Varselamper kommer på når jeg slår på langlys...a4 b6

Anbefalte innlegg

Har et problem med bilen av å til. Har ettermontert xenon langlys (55watt) å et sett 55watt i 1000meterne.

Har skjedd endel ganger nå at i det øyeblikket jeg slår på langlysene så kommer det opp varselapme på bremsene. ABS å ESP lysene kommer på samtidig som speedometernålen detter ned til 0kmt. Dette blinker helt til jeg starter bilen på nytt. Tester da feilsøk systemet på bilen å denne finner ikke ut at noe er feil.

Noen som vet hva dette kan komme av?

Takker for tips,

mvh Børge

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

du har sikkert hatt opp en jordingskabel når du monterte xenonlysene som nå har dårlig kontakt... skjekk innfestningene til boksene dine..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

du har sikkert hatt opp en jordingskabel når du monterte xenonlysene som nå har dårlig kontakt... skjekk innfestningene til boksene dine..

Tengte litt på dårlig jording jah...Skal ta en sjekk =)

Takk for tipset ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal ballastene være jordet til karosseriet på en måte, og i tilfelle, hvorfor?

Er det meningen å utligne potensialforskjeller ved berøring, eller er det av driftshensyn også?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har et problem med bilen av å til. Har ettermontert xenon langlys (55watt) å et sett 55watt i 1000meterne.

Har skjedd endel ganger nå at i det øyeblikket jeg slår på langlysene så kommer det opp varselapme på bremsene. ABS å ESP lysene kommer på samtidig som speedometernålen detter ned til 0kmt. Dette blinker helt til jeg starter bilen på nytt. Tester da feilsøk systemet på bilen å denne finner ikke ut at noe er feil.

Noen som vet hva dette kan komme av?

Takker for tips,

mvh Børge

Dette har også skjedd med meg , har ikke funnet ut hva det kan være . Men det er flere mnd siden sist det skjedde.

Har også 55w xenon på fjernlysene .

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

dette har jeg også opplevd på en bil, så ikke unormalt dette altså.. har vanlig 35w på denne bilen så effekten har ikke noe å si.. fint om noe kommer opp med noe løsning.. reler i mellom kanskje kan hjelpe på startstrømmen, hvis lampene trekker strømmen vekk fra noen andre komponenter..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vel, det slår ikke Hyundaien min!

1. Med Xenon i Nærlys + tåkelys opplever jeg dette når jeg blinker med halogen-fjærnlysene (hver gang).

Men, når jeg setter Xenon i Fjernlysene også, så blir plutselig fjernlysene nærlys. og når jeg da blinker med fjernlysene, så er det nærlysene som blinker! xD

Vel, det drev meg helt koko, så nå er det bare nær- og tåkelys som har xenonkitt i den bilen!

Fant aldri ut av det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ballasten må vel ikke være i kontakt med godset i bilen? Jeg har ekstra montert i grøft og fjernlys, og bevisst isolert disse ifra resten av bilen. Jeg har ikke noen problemer med noe av lysene:) Jeg har en A6 4B 2001.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hatt en liten feilsøkingsrunde idag å kommet fram til at jeg har for lite strøm. Festa et instrument til jordkabeln på batteriet å målte hvor mye ampere som trekkes når jeg slo på lysene. Når jeg slo på nærlysene først å fjernelysene på en 4-5 sec etterpå så viste måleinstrumentet 90ampere : eek :

Så er vel ikke så rart at det blir problemer å drive alt dette samtidig som esp`n å abs`n. (å aircondition, varme i sete osv.

Testet å syrenivået på batteriet å fant ut at dette å ikke er på topp, så jeg regner med at jeg hiver inn et større gelebatteri i første omgang å evt større dynamo.

Noen som kan anbefale noen gode batteri som tåler store påkjenningen over korte perioder?

Mvh Børge

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.