Xenon kurve/tåkelys på Passat 3c

Anbefalte innlegg

Jeg har montert xenon i tåkelysene på min passat 3c, visstnok et billig-kit, men det går kun an å skru det på når bilen ikke går..

noen andre som har vært plaget med samme feil?

jeg kan skru de på, men når jeg starter bilen slår enten det ene eller begge seg av.

slår jeg de på når bilen går, blinker de litt før de slår seg av..

har dere noen anbefalinger til xenon-kit som virker på biler med can-bus?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan være dårlig batteri eller lading på bilen din som gjør dette... disse trenger en del strøm for å tenne... hadde samme prob på mondeon min.. byttet batteri og det var bra...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du målt hvor mye spenning som kommer frem til tåkelysene?

Vil tro Can-Busen sender redusert strømstyrke til tåkelysenelysene dine, dersom du forsøker å bruke disse som kjørelys. Med andre ord parklys og tåkelys.

Dette gjør den ved å sende 12 volt, men bare 3 firedeler av tiden (for eksempel), hvilket gir ca 9 volt ved pære.

Dette er ikke nok til at xenonkitet ditt tenner. Dette kan du muligens få løst ved å legge opp ett rele, og bruke original strøm til tåkelys som styrestrøm. Spørsmålet ligger i om du får releet til å slå over.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

man får releer som reagerer på lavere strømstyrke.... så skal ikke være prob dette...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg garanterer selvfølgelig ikke at det er dette som er problemet ditt... Men ville begynt med å måle spenningen det originale ledningsnettet sender ut til tåkelysene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du slim-ballaster?

Vet at disse lager krøll på A3 bla.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvis man legger opp rele, vil can-busen ikke få nok motstand og dermed skru av strømmen igjen..

nei er ikke slim-ballast, men er noe billig greier jeg har kjøpt..

men har ikke lyst å bruke flere tusenlapper på et nytt kit hvis det er noe annet som er feil..

begynner jo å bli mange biler med can-bus nå, så må jo finnes kit som fungerer med dette og:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvis man legger opp rele, vil can-busen ikke få nok motstand og dermed skru av strømmen igjen..

nei er ikke slim-ballast, men er noe billig greier jeg har kjøpt..

men har ikke lyst å bruke flere tusenlapper på et nytt kit hvis det er noe annet som er feil..

begynner jo å bli mange biler med can-bus nå, så må jo finnes kit som fungerer med dette og:)

Tror nok ikke at det skal være noe dårligere selv om det er billig, kommer som regel fra samme samlebåndet uansett.

Så lenge du har de store vanlige ballastene så er jo det greit, vet bare at det er flere som ikke kan bruke de nye slim-ballastene på bla. A3 og Golf.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja, mål spenningen etter at du har startet. Evt bare få testet et par nye ballaster da. ( har sett som funker på canbus )

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.