Svinghjuls problem.. eller ikke?

Anbefalte innlegg

Har en s4 c4 93 mod med aan motor som jeg driver og bytter clutch på. Og når jeg tok ned kassa så så jeg at både trykkplate og svinghjul trengte en runde i dreibenken. Men dette viste seg og ikke være så lett, for når jeg skulle spenne opp svinghjulet, så viste det seg at det va bevegelse i det. Jeg tenkte litt og konkluderte med at dette var et dobbletmasse svinghjul, eller tar jeg feil der? Uansett, jeg tror at svinghjulet er klar for utbytting, for det var endel bevegelse i det, og det kan vel ikke stemme? Trodde det var små tolleranser det var snakk om her? Når jeg bevegte på det, så kom det å en ulyd ifra det. Hørtes ut som om det var noe som var løst inni det?

Hva bør jeg gjøre? Kjøpe et brukt et? Eller skal det være slik?

Tenkte at om det ble akktuelt med et nytt et må vel et aluhjul fra jonus være go saker? Noe som vet pris på det foresten?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mange cm kan du flytte det da?

Er dobbeltmasse ja...mener inntil 3-4cm slark er greit men vært helt oppi 10cm slark på en men det ble bytta

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok. Nei det var ikke så mye engang. 2-3 cm vil jeg tippe på. Men hva er det godt for? Ta opp vibrasjoner?

Men når dette dreies, spennere dere svinghjulet fast i i fremkant eller bak-kant? For jeg fikk det kun i bak-kant, og følte det ikke ble bra. Noen som har gjort dette?

Eventuelt, er det noen i stavanger omegn som har utstyr for og dreie det ned da? Mot betaling selvfølgelig. Helst i helga om muligt. Er snakk om svinghjul og trykkplate.

Ring på 92655801 om du kan, så tar vi det derifra. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er for å få myk igangsetting av bilen

2-3cm høres ikke galt ut

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres bra ut. Var redd for at svinghjulet var klar for utbytting. Men du aner ikke hvordan det dreies ned du? Settes bakkene i bak-kant eller forkant?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

må sette det i bakkant tenker jeg er enkest, men det finner han som skal dreie ut tipper jeg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men det vil altså ikke være et problem når en fyrer opp benken da. Tenker da på at det er bevegelse mellom svinghjulet og "innmaten". Er den jeg er bekymret for. Masse mas på en lørdags ettermiddag nå :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.