Anbefalte innlegg

par spørsmål adg G60 motor...

 

har store planer om å turbokonvertere g60 motor i golf 1, men lurer på hvor mye man kan lade??

 

evt hva må man bytte, av f.eks pakninger og bolter, for å lade mer enn på org motor?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ladet 1.2-1.3 på de jeg har bygget turbo på tidligere. Gikk fin fint...

 

Men mtp mapsensor bør vel denne byttes, evt må programmet være sånn at den fortsatt er med om ladetrykket overstiger 1bar.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tipper motoren tåler rundt 1,5 bar om den er mappet riktig. Orginal mapsensor måler opp til 1 bar trykk, men det går an å mappe chippen for 1,15-1,2 avhenging av turbo og dysestørrelse. Sjeldent noe vits å lade noe særlig mer på G60 i og med at innsuget sitter rett over turboen og blir varmet opp......

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Frode kan disse G-Motorene. Morro å høre på Frode, da han begynner å fortelle varmt om disse fantastiske motorene. Ingen jeg kjenner som kan dem bedre iallefall.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.