Anbefalte innlegg

Idag fikk jeg et lite problem med sentrallåsen min.. I dashbordet er symbolet for at en dør er åpen tent hele tiden, men de er jo lukket. Når jeg har låst opp bilen skal jo bagasjelokket kunne åpnes, men det går ikke, verken fra knapp i døra, knappen på nøkkel eller åpner i lokket (ute). Eneste måte å få åpnet lokket er å bruke nøkkel i nøkkelhullet bak.

 

Noen som har peiling på hva dete kan skyldes, og hvor jeg evt må begynne å feilsøke, eller om det er noe garantisak??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det første som slår meg er at sentrallåsdriveren i bagasjeluka er gåen/ledningsbrudd. At det lyser i dasjen kan tyde på ledningsbrudd til en av dørbryterene. For å finne ut om det er det og hvilken bryter det er stiller du kupèlyset på dør, lukker alle dørene bortsett fra en som du bare holder inn bryteren på, venter til lyset slukker og slipper ut knappen. Tennes lyset er det ikke den og du gjentar prosedyren på alle dørene. Det ekleste er nok å gjøre det med motoren i gang da lyset slukker mye før da, så slipper du å vente på forsinkelsen mellom hver dør.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men lyset i dashen skal jo lyse hvis bagasjeluka er åpen. -har hvertfall gjort det tidligere...

 

Jeg slo ned seteryggen bak, for å få varme i bagasjerommet, ifall noe er frosset, og da fant jeg ut at lyset i bagasjerommet er også tent. Så det virker jo som føleren bak er litt gåen:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Jimmy Torstensen

Idag fikk jeg et lite problem med sentrallåsen min.. I dashbordet er symbolet for at en dør er åpen tent hele tiden, men de er jo lukket. Når jeg har låst opp bilen skal jo bagasjelokket kunne åpnes, men det går ikke, verken fra knapp i døra, knappen på nøkkel eller åpner i lokket (ute). Eneste måte å få åpnet lokket er å bruke nøkkel i nøkkelhullet bak.

 

Noen som har peiling på hva dete kan skyldes, og hvor jeg evt må begynne å feilsøke, eller om det er noe garantisak??

 

Jeg hadde nøyaktig samme problem med Audi'n.

Lyste hele tiden i dashbordet at en dør var åpen etc..

Jeg fikk det på garantien.. De byttet driveren i førerdøren mener jeg å huske og da funket alt som det skulle

:)

Dette får du nok på garantien! Det er oxo utvidet garanti på låser..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har hatt to lignende problem med min Passat. Først virket ikke låsen bakluka sammen med resten av låsene, aner ikke hva som ble byttet, men mener at hele sylinderen ble skiftet og at delene kom fra tyskland. Den andre feilen av en microchip i låsen på bakluka. Denne registrerte ikke om bakluka var åpen eller igjen, pluss at den plutselig kunne låse bilen. Det var ikke garantisak, men kostet vel ca 700 med arbeid.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan du utdype litt mer om utvidet garanti på låser ? Jeg hentet akkurat Passaten fra verksted hvor de måtte bytte låskassa på høyre fordør.. Den låste hverken opp eller igjen.. Kostet penger det også !

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter det jeg har forstått så har importør/fabrikant utvidet garantien på enkelte deler/ting. Denne gjelder inntil 5 år. Den utvidede garantien gjelder på ting som skyldes fabrikasjonsfeil.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Erik Westbye

Kan du utdype litt mer om utvidet garanti på låser ? Jeg hentet akkurat Passaten fra verksted hvor de måtte bytte låskassa på høyre fordør.. Den låste hverken opp eller igjen.. Kostet penger det også !

 

Det er en utvidet garati på lås.. Det er 5 år/150000 km.

Du kan bare ringe hovedkontoret på Møller i Oslo for å få det bekreftet..Det gjorde jeg og fikk det på garantien:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok. Er det ikke typisk at det skjer det året bilen er 6 år ! Prøver å ringe allikevel ! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Typisk ja..hehe

Men verdt en telefon:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.