#1 Skrevet Januar 4, 2009 lurer på hvilke lys/etc som skal lyse når skrur på tenninga/ bruker diffsperra? håper noen kan hjelpe meg med dette:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 4, 2009 For det første så skal lyset i i brytern for diffen være konstant på som viser foraksel-senter og bakaaksel. Der skal det lyse en Grønn prikk på bakaksel, skal også lyse en trekant på bryteren. I dashboard skal det lyse for at ABS er koblet ut... Er du i tvil om at den funker ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 4, 2009 slik jeg skjønte det på eldre quattroer ut fra et tidligere innlegg inne på forumet så vil ikke lampa i diffbryteren lyse før sperra er fysisk innkoblet! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 4, 2009 slik jeg skjønte det på eldre quattroer ut fra et tidligere innlegg inne på forumet så vil ikke lampa i diffbryteren lyse før sperra er fysisk innkoblet! Dette grønne lyset vill ikke lyse om sperra ikke er tilkoblet nei, mens det trekanta gule lyset vil lyse når du har trykket ned knappen. Altså, når du trykker ned knappen og får gult trekanta lys så her knappen aktivert. Når grønnelyset kommer så er sperra inne. kobler ikke sperra inn vil du aldri få det grønne lyset. Vist det har seg slik at du ikke får sperra inn så vil jeg anbefale deg til å sjekke alt av vacuumslanger skjøtekryss under baksetet eller, innbak venstre sidetrekket bake. Mvh 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 4, 2009 Dette grønne lyset vill ikke lyse om sperra ikke er tilkoblet nei, mens det trekanta gule lyset vil lyse når du har trykket ned knappen. Altså, når du trykker ned knappen og får gult trekanta lys så her knappen aktivert. Når grønnelyset kommer så er sperra inne. kobler ikke sperra inn vil du aldri få det grønne lyset. Vist det har seg slik at du ikke får sperra inn så vil jeg anbefale deg til å sjekke alt av vacuumslanger skjøtekryss under baksetet eller, innbak venstre sidetrekket bake. Mvh Like greit å bare begynne bakerst for å sjekke at det ikke bare er "hendelen" som har hengt seg opp. Da kjenner du også om slangen suger eller ikke! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 5, 2009 blei litt klokere nå, sperra funker men får ikke opp noe lys i dashbordet når eg kobler den inn, får bare det grønne lyset på bryteren.. får sjekke litt mer tenker eg. takker for info:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 5, 2009 så det grønne lyser? Da skal sperra være fysisk innkoblet, og abs utkoblet! Du skal få opp abs tegnet i dashbordet! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 20, 2009 har fått vite at det ikkje skal lyse noe i instrumentet, så får stole på at det stemmer då 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 21, 2009 ABS lampa skal lyse, men det kan hende at noen har tatt ut pæra da det er irriterende å ha opplyst dash hver gang man skal leke seg litt. Eller så kan jo rett og slett lyspæra ha lagt på røret... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Januar 22, 2009 ABS lampa skal lyse, men det kan hende at noen har tatt ut pæra da det er irriterende å ha opplyst dash hver gang man skal leke seg litt. Eller så kan jo rett og slett lyspæra ha lagt på røret... Eller at det er noe feil på abs'en,og noen har tatt den enkle måten å fikse feilen. Tatt ut pæra: rolleyes. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...