#1 Skrevet November 15, 2004 Noen som har noen gode tips å komme med? Har prøvd å rense mitt hvite intreør med auto glym intreør shampo. Shampoen er grei den løser opp alle flekker, Men det blir ikke bra allikevel. Følger oppskriften fra instruksjons heftet deres, Men all dritten kommer ikke ut av setet, endel av den blir bare gnidd utover, så istedenfor å bli hvitt, blir det bare lys"grått" Vurderer å skylle setene i dusjen for så å la dem tørke, Men det er vel ikke særlig lurt er det? Noen som har noen gode tips å komme med for å få setene helt hvite og fine? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 15, 2004 En eller annen form for såpeoppløsning og en våtstøvsuger med lite, smalt munnstykke for å suge ut så mye fukt og drit som mulig. Jeg har tidligere brukt en slik suger med klart munnstykke og det er helt utrolig hvor mye drit det er i setene. Du vil likevel ikke få ut all fukt, så enten bør bilen stå innendørs noen dager for tør eller så bør du vente til vår/sommer. Et alternativ er å demontere setene og håndvaske trekkene separat og la de henge til tørk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 15, 2004 Har ikke satt inn setene ennå, akkurat fått dem. GTI cab seter, er det greit å få dem pent på igjen om en tar dem av? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 16, 2004 Dessverre er det ingen enkel måte å rengjøre fæle seter på... Gnikke, gnikke, gnikke og gnikke til alt er borte... Men så er det veldig viktig å huske på å skylle bort ALL såpe etter vaske. Det tar nesten like lang tid... Dersom ikke det blir gjort vil setene fort bli skitne igjen.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 16, 2004 Jeg har gode erfaringer med sete-rensen til Turtle. Krever litt gnikking etterpå, men løser veldig bra opp dritten. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 16, 2004 hadde veldig skitne seter på firmabilen så jeg tenkte jeg skulle prøve noe nytt. Dro på butikken å kjøpte en boks med vanish(det vaskemidelet de reklamerer på tv) fant sprayflaske og fylte den med lunkent vann og blandet en skje med vanish og risktet godt. sprayet setene godt og brukte en liten børste, ble veldig fine de. men som er det veldig vikig å få suget opp all skitten og vannet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 16, 2004 Veit at gamleseta i Roccoen til Arild (Dyrkorn) fikk ei skikkelig overhaling av ein eller annan. Blei ei heilt utrulig resultat! ... Viss du spør han, så veit han sikkert kva som er gjort med dei 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 16, 2004 Opprinnelig postet av Kristian Eidem Har ikke satt inn setene ennå, akkurat fått dem. GTI cab seter, er det greit å få dem pent på igjen om en tar dem av? Du vil nok få den fint på igjen dersom du ikke kryper dem i evnt. vask. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet November 16, 2004 Delte frem setene idag og tok de med meg opp i badekaret, Skrubbet og skylte med dusjen gjorde det samme med baksetene i går kveld. Det ble rent:D 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet November 16, 2004 Jeg regner med at vaskevannet var ganske brunt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet November 16, 2004 Åpnet setene og tok en titt og fant ut at jeg like godt kunne vaske dem på rammen som å ta dem av. Har nå satt varmen på fullt og når de begynner å bli litt tørre vil jeg dusje alt metall med wd40 og fette inn mekanikk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet November 16, 2004 brunt vann ja:D 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet November 16, 2004 Før og etter-bilder..? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet November 16, 2004 Dårlige før bilder, men skal ordne etter bilder så snart de har tørka 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet November 16, 2004 før: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet November 16, 2004 l 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet November 16, 2004 ll 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet November 16, 2004 lll 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet November 16, 2004 Var endel stygge flekker i tilleg til dem en ser her, noen olje flekker o.l. Kan ikke se noe til dem nå men ser grått ut som fuktig. Gleder meg til å se resultatet når dem er tørre. Elle, melle, hvem skal få nytt intreør........ enern eller toern? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Januar 14, 2005 hei, temkte å bruke denne tråden til å spørre videre... på jobben har vi kraftig støvsuger som kan suge opp vann, så mener jeg å ha hørt om møbel/teppe rens man kan bruke som er av pulver eller noe, skulle virke bra... er det denne vanish som en tidligere i tråden har nevnt??? ellers hvor får jeg tak i sånt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Januar 14, 2005 Zalo!!! Ta mye zalo på.. Og la det stå og virke noen timer. Så vasker du det av. Det funka på setene mine. Tok knekken på oljeflekker og faen all dritten barna drar inn i bilen Dette kombinert med vannstøvsuger må være helt genialt! damene på jobben.......... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Januar 14, 2005 Hmmm skal prøve dette også, kommer ann på hvor møkkete de er, fikk beskjed om at de trengte rens jeg og leif diskuterte dette omo+varmtvann=(kan bli)bra resultat ikke sant Damer kan dette med vasking!! damer som kan vaske 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Januar 15, 2005 Prøvde flere teknikker, Først som flasken sa: Dusj lett og gni med fuktig klut, og tørk av med tørr klut resultat: løste opp alle flekkene, men fikk ikke ut all dritten, mye ble gnidd inn i setene og når det tørket så ble resultatet skoldete, så ikke pent ut. Hoppet så i det og tok setene opp i badekaret og gjorde det på nytt mye bedre med masse vann til å rense med, men fremdeles går noe av dritten inn i skummet (polstringen), og jeg tror setene er litt gråere enn de burde være, men det er såfall helt jevnt har ikke sett setene i skikkelig lys ennå, men de ser bra ut. Neste gang jeg renser dem skal jeg bruke teppe renser som suger som en polsk hore, så jeg får sugd driiten ut av setene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Januar 16, 2005 Jeg fikk setene igår og dro rett på jobben min og vasket/renset dem... Tok en bøtte med varmt vann og rørte inn Omo vaskepulver!! Tok oppvaskbørste og dynket og gnukket setene... så støvsuget jeg opp vannet som var igjen, gjorde prosessen for fort så resultatene kunne vært bedre.... ble bra ja, renere enn da jeg fikk dem, heldigvis var det ikke mye fett/oljete flekker så det gikk bra ja... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet Januar 16, 2005 tror ike jeg ville ha prøvd med omo når du har det på hendene, merker du hvor mye du må skylle dem for å få av all såpen. Hvis du ikke får ut all såpen blir de fort møkkete igjen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...