#1 Skrevet November 16, 2004 Moder'n har en 99-modell Golf 1.8 (ingen turbo, 125 hk, motorkode AGN) som ikke går som den skal. Går dårlig på lavt turtall, kommer seg litt over 4000 rpm, men er langt fra sånn man skulle tro 125 hk skulle gå. Når det gjelder toppfart er det lett å se at en del effekt mangler - på helt rett og flat Autobahn topper det ut med speedometeret på snaut 190 km/h. Bilen går ikke ujevnt eller rykkete, bare generelt for dårlig. Kommer det en oppoverbakke på motorveien må man ned i 4. gir og bånn gass for å holde 90-100 km/h.. Luftmassemåler ble byttet på garanti og det hjalp en del, men ennå er den ikke som den skal. Har brukt VAG-COM og fikk en sporadisk feil på lambdasonde, jeg heller til å tro at den kan være defekt. Er ikke riktig sikker, men det virker som den er litt raskere når den er kald enn varm, men har ikke testet noe særlig siden det er dumt å gi på noe med kald motor.. Noen gode tips? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 14, 2009 Oooo, denne tråden var av god gammel årgang... Denne må jeg jo nesten bumpe... Regardless, fant dere ut av dette? Var det lambdasonden? Kan jo nesten virke slik, også mtp. at den går kaldere når motoren er kald (lambda er vel ikke i bruk før den har oppnådd driftstemperatur; hvor lang tid det er på en lambdasonde med varmeelement er jeg dog usikker på...) Er nemlig ikke videre imponert over draget på min egen alltid, og den har feilkode på lambdasonden... Bruker kanskje litt mye bensin også. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...