#1 Skrevet November 15, 2004 Som overskrifta sier så skulle jeg gjerne ha kommet i kontakt med folk som har peiling på felger/ dekk. Skal ha nye sommerhjul og vil da ha hjul som fyller ut hjulhusa skikkelig uten bruk av spacere. Da toppetasjen ikke er av de best møblerte , må jeg ha hjelp til å finne ut hva dimensjoner som går og hvilke offset en skal bruke for at dette skal bli bra. Hvis det er noen som kan hjelpe meg med dette eller vet noen som har peil, skrik ut!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 15, 2004 Jons dekk og felg! Kan anbefales! (Han som kjører den noe omdiskuterte Passaten med 20" bling felger privat...) Link her 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 15, 2004 Dersom du ikke gidder kjøre så langt, har du en i Molde som kan fixe til kurante priser. Har samme utvalget som Sharif stort sett. Var det Auto Team de heter? *gruble* Ligger ihvertfall nedenfor Shell i Molde, mot sjøen. Deler lokale sammen med Molde Bilpleie. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 15, 2004 Anbefaler også å snakke med BigWheels i Kristiansund, har svært god erfaring med disse. Kjøpte nye vinterdekk der for halvannen uke siden. Gode priser har de også, har som mål å være billigst i Kristiansund (noe de også er), og det er snakk om priser ned til "Sharif-nivå". 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 15, 2004 Jon er the man for slikt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 15, 2004 Opprinnelig postet av Arild Dyrkorn Jon er the man for slikt Jeg tviler ikke ett sekund på Jon, men en bakdel er at vi ikke har mulighet til å se felgene i "real" og kanskje legge de mot bilen, med tanke på oss som bor en smule lenger nord enn Porsgrunn Men det er sikkert ett kjempefirma når det gjelder dekk og felger, og det finnes sikkert flere andre der sør også, som f.eks. Eiker, Sharif etc. Jon sender kanskje allikevel gratis over hele landet? Men som sagt, jeg liker best å gå i butikken å se på forskjellige dekk og felger. Og derfor har jeg benyttet meg av lokale forhandlere, og da BigWheels. Og jeg gjør det i hverfall når jeg får dekkene/felgene like billige her som andre plasser i landet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 15, 2004 ...og der får vi også rabatter 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 16, 2004 Mulig Big Wheels gir gode priser etc... men mine erfaringer derifra er DÅRLIGE Forsøkte å ringe dem noen ganger, skulle ha noen 18"ere til Touranen... Oppgav endel felger jeg kunne tenkt meg og ville vite om de kunne skaffe disse og til hvilke priser. For det første fikk jeg "kjeft" for at jeg i utgangspunktet villle ha 18" på vinteren, da "dette er bare dumt" ifølge selgerenl Nevnte og at jeg vurdere 19 eller 20 til sommeren, og at om han skaffer gode priser, så ville jeg vurdere og kjøpe begge deler med han nå. Da ble det enda mer moralpreken om at "det går jo ikke ann, og at jeg ødelegger bilen, går ikke å kjøre på så store hjul blablablabla" Nå er jeg som sagt ikke interresert i å "lære" hva som er lurt og ikke, og har kjørt på 19" i over 6 år nå totalt. Jeg ringte dit for å få tilbud på noen av felgene som jeg har tenkt på og kanskje også andre om de hadde gode priser. Etter å ha fått forklart dette på en fin måte (nei, var ikke ufin, eller noe i den duren, bare hyggelig) så "låste" han seg helt på noen OZ-hjul som de hadde i 18" og som han kunne gi KJEMPEGODE priser på. men sa at jeg var ikke interresert i noen OZ-hjul, men heller de som jeg hadde forklart til han tidligere (vanlige hjul som RS6 og RS4 blandt annet) men fyren ga seg ikke på de OZ-hjula, maste opp igjen og opp igjen om dem.så for å få en ende på samtalen (som tydeligvis ikke kunne ende i noe fornuftig for min del) så ble vi enige om at han skulle sjekke opp priser på de OZ-hjulene og komme tilbake til meg på dem... Siden har jeg ikke hørt noe mer derifra da. Mulig dette er et fint verksted som har billige hjul og felger etc.. men i mine øyne så er dette et "195/65-15-verksted" som kun "vil" forhandle hjul til "mannen i gata" og ikke noe "BIG WHEELS" som ville være behjelpelig med akkurat det... Skjønte det igrunn med det samma når det er en fyr på +-50 som svarer på telefonen.... slike karer "liker stort sett ikke" at noen vil ha noe utenom "normalen" (kasnkje han jobber deltid på biltilsynet) ble et veldig negativt innlegg her da, men greit nok, ikke noe positivt og si om Big-wheels fra meg ihvertfall... Har ringt litt rundt omkring da, men generellt dårlig servie på disse dekksentrene når du skal ha noe utenom det vanlige... Dekksenteret på STORO var greie da sånn sett, sa jeg lurte på 18 og 19" til touran, men da var beskjeden at "den har så merkelig innpress, at dette gidder vi ikke å se på, prøv noen andre" grei melding ihvertfall. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet November 16, 2004 Finnes vel noen mindre, lokale forhandlere som det går an å få litt dialog med ? Som f.eks Unidekk, Dekkmann e.l ? Jeg handler dekk på Unidekk her i Sarpsborg hvor han som driver det er MEGET hyggelig, både når det gjelder å være behjelpelig med å finne rett dimensjon (tross "bort-i-natta" ønsker), av- og pålegging og ikke minst pris! Har handlet dekk av han de siste sesongene og jeg sparer iallefall ikke noe på å kjøre til Skedsmo til Sheriffen. Kan også nevne at da jeg hadde bestilt "umulige" felger til bilen min i sommer ; 9x17 ET15 (som det desverre var for lang leveringstid på) , tilbød han seg å bli igjen på kveldstid så vi kunne prøve litt forskjellige dekkdimensjoner som passet felg/bil.. Mitt råd er iallefall å forhøre deg litt rundt, er ikke umulig du blir positivt overrasket! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet November 16, 2004 Opprinnelig postet av Trond W Grøvdal Mulig dette er et fint verksted som har billige hjul og felger etc.. men i mine øyne så er dette et "195/65-15-verksted" som kun "vil" forhandle hjul til "mannen i gata" og ikke noe "BIG WHEELS" som ville være behjelpelig med akkurat det... Skjønte det igrunn med det samma når det er en fyr på +-50 som svarer på telefonen.... slike karer "liker stort sett ikke" at noen vil ha noe utenom "normalen" (kasnkje han jobber deltid på biltilsynet) Snakker vi om samme dekkforhandler? Det har aldri jobbet noen i alderen rundt 50+/- på BigWheels. Det er to personer i tyve-årene som driver bedriften alene, og det er kun disse som har vært der siden oppstarten. Tror den ene karen er i slekt med Sharif, søskenbarn eller noe slikt. Noe "195/65-15-verksted" vet jeg at det ikke er. Det ser man hvis man tar seg en tur innom de og ser på utvalget deres. Kan også nevne at når jeg i forfjor skulle ha ett sett med nye sommerdekk (195/65-15), så måtte jeg vente en liten uke på dette. Da de ikke hadde dette på lager for tiden da de solgte lite av denne dimensjonen, nettopp pga at det var en "normal" profil. Men selvfølgelig, de prøver vanligvis også å ha de "normale" profilene på lager, i allefall nå som de (etter å ha drevet en liten stund) har greid å bygge seg opp ett meget godt rykte i regionen, og familiebilene rundt om også triller inn for dekkskifte. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet November 16, 2004 Da vet jeg ikke hvem jeg har snakket med der.. men får prøve på'n igjen da skjønner jeg! får gi gutta der oppe en ny sjans... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet November 16, 2004 Har handlet dekk på big-whweels selv jeg. Har ingenting å klage på. Hyggelige karer. Men.... Når jeg spurte om litt mer tekniske ting feks. Hva slags offset som skal til for å rette looken i hjulhusa osv, stoppet det litt for gutta. Står det ikke i katalogen så går det ikke. Men de kommer seg sikkert. Er jo tross alt rimelig nystarta. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet November 16, 2004 Ja det er ikke så altfor lenge siden de begynte i bransjen, så de må vel få en liten sjanse til å bygge seg opp kompetanse. Har jo for ikke så lenge siden flyttet til nye og bedre lokaler på Løkkemyra også... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet November 16, 2004 Opprinnelig postet av Dag Sekkesæter Som overskrifta sier så skulle jeg gjerne ha kommet i kontakt med folk som har peiling på felger/ dekk. Skal ha nye sommerhjul og vil da ha hjul som fyller ut hjulhusa skikkelig uten bruk av spacere. Da toppetasjen ikke er av de best møblerte , må jeg ha hjelp til å finne ut hva dimensjoner som går og hvilke offset en skal bruke for at dette skal bli bra. Hvis det er noen som kan hjelpe meg med dette eller vet noen som har peil, skrik ut!! For å si det litt på spissen (første gang jeg gjør det, haha) så er det ingen dekkforhandlere som er eksperter på hvilke felg-, dekkbredder og offset som går på akkurat din bil. Mitt råd er å bestemme deg ca for hva du ønsker av dimensjon (15, 16, 17, 18, 19 eller 20 tom) og hvordan senking og "look" du ønsker. Så lager du en tråd på dette hvor medlemmene med erfaring kan komme med sine erfaringer med felg- og dekkbredder. En annen god ide er å låne ulike felger som bygger enten langt ut eller inn og så notere seg klaring til fjærben og skjermkanter etc. Lykke til 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet November 17, 2004 Opprinnelig postet av Trond W Grøvdal Da ble det enda mer moralpreken om at "det går jo ikke ann, og at jeg ødelegger bilen, går ikke å kjøre på så store hjul blablablabla" Etter å ha fått forklart dette på en fin måte (nei, var ikke ufin, eller noe i den duren, bare hyggelig) så "låste" han seg helt på noen OZ-hjul som de hadde i 18" og som han kunne gi KJEMPEGODE priser på. Hehe! Dette er Radni i et nøtteskall. Han mener ikke noe ondt med det, han er bare en pratemaskin. Problemet både der og på mange andre slike plasser er at det er øye kun for en ting, nesten... Å tjene penger. De tar inn det de tjener på, og det de ikke tjener så mye på, overlater de til andre så lenge de selger som varmt hvetebrød! Var der igår og fikk vinterhjul på firmasleden. En ting er iallefall sikkert de selger, og de tjener penger. Hvis du vil ha noe han ikke har, så må du mase!!! Ring flere ganger, og ikke vent på at de skal ringe tilbake. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet November 17, 2004 Jeg har hørt at Martin`s i Ski har høy kompetanse på "customfelger". Jeg har ikke handlet der selv, men har noen venner som har positive ting å fortelle om dette firmaet. Her har du nr og navn: Martin's Agenturer A/S Nygårdsvn 51, 1400 Ski Telefon: 64 97 75 00 Fax: 64 94 56 60 Email: info@martins.no Webadresse: http://www.martins.no/ Mvh Arne 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet November 17, 2004 Opprinnelig postet av Thomas H Stranden Hvis du vil ha noe han ikke har, så må du mase!!! Ring flere ganger, og ikke vent på at de skal ringe tilbake. I slekt med sharif ble det nevnt? Men Dag, tror nok Runar sitt råd er det beste. Min erfaring ( ikke så stor men dog.. ) er at dekk og felgforhandlere flest har tabellene sine og følge, og går det utenom de så er de relativt blanke. Derimot hvis du vet bestemt hva du er ute etter så kan de kanskje være litt mer behjelpelige med å skaffe det. Ble jo fortalt av VAG i Fredrikstad at 17" på min Audi 80 sedan, ALDRI ville passe.. Hør med de som har erfaring ( andre medlemmer her på forumet osv. ) først du.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet November 17, 2004 De tabellene er ofte direkte feil. Har sett i en slik til bilen min for moro skyld.. Den viste at jeg burde bruke 205/50-16 eller 215/45-17, men begge disse dimensjonene har alt for liten rulleomkrets i forhold til standard. Riktig dimensjon er 205/55-16 eller 225/45-17. Nå utgår 17" på en slik bil uansett siden det bare ser teit ut med de idiotiske bakskjermene, men poenget var at de tabellene ikke akkurat er til å stole på, som oftest.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet November 17, 2004 Opprinnelig postet av Knut-Richard Sjøvold I slekt med sharif ble det nevnt? Men Dag, tror nok Runar sitt råd er det beste. Min erfaring ( ikke så stor men dog.. ) er at dekk og felgforhandlere flest har tabellene sine og følge, og går det utenom de så er de relativt blanke. Derimot hvis du vet bestemt hva du er ute etter så kan de kanskje være litt mer behjelpelige med å skaffe det. Ble jo fortalt av VAG i Fredrikstad at 17" på min Audi 80 sedan, ALDRI ville passe.. Hør med de som har erfaring ( andre medlemmer her på forumet osv. ) først du.. Vet helt klart hva jeg er ute etter. Det skal være 20" med chromekant ( jo breiere jo bedre), de skal fylle ut hjulhusa uten bruk av spacere. Dekkdimen bør fortrinnsvis være lik foran å bak grunnet quattro. Kunnne kanskje hatt en litt breiere felg bak på samme dekkdim for kanten sin del. Som dere skjønner er kant viktig. Gewinde står øverst på shoppinglista. Dette håper jeg da skal kunne gå an å få til uten å ødeleggge for mye av bilens utrolige kjøreegenskaper. Ønsketenkning kanskje ??? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet November 17, 2004 Neida, syns det høres bra ut. Men ta deg en tur til Molde, det er ikke lengre turen. Så får du ihvertfall sett og hørt. De vet også hva som passer på de fleste vag-modeller. Jeg kjøpte felger usett til 200'en, og de passet veldig bra. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet November 17, 2004 Opprinnelig postet av Dag Sekkesæter Vet helt klart hva jeg er ute etter. Det skal være 20" med chromekant ( jo breiere jo bedre), de skal fylle ut hjulhusa uten bruk av spacere. Dekkdimen bør fortrinnsvis være lik foran å bak grunnet quattro. Kunnne kanskje hatt en litt breiere felg bak på samme dekkdim for kanten sin del. Som dere skjønner er kant viktig. Gewinde står øverst på shoppinglista. Dette håper jeg da skal kunne gå an å få til uten å ødeleggge for mye av bilens utrolige kjøreegenskaper. Ønsketenkning kanskje ??? Hvordan bil har du og hvor mye skal du senke den? Skal du beholde orig. rulleomkrets på hjulene? Slik info trengs for at vi skal få hjulpet deg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet November 17, 2004 Opprinnelig postet av Runar Kopperud Hvordan bil har du og hvor mye skal du senke den? Skal du beholde orig. rulleomkrets på hjulene? Slik info trengs for at vi skal få hjulpet deg Bilen er en 98 mod A8 2,5 tdi qattro. Vil at rulleomkretsen skal være tilnærmet lik orginal. Er ikke helt sikker på hvor mye jeg kommer til å skru ned understellet. Kw sitt kan en justere max 60- 40 tror jeg dem sa, så da blir det vel i bånn da. Fk sitt silverline vet jeg fint lite om. Har prøvd å få tak i vwcar consult ett par dager uten å lykkes.Er litt usikkert dette. Vil at det skal gå an bruke bilen også. Hvis det ikke sklir helt ut så var tanken at det skulle godkjennes . 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet November 17, 2004 Opprinnelig postet av Knut-Richard Sjøvold I slekt med sharif ble det nevnt? Radni har nok ikke mer tilfelles med Sharif enn hudfargen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet November 17, 2004 Opprinnelig postet av Thomas H Stranden Radni har nok ikke mer tilfelles med Sharif enn hudfargen. Nei fullt mulig at det er bare hudfargen som er lik Det var bare noe jeg hørte snakk om dette, så dette skal jeg ikke bekrefte. Men han har i allefall kontakter sørover tror jeg, i Oslo-området eller lignende... Når jeg kjøpte nye sommerdekk for to sesonger siden så hadde de nettopp startet opp, og da ventet han på utstyr som han hadde stående i Oslo. Ellers så er i allefall min erfaring med BigWheels god, og jeg kjenner mange flere som har det! Var selv innom der for fjorten dager siden og kjøpte nye dekk, og jeg var ikke alene. De selger dekk som varmt hvetebrød der! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet November 17, 2004 Har ikveld sendt forespørsel til Big Wheels og Auto Team ang piggdekk på bobla. Fortrinnsvis Hakka 4. Gjenstår og se hvem som svarer først, og hvem som gir best pris. Tilbakemld følger. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...