#26 Skrevet November 18, 2004 Opprinnelig postet av Dag Sekkesæter Bilen er en 98 mod A8 2,5 tdi qattro. Vil at rulleomkretsen skal være tilnærmet lik orginal. Er ikke helt sikker på hvor mye jeg kommer til å skru ned understellet. Kw sitt kan en justere max 60- 40 tror jeg dem sa, så da blir det vel i bånn da. Fk sitt silverline vet jeg fint lite om. Har prøvd å få tak i vwcar consult ett par dager uten å lykkes.Er litt usikkert dette. Vil at det skal gå an bruke bilen også. Hvis det ikke sklir helt ut så var tanken at det skulle godkjennes . Skal du ha grom bil med gewinde og 20 toms felger, men samtidig beholde hjulomkretsen, så mener jeg du får et "ballongdekk" som vil "kamuflere" de kule 20 toms felgene, slik at resultatet blir som å sette 18" på Golf 4, dvs tøft og helt greit, men ikke oppsiktsvekkende. Vet ikke eksakt hvordan dekk som er aktuelt, men kan nevne at f.eks 255/35 20 ikke ser spesielt rått ut på en så stor bil... Jeg (som er halvgal) ville valgt følgende hjul på A8: Felg: OZ Canyon 10x22 ET 40 foran og bak Dekk: Conti (f.eks) 265/30 22 Da blir det vits å skru bilen helt ned med gewinde 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#27 Skrevet November 18, 2004 Jeg (som er halvgal) ville valgt følgende hjul på A8: Felg: OZ Canyon 10x22 ET 40 foran og bak Dekk: Conti (f.eks) 265/30 22 Da blir det vits å skru bilen helt ned med gewinde [/b] Kommer ikke til å se ut som det er bremser på bilen i hele tatt da. Jeg liker tanken. Men det kan da umulig være plass til 10x22 foran på bilen. Skal man i tillegg skru fjæringa i botten så må det da bli trangt!?!?? Noen som har peiling om det går? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#28 Skrevet November 18, 2004 Felgen er litt åpen, men det finnes jo andre design også da, og da kan man jo velge 9 eller 9,5 tom isteden. Bare synes den OZ felgen ser så clean og svær ut. Her på "feil" bil, men gir likevel et inntrykk. Om det går med 10x20 ET40 foran vet jeg ikke, men tipper det kan subbe litt med nedskrudd bil og kombinasjon av mye sving og dumpete vei... Men spiller ingen rolle det, så lenge du er sjefen når bilen står stille, hihi 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#29 Skrevet November 18, 2004 Men spiller ingen rolle det, så lenge du er sjefen når bilen står stille, hihi [/b] Får vel høre hvem som er sjefen tenker jeg når kjerringa ikke kommer seg på arbeid engang. Men 22 hade vært sjef det. Hvordan er det med rulleomkretsen da i forhold til orginalt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#30 Skrevet November 18, 2004 Opprinnelig postet av Dag Sekkesæter Men spiller ingen rolle det, så lenge du er sjefen når bilen står stille, hihi Får vel høre hvem som er sjefen tenker jeg når kjerringa ikke kommer seg på arbeid engang. Men 22 hade vært sjef det. Hvordan er det med rulleomkretsen da i forhold til orginalt? [/b] Hva er orig.dim på din bil da? 245/45 18 eller noe slikt? Hvis du vet det, så kan jeg regne ut endringen i diameter/rulleomkrets for deg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#31 Skrevet November 18, 2004 Har også dårlige erfaringer med BigWheels i Kristiansund. Tok kontakt med han fordi eg skulle ha 17" på gamle 80'n min. Lurte på kva dei hadde å tilby og dei kunne skaffe alt sa dei. Så eg satte opp ei liste med felgar som eg kunne tenke meg og så skulle han sjekke opp pris.., men det gadd ikkje dei. Dei sa berre "ca 1500-2500 for felg og dekka får du til rundt 1000-1500" Jaja.., då blei det skikkelig enkelt for meg å bestemme meg. Eg hadde jo fått eit kjempefint prisoverslag: 10000-16000. Nei, dei tek oss aldri kontakt med igjen. Så eg stakk likså godt til den lokale Vikingsjappa som er SuperDekk-forhandlar. Dei bestile RS4-felgar til meg på tirsdag og på fredag låg dei med dekka på 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#32 Skrevet November 18, 2004 Jeg (som er halvgal) ville valgt følgende hjul på A8: Felg: OZ Canyon 10x22 ET 40 foran og bak Dekk: Conti (f.eks) 265/30 22 Da blir det vits å skru bilen helt ned med gewinde [/b][/quote Hvor fant du disse felgene i denne dimen? Jeg finner bare Oz Canyon 1 i 17 og 18 Og Oz Canyon 11 i 18 og 19. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#33 Skrevet November 18, 2004 Hva er orig.dim på din bil da? 245/45 18 eller noe slikt? Hvis du vet det, så kan jeg regne ut endringen i diameter/rulleomkrets for deg [/b] Orginaldim er som du skrev 245/45-18 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#34 Skrevet November 18, 2004 Opprinnelig postet av Dag Sekkesæter Jeg (som er halvgal) ville valgt følgende hjul på A8: Felg: OZ Canyon 10x22 ET 40 foran og bak Dekk: Conti (f.eks) 265/30 22 Da blir det vits å skru bilen helt ned med gewinde [/quote Hvor fant du disse felgene i denne dimen? Jeg finner bare Oz Canyon 1 i 17 og 18 Og Oz Canyon 11 i 18 og 19. [/b] I Rieger-katalogen og på OZ-racing.de sine hjemmesider, men de har lagt 22 tommerne under "All terrain" eller noe slikt... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#35 Skrevet November 18, 2004 Opprinnelig postet av Dag Sekkesæter Hva er orig.dim på din bil da? 245/45 18 eller noe slikt? Hvis du vet det, så kan jeg regne ut endringen i diameter/rulleomkrets for deg Orginaldim er som du skrev 245/45-18 [/b] Ok, da har du orig. hjuldiameter på 67,77 cm. Jeg var kanskje litt kjapp med å anbefale 265/30 22, det dekket er hele 71,78 cm stort, dvs 5,9% større rulleomkrets og 4,01 cm høyere dekk (og bilen blir da automatisk 2 cm høyere). Har sett litt på nettet og ser at det finnes både 255/30 22 (D=71,18 cm, 5,0% og 3,41 cm høyere) og 245/30 22 (D=70,58 cm, 4,1% og 2,81 cm høyere), så noen av de er heller å anbefale. Det er Pirelli og Michelin som skal ha disse dimensjonene, men de koster sikkert like mye som en middels bruktbil pr dekk Det finnes noen fine 21" dekk også, f.eks 255/30 21, men synd det foreløpig finnes så få felger i 21 tom... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#36 Skrevet November 18, 2004 Opprinnelig postet av Runar Kopperud Orginaldim er som du skrev 245/45-18 Ok, da har du orig. hjuldiameter på 67,77 cm. Jeg var kanskje litt kjapp med å anbefale 265/30 22, det dekket er hele 71,78 cm stort, dvs 5,9% større rulleomkrets og 4,01 cm høyere dekk (og bilen blir da automatisk 2 cm høyere). Har sett litt på nettet og ser at det finnes både 255/30 22 (D=71,18 cm, 5,0% og 3,41 cm høyere) og 245/30 22 (D=70,58 cm, 4,1% og 2,81 cm høyere), så noen av de er heller å anbefale. Det er Pirelli og Michelin som skal ha disse dimensjonene, men de koster sikkert like mye som en middels bruktbil pr dekk Det finnes noen fine 21" dekk også, f.eks 255/30 21, men synd det foreløpig finnes så få felger i 21 tom... [/b] The search is on. Takk for hjelpa så langt. Er det noen som finner noe kult så skrik ut. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#37 Skrevet November 18, 2004 Sendte sms til begge firma idag, og fikk svar kun fra BigWheels sålangt. 2300 for 4 piggdekk til bobla. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#38 Skrevet November 22, 2004 Her er en A8 med 22 ". Synes kanskje det var litt voldsomt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#39 Skrevet November 22, 2004 Jeg syns ihvertfall det. Ville nøyd meg med 19" Jeg skal uansett ikke være noen trendsetter, bare finne noen felger jeg er fornøyd med. Du kan også høre med Øverland Dekk i Molde, de har endel andre merker med høyere kvalitet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#40 Skrevet November 23, 2004 Opprinnelig postet av Dag Sekkesæter Her er en A8 med 22 ". Synes kanskje det var litt voldsomt. Akkurat passe, mangler bare 10 cm senking... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#41 Skrevet November 24, 2004 Opprinnelig postet av Dag Sekkesæter Her er en A8 med 22 ". Synes kanskje det var litt voldsomt. Når jeg ser det der så må jeg si 20" og ikke en tomme mer er penest på A8!.. Det der så jo bare teit ut, og så mye mer senking er det vel ikke plass til heller ... ? Syns personlig Øystein sin er et penere eksemplar 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#42 Skrevet November 24, 2004 Opprinnelig postet av Knut-Richard Sjøvold Når jeg ser det der så må jeg si 20" og ikke en tomme mer er penest på A8!.. Det der så jo bare teit ut, og så mye mer senking er det vel ikke plass til heller ... ? Syns personlig Øystein sin er et penere eksemplar Bilen til øystein er helt klart i toppsjiktet av lekre A8 èr Synes vel egentlig at det så dumt ut med 22" Skal man ha suv får man kjøpe suv, ikke bygge om en A8. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#43 Skrevet November 24, 2004 Opprinnelig postet av Dag Sekkesæter Synes vel egentlig at det så dumt ut med 22" Skal man ha suv får man kjøpe suv, ikke bygge om en A8. Kunne ikke blitt mer enig! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#44 Skrevet November 24, 2004 Opprinnelig postet av Knut-Richard Sjøvold Når jeg ser det der så må jeg si 20" og ikke en tomme mer er penest på A8!.. Det der så jo bare teit ut, og så mye mer senking er det vel ikke plass til heller ... ? Syns personlig Øystein sin er et penere eksemplar Når 20" går på Golf 4, så er det ikke optimalt på A8 veitu... Har selv sett flere A8'er med 255/35 og det ser ut som 225/40 18 på Golf 4. Kult og fint, men krever sinnsyk mye senking for å se stort ut, akkurat som den sølvgrå A8'en på bildet, den er jo senka helt ned. Enig i at den hvite med 22" så litt rar ut, men jeg tror han enten har for høy profil eller så er felgen på bildet enda større enn 22"... Hvis vi moderer oss ned til 21", så er vi enig, bare synd det finnes så få felger i denne dimmen... Men Conti 255/30 21 hadde jo vært overlegent på rett bil... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#45 Skrevet November 24, 2004 Enig i at den hvite med 22" så litt rar ut, men jeg tror han enten har for høy profil eller så er felgen på bildet enda større enn 22"... Hvis vi moderer oss ned til 21", så er vi enig, bare synd det finnes så få felger i denne dimmen... Men Conti 255/30 21 hadde jo vært overlegent på rett bil... [/b] Dimensjonen påhjulene til den hvite er 8,5x22 og dekkdim 255/30-22. Da har du nok rett i at profilen er for høy. 21" kunne sikert vært fint men eneste felgen jeg finner er no lexani greier 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#46 Skrevet November 25, 2004 21" kan jeg si meg enig i, men er jo som dere nevner veldig begrenset utvalg.. Hadde det stått mellom 20 eller 22 hadde jeg helt klart valgt 20, men da med samme senk som Øystein sin ( ca.60/40 med modda fjærbein om jeg ikke husker helt feil ) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#47 Skrevet November 25, 2004 Opprinnelig postet av Knut-Richard Sjøvold 21" kan jeg si meg enig i, men er jo som dere nevner veldig begrenset utvalg.. Hadde det stått mellom 20 eller 22 hadde jeg helt klart valgt 20, men da med samme senk som Øystein sin ( ca.60/40 med modda fjærbein om jeg ikke husker helt feil ) Jeg tenkte jeg skulle bruke KW. det gir samme senken med mulighet til å justere det litt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#48 Skrevet November 25, 2004 Opprinnelig postet av Eskild Leikanger Anbefaler også å snakke med BigWheels i Kristiansund, har svært god erfaring med disse. Kjøpte nye vinterdekk der for halvannen uke siden. Gode priser har de også, har som mål å være billigst i Kristiansund (noe de også er), og det er snakk om priser ned til "Sharif-nivå". De er vel også 3 billigst i landet.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...