Anbefalte innlegg

Endelig fått fyr på nymotoren etter mye prøving og feiling og ikke minst banning..

Men er det fortsatt noe rart der. Motoren går helt greit når kaldstarten er "dratt" ut, men når je dytter den inn igjen så stopper motoren.. Hva kan det være??

feil justert dieselpumpe.. kan det være...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil tro at kaldstarten justerer tenningen slik at man får tidligere tenning.. har ikkje skrudd noe på vag sine dieselmotorer men slik d har vært på di andre dieselmotorene jeg har skrudd på. Ergo vil jeg gjette på feil tenningstidspunkt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil tro at kaldstarten justerer tenningen slik at man får tidligere tenning.. har ikkje skrudd noe på vag sine dieselmotorer men slik d har vært på di andre dieselmotorene jeg har skrudd på. Ergo vil jeg gjette på feil tenningstidspunkt.

hvordan får je evt justert tenningstidspunktet???

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tipper at dieselpumpa står 1 tann feil på registeret.

Få sjekket at registeret ditt står riktig, merket på veiv, spesialverktøy i dieselpumpe og linjal i bakkant av kamaksel.

At den går med kaldstart ute er at tenningstidspunktet er feil, dette må justeres med måleur.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvordan får je evt justert tenningstidspunktet???

Med måleur og fysisk vri pumpa. 3 bolter på register sida og 1 bolt på motsatt side som må løsnes.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tipper at dieselpumpa står 1 tann feil på registeret.

Få sjekket at registeret ditt står riktig, merket på veiv, spesialverktøy i dieselpumpe og linjal i bakkant av kamaksel.

At den går med kaldstart ute er at tenningstidspunktet er feil, dette må justeres med måleur.

ok.

høres lettvindt ut for en som ikke kan skru bil i hele tatt:p

Men får spørre en kar rett borti gata om han vil se på den...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke noen av dere dieselguruer rundt mjøsa som vil se på dette problemet vel??

Har ikke peiling på hva som ska gjøres selv.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

bump.

betaler såklart.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.