#1 Skrevet Januar 3, 2009 Satte igang med litt renovering av bremser på Passelaten i jula. På venstre side ser det ene av glidestempelene som calipperen festes i ser ut til å sitte bom fast(rust). Bilen jeg snakker om er forøvrig en 1994 Passat 2,0 stv. Tenker derfor å kjøpe en ny slik brakett som holder klossene, og som glidestempelene sitter i. Møller ville gjerne ha en 8-900 kroner for noe slikt, og lurer derfor på om noen vet om evt. andre steder som fører sånt? Kunne gjerne tatt et par hos høggeren, men er jo ikke allverdens av denne serien Passat som ble levert med 2,0 motor. Noen som vet hvilke andre VAG, som evt har tilsvarende bakbremser? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 3, 2009 Får vel kjøpt bare glidestempelet løst vel.. ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 3, 2009 joa, det får man tilogmed på tema, men tror ikke jeg får ut glidestempelet uten å evt. borre det ut. så tenker derfor at jeg må få tak i en ny brakett! ellers blir det vel litt jallamekk er jeg redd... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 3, 2009 Jeg knakk glidebolten en gang, og til A100 kostet den 1700 kroner. Men jeg fikk borret den så mye jeg klarte, uten å ta gjengene. Så brukte jeg en skarp sak og pirket ut til jeg fikk løsnet litt. Brukte til slutt en gjengetapp for å rense gjengene. Ble bra dette. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...