sprekk i topp ved plugg hull

Anbefalte innlegg

hei. jeg har tatt av toppen min å jeg ser sprekker fra pluggen og bort til eksos ventil. må jeg få noen til å sveise de eller vill de fungere som den er?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

her lest om flere topper med sprekk som er trykktestet ok. men er de noen som vet noe om dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

til s2?bilde av toppen?dette er ganske normalt på dissa toppene,hvis det er i forbrenningskammeret?..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Normalt sett ingen fare det, har sett topper med både 1 og 2 sprekker rundt plugghullet som har blitt overhalt og montert på veltrimma femmere ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja.. er i forbrennings kammeret.. har hørt att dette kan kje ofte på audi topper, er bare en liten strek fra plugg til eksosventil.. mulig å reparere dette? viss de eventuelt skulle vere farli?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

gårn an å sveise detta,men er den tett er det ingen vits å bekjymre seg..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

tutt og kjør.... blir nok bra når vi får satt sammen den motoren, per ivar:O

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis sprekken ikke går inn i ventilsete er det ingen fare. Mellom sete og plugg er det mye gods. I møllers manualer står det at sprekkene kan være opptil 0,2mm uten at det forringer levetiden på toppen.(mellom plugg og ventil)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

da tror jeg ikke de skal vere noe problem

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.