#1 Skrevet Januar 2, 2009 Som topic sier.. Når åpner den egentlig? Mk1 gti ekstern oljekjøler det er snakk om. Har søkt litt rundt, og folk sier litt forskjellig. noen sier 100 grader, noen sier 110, 120 osv... Monterte dette på min G60t i dag, da jeg hadde mistanke om at høy temp på olje forårsaket tapet av oljetrykk. Og da med fjerning av den originale olje-til-vann varmer/kjøler. Dette hjalp så absolutt, men når jeg kjente på oljekjøler etter kjøring, var den fortsatt kald. Om den nå åpner på 110-120 grader.. Går det ann å bruke termostat fra evnt en type annen bil, slik at den kanskje åpner fullt på 90-100 grader i stedet? Eller finnes det en OEM-del? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 3, 2009 Fant en på nettet som mente disse åpner ved 110 grader, men at man kunne benytte termostat fra gammel audi, da disse åpner på 100 grader? Noen som vet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 3, 2009 Nekter å tro at ingen av dere der ute vet noe om dette? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 3, 2009 (endret) i følge dele nr på den thermostaten finnes den og på audi 80/90 fra 87 til 96. Men det er jo samme giveren evt. Står ingenting om når de åpner osv Men fant på nettet at den åpner på 110 grader 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 4, 2009 i følge dele nr på den thermostaten finnes den og på audi 80/90 fra 87 til 96. Men det er jo samme giveren evt.Står ingenting om når de åpner osv Men fant på nettet at den åpner på 110 grader Jaoo.. er litt ymse info der ute synes jeg. Hadde i hvertfall gjerne sett at den åpnet fullt noe før. Har fortsatt ikke kjent noe varme i min, så vet ikke om den funker som den skal. Men, nå har jeg ikke montert olje-tempføler enda heller, så vet ikke hvor varm den er. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 4, 2009 Jaoo.. er litt ymse info der ute synes jeg. Hadde i hvertfall gjerne sett at den åpnet fullt noe før.Har fortsatt ikke kjent noe varme i min, så vet ikke om den funker som den skal. Men, nå har jeg ikke montert olje-tempføler enda heller, så vet ikke hvor varm den er. skal da kjøre rimelig hardt skal du få 110 grader oljetemp nå på vinteren.. Vr6n min ligger på 80- 86 grader nå. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 4, 2009 skal da kjøre rimelig hardt skal du få 110 grader oljetemp nå på vinteren.. Vr6n min ligger på 80- 86 grader nå. Vel... iskjøring på Malisjøen og Tørråssjøen er i gang her i distriktet nå. Best å være på den sikre siden. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...