#1 Skrevet November 15, 2004 Setter her inn et par bilder med hva jeg mente om eksos og foringer så kan dere bedøme selv. Siden det var noen som kanskje ikke trudde på det jeg sa før da. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 15, 2004 eksos klemer er vell noe drit vell 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 15, 2004 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 15, 2004 tja ennå er det 3 klemer dere ikke har sett. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 15, 2004 gadd ikke og ta bilde av alle foringene men tokk bilde av en før jeg gjekka på traværsen og et etter jeg gjekka litt. her her før 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 15, 2004 her er etter perfekte eller ???? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 16, 2004 Eksosklemmer har da aldri skadet noen. Selvfølgelig er det greit å få det sveiset, men dersom noe er usikkert, er det greit å kunne bytte eller justere. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 16, 2004 Ikke for å "rakke" ned på noen. Men aldri om jeg ville gått for denne løsningen når det gjelder eksosklemmer. Ligner litt på Cd-cardic anlegg dette,slik du bygger opp selv. Få det sveiset og avstivet bedre. Sveis slik at du deler det opp i 3 deler,kan da ta fra bakstilling og ut,mellomrør og fremre. Gjorde samme operasjon på min første passat. Klemmer øker risikoen for frieksos også 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet November 16, 2004 Haha.... Ser jo ut som det har blitt brukt eksosklemmer for den store gullmedaljen jo... Ble det kvantumsrabatt? Er enig i at det burde vært sveisa i 3 deler, men så lenge det fungerer er det jo ikke noe stress. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet November 16, 2004 Det er ikke mye tvil om at du hadde rett i det du skrev om bilens tilstand når du overtok den. Det der så rett og slett ikke bra ut. Men du har vel planer om å få den i topp stand håper jeg? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet November 16, 2004 Går det ann å se om foringene er utslitt på bilder? KW-justerbart som er justert i bånn og 19" er ikke særlig gunstig for 10 år gamle biler i lengden. Men bærebruene ble byttet på April, rart foringene i de er utslitt allerede nå Angående eksosen var vel dette noe som ble gjort i all hast før Gatebil på Våler. Det ble tilpasset og skrudd sammen med eksosklemmer, planen til Terje var og sveise det sammen til slutt. Men med simons rørdeler(som ruster lett) og uten sveising som aldri ble noe av, ser det ille ut. Men tanken var god!! Ekosen sier lite om tilstanden på en bil, så det er sagt. S2 er ikke en A3, så litt må en regne med. Du gjorde fortsatt et meget bra kjøp. Hadde dette vært i dag hadde jeg kjøpt den tvert for det du ga! HS 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet November 16, 2004 Opprinnelig postet av Håvard Sæteren Går det ann å se om foringene er utslitt på bilder? KW-justerbart som er justert i bånn og 19" er ikke særlig gunstig for 10 år gamle biler i lengden. Men bærebruene ble byttet på April, rart foringene i de er utslitt allerede nå Angående eksosen var vel dette noe som ble gjort i all hast før Gatebil på Våler. Det ble tilpasset og skrudd sammen med eksosklemmer, planen til Terje var og sveise det sammen til slutt. Men med simons rørdeler(som ruster lett) og uten sveising som aldri ble noe av, ser det ille ut. Men tanken var god!! Ekosen sier lite om tilstanden på en bil, så det er sagt. S2 er ikke en A3, så litt må en regne med. Du gjorde fortsatt et meget bra kjøp. Hadde dette vært i dag hadde jeg kjøpt den tvert for det du ga! HS du kan få kjøpe bile nom du vill men da må du ut med det jeg ga pluss de ca 35-40 000kr jeg har kosta pån, så slenger du de frem så er bilen din den., og nå er bremsa 340 hk og ikke de 280hk som var der før. bare og si i fra før jeg skifter alle foringer ordner oljelekaskjer skiftet eksosanlegg for for vær ting jeg fikser går prisen i være he he he he det vil alså si at bilen blir mindre og mindre tilsalgs. PS uansett hva som blir sagdt her om MIN bil så er det Jeg ikke etter og henge ut tidligere eier. Bare så det er sagdt. en annen ting hvis du ser på de to bildene av foringen så er dette samme foring så du ser at dem er utslitt på bilde ja. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Desember 6, 2004 I kveld har jeg vært å sett på gliset av en S2. Jeg må si meg enig i det Tor Olav mener om foringer, oljelekasje, eksos, drivleddmansjett og den "enorme" stereoen. Det hele så egentlig ganske jalla og dårlig ut. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Desember 13, 2004 Ligna veldig på det "liksom eksos" anlegget jeg hadde på min når jeg kjøpte min bil. 3" raka rør med en simons gnistfanger i midten og ei lita simons bakpotte men 4" el 5" ende... også var det sveist hele veien så måtte kappe det i biter for å få det ut da jeg skulle skifte mitt... greide ikke kjøre fra hamar til espa uten å få øresus,og prate kunne en glemme med 2500- 3000 omdr på motoren.. faen så jalla.. men men. skifta til 2,5" med 2x75mm(el80mm) ende i crom,litt penere å se på og høre på.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Desember 13, 2004 Har du 2,5" på golfen du har nå? Jeg kjøre orginal dim og rakrør med potte bak... er ikke helt fornøyd med lyden 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Desember 13, 2004 Har du 2,5" på golfen du har nå?Jeg kjøre orginal dim og rakrør med potte bak... er ikke helt fornøyd med lyden Ja jeg kjøpte meg komplett 2,5" simons anlegg fra katalysator og bakover,er akk plass i kardang tunnelen men det sitter som støpt og rister eller skrangler ABSOLUTT INGENTING faktisk!!! kosta ikke mer enn ca 2500,- tror jeg.. Har ikke den "bråkete" lyden lenger men mere slik deilig "during" bak,og sammen med et kon filter blir det en helt grei lyd.... er faktisk 2 potter og 1 gnistfanger + katalysator under min nå... Anlegget passer også perfekt gjennom gitteret i RS bakdelen på sommerfangeren min. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Desember 19, 2004 har kjøpt meg en del deler jeg også. så det skal nokk bli bedre etter vært, nå har foringene mini kommet så jeg har vell et par mnd arbeid med disse vill jeg tru. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...