#1 Skrevet November 16, 2004 Nå får jeg snart ny bil, og har tenkt å ha lakkbehandling på denne. Har søkt rundt på forumet her og funnet en gammel tråd vedr lakkbehandling, men ble ikke så klok av det da meningene var mange og delt. Er det noen som har nye erfaringer å komme med så er jeg takknemlig for det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 21, 2004 Har ikke erfaring med lakkbehandling, men hvis du mener forsegling med stoffer som f.eks. PTFE og lignende, så har jeg selv spekulert på Tefcar behandling. Her har du en oversikt over dem som behandler biler med Tefcar: http://www.tefcar.no/forhandlere.htm Her er linken til info om produktet : http://www.tefcar.no/produkt.htm Lykke til ! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 21, 2004 På Møller E-18 bruker vi Cartec Wax Guard på alle nye demostrasjons bilene, http://www.cartec.no martin 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 21, 2004 Har hørt om dette, men skal jeg tro på det som ble fortalt så var det kanskje litt dyrt. Første gang 2500,- så kr 1000,- hvert år etter det.. men det må jo nevnes at du slipper å polere bilen noe mer da.. kunn vask. skal man tro på di som sier dette?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 21, 2004 Det er vel bare Permashine som ikke må ha etterbehandling. Vi er hverfall fornøyd med Wax Guard fra Cartec, det som teller for oss er at det ikke tar lang tid å legge dette på. samtidig som det fungerer, bilene her blir jo vasket ofte men de ruller også mange mil. de tåler rett og slett mere vask. Jeg fikk også mye skryt for et 2001 Transporter jeg hadde at den var så blank, selv etter 40000 km uten polering på et år så den forsatt ny ut, kansje derfor jeg fikk 150000 for den ' martin 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 22, 2004 Jeg har absolutt best erfaring med Ditec-behandling, det er helt :tilber: Jeg hadde det på den forrige bilen min, og kan ikke få rost det nok. Jeg har PermaShine på den jeg har nå, og det er ikke i nærheten av å være like bra. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 22, 2004 I forbindelse med et lokallagsmøte fikk jeg behandlet bilen hos den lokale AutoGlym-eksperten. Jeg har gjort som jeg fikk beskjed om og kun vasket bilen med lunket vann og AutoGlym shampoo. Bilen er omtrent like blank etter vask nå som den var når jeg hentet den. Skal egentlig inn igjen hvert år, men det har ikke jeg gjort. Skal gjøre det på neste bil, ingen tvil om det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 22, 2004 Hvor er det mulig å få Ditech behandling a, og hvor mye koster det? Hva er egentlig best av de forskjellige behandlingene? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet November 22, 2004 En av de bedre behandlingene kan du faktisk gjøre selv. AutoGlym Extra Gloss protection lager en fremragende film på lakken som opprettholder glans og ikke minst beskytter lakken. Vask bilen godt med AutoGlym Bodywork Shampoo Cond, og la den tørke (helst innendørs) helt. Polèr bilen med AutoGlym Resin Polish og gå gjerne over en gang til på spesielt utsatte steder. Bruk Paint Renovator på slitt lakk og skraper (ikke riper og steinsprut). Påfør et tynt tynt, men jevnt lag med Extra Gloss Protection og selvom flaska sier 45-60 minutter, så lar du den ligge på i et par timer. Bruk GOD tid til å få den av igjen og gå gjerne over bilen en ekstra gang med polèrgarn for å gni opp lakken. Vips, så har du en lakk som er så god som de aller mest profesjonelle behandlingene og til en brøkdel av prisen, ikke minst æren av å gjøre det selv. Bestemmer du deg uansett for å sette den inn et sted, så er det mange behandlinger som er bra, og alle har positive og negative sider. Personlig synes jeg "ToughGuard" er den med minst negative sider, noe som bl.a. Lies Supershine (http://www.supershine.no) leverer. Her brukes LaHega-produkter som dere forøvrig har veldig god priser på som medlemmer (http://www.autoboss.no). Mvh, Bilpleieentusiast 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet November 22, 2004 Opprinnelig postet av Mats Sønsteby Hvor er det mulig å få Ditech behandling a, og hvor mye koster det? Hva er egentlig best av de forskjellige behandlingene? Det finnes vel forhandlere rundt omkring i riket, men her i Oslo så vil jeg anbefale Haugens Bilshine på Røa. Hyggelig kar som gjør underverker både utvendig og innvendig i bilene. Det er umulig å si hvilken som er best, det blir litt smak og behag, og erfaringer man har gjort. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet November 22, 2004 Opprinnelig postet av Roger Kristiansen Det er umulig å si hvilken som er best, det blir litt smak og behag, og erfaringer man har gjort. Det finnes vel ingen lakkbehandlinger som er direkte "dårlig". Enhver kjærlighet man legger i lakken er bra. Værre med dem som ikke bryr seg om slikt i det hele tatt. Uansett lakkbehandling er det bedre enn ingen lakkbehandling (sett bort i fra useriøse aktører som skader lakk i stedet for å behandle den). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet November 22, 2004 Haugens Bilshine på Røa er jo importør for Ditec martin 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet November 22, 2004 Opprinnelig postet av martin sandvik Haugens Bilshine på Røa er jo importør for Ditec martin Da bør de jo være ganske konge til å få det på også, og det ER de. :tilber: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet November 23, 2004 Jeg har selv hatt Ditec på en bil tidligere, og dette var veldig bra. Problemet nå er at det er ingen i regionen her hvor jeg bor som legger på Ditec. Jeg hadde håpet at dette kunne gjøres via møller før jeg får bilen, men det lar seg ikke gjøre. Eneste alternativet her er Tefcar (kr 4300) men er usikker på om det er like bra som Ditec. (Å behandle bilen selv skal jeg aldri mer gjøre... Skulle behandle en mørkeblå Jeep en gang med flytende hardwax. Brukte en hel lørdag på dette. Resultatet ble katastrofalt!!!! Det såg ut som om jeg hadde polert den med vaseline..... Aner ikke hva som gikk galt) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet November 23, 2004 Opprinnelig postet av Pål Arne Haugland Jeg har selv hatt Ditec på en bil tidligere, og dette var veldig bra. Problemet nå er at det er ingen i regionen her hvor jeg bor som legger på Ditec. ( Du får avtale med Haugens Bilshine da vet du, og komme til Oslo å gjøre det? Ta det som en tur. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...