#1 Skrevet Januar 2, 2009 (endret) Har et sett Oz Opera 8,5X19 stående.. Disse er ET35. Lurer på om noen har noen formening om hvordan disse blir seende ut på min bil? Er jo bra med plass i hjulbuene, bør jeg bytte ut disse med noen som er bredere? Er vel ET45 på 4b? Her er klaringa med 8" 235 vinterdekk (ja.....den skal senkes ) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 2, 2009 10x19: smil : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 2, 2009 tja.aa... tenkte litt på i alle fall å få noe á la 9 eller 9,5... Men mtp ET og at Operaene er breiere vil jo felgen komme en del lengre ut enn på vinterhjula...? Men blir det NOK? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 2, 2009 ET35 er standard, går fint fint på bilen din, om du skal senke litt eller mye avgjør evt. om du vil space de litt lengre ut.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 2, 2009 Åja, er det ET35 på denne?? Mener bestemt at jeg fant ut det var ET45. Må nok senkes en god del, som du ser Ben 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 2, 2009 Evt. så er det jo bare å se på bildene i aluline tråden min, evt. søke opp csr tråden min med henholdsvis 9.5"x20" og 8,5"x19" med justerbart på 2 forskjellige 4B kaross.. Grattis med ny bil forresten! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 2, 2009 Evt. så er det jo bare å se på bildene i aluline tråden min, evt. søke opp csr tråden min med henholdsvis 9.5"x20" og 8,5"x19" med justerbart på 2 forskjellige 4B kaross.. Grattis med ny bil forresten! Bortsett fa det faktum at S6 er breiere enn A6...... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 2, 2009 Ahh, beklager, trodde det bare var RS6 som var bredere.. Da er det bare å se bort ifra det jeg har skrevet.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 2, 2009 (endret) 8,5 blir litt "stusslig" på s6, iallefall bak. hva med 8,5 framme og 9,5 bak? i et 35. Eller så er vel 9 tom rundt ikke så ille feil heller, tenker da på orginale rs6 felger, de ser jo bra ut på rs6. De er et 35. EDIT: Når jeg ser på bilda av bilen din igjen, så blir nok 8,5 framme også litt smått. 9,5 et 35 rundt om passer nok veldig bra på denne. Hvilket et er det du har Ben? ervar det 37 eller noe? hvis du poster et bilde av felgene dine framme, så får en jo en pekepin på hvordan det vil se ut med 9,5 framme, et 35 stikker hele 2 mm lenger ut. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Januar 3, 2009 Bak ET38 foran ET35 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Januar 3, 2009 Tenker 9,5 Et35 blir bra både forran og bak på en s6 jeg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Januar 3, 2009 Men... Hva med spacere da? 10mm spacere rundt om? Ser for meg at alt under 9,5 blir stusselig egentlig. Er bra plass i buene.... Må vel kanskje prøvemontere litt å se hvor mye som må til 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Januar 4, 2009 Men... Hva med spacere da? 10mm spacere rundt om?Ser for meg at alt under 9,5 blir stusselig egentlig. Er bra plass i buene.... Må vel kanskje prøvemontere litt å se hvor mye som må til Ikke bruk spacere hvis du absolutt ikke må. Da er det bedre å kjøpe seg noen ordentlige felger med rett et, det er iallefall min mening. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Januar 4, 2009 men har jo drømmefelgene.... Skulle bare ønske de passet bedre.... Men du har vel rett. Må vel ha noe litt bredere.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Januar 4, 2009 Tenker 9,5 Et35 blir bra både forran og bak på en s6 jeg Altfor smalt, jeg har jo 9.5x19Et35 bak på min A6. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Januar 4, 2009 Altfor smalt, jeg har jo 9.5x19Et35 bak på min A6. Ganske stor forskjell på hva som er kjørbart foran og bak også da 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Januar 4, 2009 Altfor smalt, jeg har jo 9.5x19Et35 bak på min A6. Har du et bilde? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Januar 5, 2009 Altfor smalt, jeg har jo 9.5x19Et35 bak på min A6. Det har jeg også, men du skal jo finne dekk som passer også vet du 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Januar 5, 2009 jørgen jeg kan kjøpt OZ felgene av deg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Januar 6, 2009 Er mulig jeg må kvitte meg med Operaene ja. Så for meg i utgangspunktet å kjøpe nye dekk og space ut litt, men om spacere er fy-fy så må jeg vel bare selge. Trodde spacere var ganske vanlig?... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Januar 6, 2009 Jeg har ikke sagt at spacere er fy fy, men du må ha såpass tykke at det kan skape irriterende vibrasjoner ved høyere hastigheter. Sånn har iallefall jeg opplevd det, og det var sendrerte spacere som var spesefikt laget til den bilen og bare 5mm. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Januar 6, 2009 ok. Har aldri kjørt bil med spacere, må jo bare spørre. Skal prøvemontere en felg eller to en dag, men vet ikke hva slags inntrykk man får.. -Hjula kryper vel litt inn når man senker? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Januar 6, 2009 jeg har kjørt med 25 mm spacere foran og 30mm spacere bak på gamle passaten (Chromeline) og det er ikke noe som helst problem. sleit litt med sliting av dekk, men det var mye pga at jeg ikke hadde hatt hjulstillingskontroll. skal du bruke spacere Jørgen så kjøp kvalitets spacere med en gang. koster litt mer med det får du igjen for. tro meg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Januar 6, 2009 Jeg har ikke sagt at spacere er fy fy, men du må ha såpass tykke at det kan skape irriterende vibrasjoner ved høyere hastigheter. Sånn har iallefall jeg opplevd det, og det var sendrerte spacere som var spesefikt laget til den bilen og bare 5mm. Sidene hjulene er 8,5x19 ET35, så trenger man neppe mer enn 10-15mm spacer for å få dette til å fylle ut skjermene på en ok måte og det er vel sikkert helt kjørbart med TUV-godkjente spacere med sentrering. Den klart, det beste er å ha felger som fyller ut uten spacere. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet Januar 7, 2009 Jeg har ikke sagt at spacere er fy fy, men du må ha såpass tykke at det kan skape irriterende vibrasjoner ved høyere hastigheter. Sånn har iallefall jeg opplevd det, og det var sendrerte spacere som var spesefikt laget til den bilen og bare 5mm. Hmm.. Merket ingen ting til vibrasjoner på puggen min,har 10mm spacere på den.. Jørgen:Jeg ville ha prøvd med spacere først..kan få låne hos meg;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...