysator? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 2, 2009 Når motoren er varm så er det ikno problem å få start på den:).. ikke ic nei.. Sjekke lekkasjer ska je gjøre.. ska gå igjennom lista i mårra:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 2, 2009 Når motoren er varm så er det ikno problem å få start på den:).. ikke ic nei.. Sjekke lekkasjer ska je gjøre.. ska gå igjennom lista i mårra:) kan vel også vere delvis defekt dieselpumpe. om det har skjedd noe med den gassreguleringsarmel på toppen av pumpa. er også en arm med diverse fjærer under lokket på pumpa. men ikke bvanlig at det ryker noe her. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 2, 2009 kan vel også vere delvis defekt dieselpumpe. om det har skjedd noe med den gassreguleringsarmel på toppen av pumpa. er også en arm med diverse fjærer under lokket på pumpa. men ikke bvanlig at det ryker noe her. kan hende det.. tar imot forslag je... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 3, 2009 Er det noen som har delenr dieselfiltret på denne bilen?? Kjøpte ett filter når je først kjøpte bilen, tenkte je skulle bytte det i dag, men så var det feil.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 3, 2009 Bosch nr hvis du har etter 86- 0450906174 Før -85 0450906172 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 3, 2009 Bosch nr hvis du har etter 86- 0450906174Før -85 0450906172 takk.. da blir det handel.. jobbet du på meca elns?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 3, 2009 kan også være lite ladetrykk. på hva turtall slutter det og dra? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Januar 3, 2009 takk.. da blir det handel.. jobbet du på meca elns?? Jepp, jobber på Meca jeg vettu....derfor jeg kjem med bosch nr. *hehe* 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Januar 3, 2009 har ikke turteller dessverre.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Januar 3, 2009 kan også være lite ladetrykk. på hva turtall slutter det og dra? Tviler på det når han ikke får opp turtallet når han ruser den heller..... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Januar 3, 2009 Jepp, jobber på Meca jeg vettu....derfor jeg kjem med bosch nr. *hehe* hehe.. mente je leste det skjønner du;).. Da kommer je nok innom i løpet av uke, vag rabatt der?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Januar 3, 2009 hehe.. mente je leste det skjønner du;)..Da kommer je nok innom i løpet av uke, vag rabatt der?? Hehe...selvfølgelig! Ska gi deg en god VAG pris jeg. Bare å spørre etter enten Sindre eller meg, vi er de to yngste du ser der. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Januar 7, 2009 da var diesel og luftfilter byttet.. så nå går den som den ska igjen.. endelig... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Januar 7, 2009 da var diesel og luftfilter byttet.. så nå går den som den ska igjen.. endelig... Hør der ja, det var bra ! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Januar 7, 2009 hehe.. nå er dieselfiltret det blankeste neri motor rommet:P.. ska også kjøpe åpent luftfilter.. turbo lyd er morro:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet April 28, 2009 Nye problemer: mad :.. denne gangen er det at bilen ikke vil gå... Den starter, men den stopper igjen med en gang... gjort mange ganger... Men det går ann å kjøre med den når man vrir på nøkkelen hele tiden.. Noen som har svar?? glødepluggene kanskje?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet April 28, 2009 Hmm merkeligt. første som slo meg er start sperre. menn siden detter er en gammel Mk 2 er det vell ikkje start sperre orginalt?(vertfall ikkje vert det på noen av mine mk 2 ere). Om det er gløde pluggene, skulle bilen gått når du først fikk start på denn. hvor lenge går den før den stopper?. Du bør ikkje "kjøre bilen med startmotoren" dette vil brenne starteren 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet April 28, 2009 Hmm merkeligt. første som slo meg er start sperre. menn siden detter er en gammel Mk 2 er det vell ikkje start sperre orginalt?(vertfall ikkje vert det på noen av mine mk 2 ere). Om det er gløde pluggene, skulle bilen gått når du først fikk start på denn. hvor lenge går den før den stopper?. Du bør ikkje "kjøre bilen med startmotoren" dette vil brenne starteren stopper så fort je slipper nøkkelen.. vis du skjønner... da får den bare brenne:evil: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet April 28, 2009 Hmm merkeligt. første som slo meg er start sperre. menn siden detter er en gammel Mk 2 er det vell ikkje start sperre orginalt?(vertfall ikkje vert det på noen av mine mk 2 ere). Om det er gløde pluggene, skulle bilen gått når du først fikk start på denn. hvor lenge går den før den stopper?. Du bør ikkje "kjøre bilen med startmotoren" dette vil brenne starteren stopper så fort je slipper nøkkelen.. vis du skjønner... Da får den bare brenne:evil: men motoren har en tendes til å gå VELDIG varm til tider... kan det ha no med det å gjøre?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Mai 12, 2009 var start sperra gitt. viste ikke at det fantes på den engang je.. men nå har dieselpumpa begynt å klikke, så nå blir det overhaling av den.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Mai 24, 2009 Enda mer problemer: mad : går faen meg ikke ei uke imellom at det skjer no med denne motorer,, snart eu-kontroll også Nå er problemet at: når vi stopper bilen så ser vi at det går luft tilbake til filtret i både returen og turen. Også er fargen på eksosen helt hvit:confused:, og det ryker som bare faen.. også er det olje i luftfiltret.. hva er galt? har dieselpumpa tatt kvelden? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Juni 23, 2009 Høres ut som noe i dieseltilførselen til pumpa er tett.. Har du prøvd å kjørt trykk tilbake i tanken? Mulig dieselrør som er blokert av dritt som har vært i tanken.. Har du mye dritt i tanken blir også dieselfilteret veldig fort tett.. Hadde samme greia med at den dro luft tilbake til filteret når den stoppet. Hvit farge på eksos tyder på ALT for lite diesel. Ble det på mitt dieseldyr også. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet Juli 16, 2009 Endelig fått fyr på nymotoren etter mye prøving og feiling og ikke minst banning.. Men er det fortsatt noe rart der. Motoren går helt greit når kaldstarten er "dratt" ut, men når je dytter den inn igjen så stopper motoren.. Hva kan det være?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...